Shardlight är det postapokalyptiska äventyrsspelet du inte visste att du älskade

Robot
Shardlight är det postapokalyptiska äventyrsspelet du inte visste att du älskade

Peka-och-klicka har väl sällan sett så tilldragande ut.


Medlem
Shardlight är det postapokalyptiska äventyrsspelet du inte visste att du älskade

Vet inte hur spelet är, men jag älskar pixelgrafiken.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

På min minneslista
Påminner om gamla point & click-spel på Amigan.

Medlem

Får lite vibbar från Beneath a Steel Sky och det är fanimej inte illa.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Får lite vibbar från Beneath a Steel Sky och det är fanimej inte illa.

Ja, de gamla goda klassikerna som är underbara än idag.
Bara bra att fler sådana spel kommer fram även nu 2016

Medlem

Lågupplöst... suck...

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

k3m
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

en del av den -ja!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

en del av den -ja!

Då är inte detta spelet något för dig. Synd att du begränsar dig så och går miste om så mycket bra spel.
Men vi är alla olika och har olika referensramar.

k3m
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

en del av den -ja!

Då är inte detta spelet något för dig. Synd att du begränsar dig så och går miste om så mycket bra spel.
Men vi är alla olika och har olika referensramar.

varför skulle det inte vara nåt för mig? ett spels kvalite står o faller inte med upplösning. däremot så är det en del av en helhet. jag ser inte i svart o vitt. det här är ett spel jag kommer plocka upp, förutsatt att pris o distributionstjänst (gog) är de rätta.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

en del av den -ja!

Då är inte detta spelet något för dig. Synd att du begränsar dig så och går miste om så mycket bra spel.
Men vi är alla olika och har olika referensramar.

varför skulle det inte vara nåt för mig? ett spels kvalite står o faller inte med upplösning. däremot så är det en del av en helhet. jag ser inte i svart o vitt. det här är ett spel jag kommer plocka upp, förutsatt att pris o distributionstjänst (gog) är de rätta.

Den var egentligen inte riktad till dig, trodde det var MaxWarp som svarade.
Vad du tycker är inte relevant i min fråga till MaxWarp så jag låter denna konversation tilländalöpa.

k3m
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

en del av den -ja!

Då är inte detta spelet något för dig. Synd att du begränsar dig så och går miste om så mycket bra spel.
Men vi är alla olika och har olika referensramar.

varför skulle det inte vara nåt för mig? ett spels kvalite står o faller inte med upplösning. däremot så är det en del av en helhet. jag ser inte i svart o vitt. det här är ett spel jag kommer plocka upp, förutsatt att pris o distributionstjänst (gog) är de rätta.

Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Tycker du sammanfattade vad du tyckte om spelet med den kommentaren. Det du kommer med nu låter mest som en efterkonstruktion. Men det spelar mindre roll.folk köper det de vill oavsett vad folk skriver i FZ:s kommentatorsfält.

edit: raderat

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Vadådå?
Är det spelets upplösning som avgör kvalitén på produkten menar du?

en del av den -ja!

Då är inte detta spelet något för dig. Synd att du begränsar dig så och går miste om så mycket bra spel.
Men vi är alla olika och har olika referensramar.

varför skulle det inte vara nåt för mig? ett spels kvalite står o faller inte med upplösning. däremot så är det en del av en helhet. jag ser inte i svart o vitt. det här är ett spel jag kommer plocka upp, förutsatt att pris o distributionstjänst (gog) är de rätta.

Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Tycker du sammanfattade vad du tyckte om spelet med den kommentaren. Det du kommer med nu låter mest som en efterkonstruktion. Men det spelar mindre roll.folk köper det de vill oavsett vad folk skriver i FZ:s kommentatorsfält.

nå, inte mitt fel att du missförstod mig. angående spelköp så är jag storkund hos gog.

Jag föredrar Steam med mina 850+ spel där men Gog funkar med framför allt gällande deras gamla Dos-titlar.
Sen missförstod jag inte dig, jag såg bara fel namn då du blandade dig i en fråga ställd till en annan person.

Medlem

Meh skulle vara grymt till vitan. Hoppas på att det kommer till ps4 så kan man köra remote.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Får lite vibbar från Beneath a Steel Sky och det är fanimej inte illa.

Instämmer! Fick precis samma känsla, och BaSS är ett av mina starkaste minnen från slutat av Amiga-eran.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Priapsi:

Får lite vibbar från Beneath a Steel Sky och det är fanimej inte illa.

Ja, de gamla goda klassikerna som är underbara än idag.
Bara bra att fler sådana spel kommer fram även nu 2016

Håller med helt. Detta och renässansen för isometriska rollspel visar bara att kvalitet aldrig blir omodernt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Lågupplöst... suck...

Det är produktionsdesignat så. Det härstammar från när folk satt och körde 640x480 i upplösning.

Jag var en av dem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Får lite vibbar från Beneath a Steel Sky och det är fanimej inte illa.

Och det är ju gratis tillgängligt för nedladdning på nätet sedan länge och som alla bör uppleva!

http://www.gog.com/game/beneath_a_steel_sky - Gratis!

1
Skriv svar