Bannhammare svingas i nya Rocket League-patchen

Robot
Medlem
Bannhammare svingas i nya Rocket League-patchen

En oberäknelig skräpbana som skulle stannat i casual.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Trodde det var i allas intresse att spelarna ska uppskatta spelet. Tråkig bana sänker ju spelglädejen, eller har jag missat något?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter inte som fusk i mina öron. Men jag spelar ju å andra sidan inte spelet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Klart det är fusk om man kringgår en bana i rankingspelet. De som inte kringgår den får ju en till bana att lära sig och träna på som de som fuskar slipper.
Sen om det är bra eller dåligt att banan är med är en helt annan fråga.

Medlem

Jag anser att Wastealnd är ok, tyckte inte om den i början men har värmt upp mot den. Dock tycker jag den kommer alldeles för ofta i rotationen, känns som att man får spela den varannan match.

Medlem

Jag trodde alla kartor var identiska, men att de varierade i sin stil. Vad är det för olikheter mellan olika kartor?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker Wateland banan är bra. Bara roligt att få lära sig tänka om lite om vad som funkar och inte till skillnad från de andra banorna.

Medlem

missat detta helt, är det värt att skaffa om man inte lyckas övertyga några polare att göra detsamma?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

missat detta helt, är det värt att skaffa om man inte lyckas övertyga några polare att göra detsamma?

Jag har haft mycket kul med det, både med randoms och tillsammans med kompisar. Tror det även finns ett 1v1 läge.
Kostar väl inte så mycket heller, så gör en god gärning och bjud en polare på spelet så kanske du får en öl tillbaka

Medlem

Rocket league var nästan årets spel för mig förra året och jag spelar det fortfarande. Det lätt på topp 3 multiplayerspel nånsin för mig. Det är bara så himla kul att spela ännu en match, att lära sig svårare skott och förbättra sitt teamplay. Att spela med vänner är mycket roligare än själv med randoms eftersom kvalitén varierar och en dålig teammate lätt förstör väldigt mycket för laget.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag trodde alla kartor var identiska, men att de varierade i sin stil. Vad är det för olikheter mellan olika kartor?

Wasteland är lite annorlunda. Planen är lite skålformad, inte platt som de andra.
Jag tror också den är större än de vanliga kartorna, samt inte helt rektangulär, men det är ett tag sedan jag spelade den.

Medlem

Låter helt jävla idiotiskt. Tänk om de hade tvingad en att spela gisslan-banorna i Counter-Strike lite då och då när man vill köra rankat. Minst halva spelarbasen hade slutat.

Medlem

Wasteland är ok för casual men inte för rank. Den är lite föör olik de andra.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Låter helt jävla idiotiskt. Tänk om de hade tvingad en att spela gisslan-banorna i Counter-Strike lite då och då när man vill köra rankat. Minst halva spelarbasen hade slutat.

Nej nu tvingas man ju inte det i CS och det är lika för alla som spelar det.

I Rocket league är det vissa som tar till metoder som gör att det inte är lika för alla längre. Om man hårdrar det så skulle man kunna gå ett steg längre och blocka alla banor utom en som man blir ruggigt bra på. Sen ladderspelar man bara den banan medans alla andra spelar alla banor, rättvist?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av farbrorwiwi:

missat detta helt, är det värt att skaffa om man inte lyckas övertyga några polare att göra detsamma?

Jag har haft mycket kul med det, både med randoms och tillsammans med kompisar. Tror det även finns ett 1v1 läge.
Kostar väl inte så mycket heller, så gör en god gärning och bjud en polare på spelet så kanske du får en öl tillbaka

en god poäng, min herre, kan mycket väl bli så... jag gillar ju öl


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag anser att Wastealnd är ok, tyckte inte om den i början men har värmt upp mot den. Dock tycker jag den kommer alldeles för ofta i rotationen, känns som att man får spela den varannan match.

Kan vara just för att många skippar den, då sitter ett team och väntar. Förhoppningsvis blir det färre förekomster nu.

Jag har aldrig förlorat en match på Wasteland så kan inte säga att jag aktivt ogillar den. Men banans form introducerar ju minst sagt lite potentiella random happenings.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Gnällkuk

Ehh, om banan nu är så pass illa omtyckt av spelare för ranked mode så kanske man istället ska lyssna till kritiken och antingen göra om banan eller ta bort den ifrån ranked mode?

Helt sjukt att man bannar folk istället, tycker det är en helt idiotisk lösning. Visst, de har modifierat spelet vilket är förbjudet och de har därmed brutit mot ToS, men att banna personer för detta är ett för mig otroligt märkligt val. Tror inte det kommer skapa good will för företaget direkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kiske:
Skrivet av Tokimba:

Låter helt jävla idiotiskt. Tänk om de hade tvingad en att spela gisslan-banorna i Counter-Strike lite då och då när man vill köra rankat. Minst halva spelarbasen hade slutat.

Nej nu tvingas man ju inte det i CS och det är lika för alla som spelar det.

I Rocket league är det vissa som tar till metoder som gör att det inte är lika för alla längre. Om man hårdrar det så skulle man kunna gå ett steg längre och blocka alla banor utom en som man blir ruggigt bra på. Sen ladderspelar man bara den banan medans alla andra spelar alla banor, rättvist?

Det här resonemanget att lika dåligt för alla = bra har jag aldrig riktigt förstått mig på. Men jag tror att du missuppfattade vad jag menade. Jag tycker att man borde kunna välja vilka banor man vill köa på precis som i CS, inte att det är bra att en del nu fuskar sig förbi detta idiotiska tvång.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av Tokimba:

Låter helt jävla idiotiskt. Tänk om de hade tvingad en att spela gisslan-banorna i Counter-Strike lite då och då när man vill köra rankat. Minst halva spelarbasen hade slutat.

Nej nu tvingas man ju inte det i CS och det är lika för alla som spelar det.

I Rocket league är det vissa som tar till metoder som gör att det inte är lika för alla längre. Om man hårdrar det så skulle man kunna gå ett steg längre och blocka alla banor utom en som man blir ruggigt bra på. Sen ladderspelar man bara den banan medans alla andra spelar alla banor, rättvist?

Det här resonemanget att lika dåligt för alla = bra har jag aldrig riktigt förstått mig på. Men jag tror att du missuppfattade vad jag menade. Jag tycker att man borde kunna välja vilka banor man vill köa på precis som i CS, inte att det är bra att en del nu fuskar sig förbi detta idiotiska tvång.

Jo när det gäller tävling så är det viktigt att det är lika för alla även om det är dåligt.
Självklart är det ju bättre om det är lika för alla och bra men man måste börja i rättviseänden annars så tappar tävlingen snabbt sin legitimitet.
En dålig karta är ju tråkigt men kanske inte kortsiktigt avgörande för spelet. Börjar folk däremot tvivla på att alla tävlar under samma förutsättningar så kan spelet snabbt tappa i populäritet.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jo när det gäller tävling så är det viktigt att det är lika för alla även om det är dåligt.
Självklart är det ju bättre om det är lika för alla och bra men man måste börja i rättviseänden annars så tappar tävlingen snabbt sin legitimitet.
En dålig karta är ju tråkigt men kanske inte kortsiktigt avgörande för spelet. Börjar folk däremot tvivla på att alla tävlar under samma förutsättningar så kan spelet snabbt tappa i populäritet.

Med den logiken skulle man kunna göra så att framelimiten i CS blir 60 så att folk med bättre skärmar (144Hz) inte skulle kunna utnyttja den fördelen och göra så att ljudet är jättemufflat så att folk med bra headsets ska höra precis lika lite som de med 200-kronorsvarianter. Då blir det ju lika för alla. Men också ett riktigt skitspel.

Uppenbarligen så gäller främsta klagomålet gentemot banan att den ska innehålla slumpaspekter, vilket gör att folk inte tävlar under samma förutsättningar ändå. Då är det väl bättre att de bara tar bort skiten?

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Kiske:

Jo när det gäller tävling så är det viktigt att det är lika för alla även om det är dåligt.
Självklart är det ju bättre om det är lika för alla och bra men man måste börja i rättviseänden annars så tappar tävlingen snabbt sin legitimitet.
En dålig karta är ju tråkigt men kanske inte kortsiktigt avgörande för spelet. Börjar folk däremot tvivla på att alla tävlar under samma förutsättningar så kan spelet snabbt tappa i populäritet.

Med den logiken skulle man kunna göra så att framelimiten i CS blir 60 så att folk med bättre skärmar (144Hz) inte skulle kunna utnyttja den fördelen och göra så att ljudet är jättemufflat så att folk med bra headsets ska höra precis lika lite som de med 200-kronorsvarianter. Då blir det ju lika för alla. Men också ett riktigt skitspel.

Uppenbarligen så gäller främsta klagomålet gentemot banan att den ska innehålla slumpaspekter, vilket gör att folk inte tävlar under samma förutsättningar ändå. Då är det väl bättre att de bara tar bort skiten?

Fast nu nämner du ju bara yttre förutsättningar, klart att det aldrig blir lika för alla på den fronten men att ändra förutsättningarna för sig själv in-game är ju faktiskt fusk när det gäller rankat. Framförallt om det nu skulle visa sig påverka hur ofta andra då får den i banrotationen. Jag gillar kartan men det bästa är nog om de efter det här väljer att ta bort den från rankade matcher.

Medlem
Skrivet av laban005:

Fast nu nämner du ju bara yttre förutsättningar, klart att det aldrig blir lika för alla på den fronten men att ändra förutsättningarna för sig själv in-game är ju faktiskt fusk när det gäller rankat. Framförallt om det nu skulle visa sig påverka hur ofta andra då får den i banrotationen. Jag gillar kartan men det bästa är nog om de efter det här väljer att ta bort den från rankade matcher.

Läs mitt första svar till Kiske igen.

Medlem

Frågan är varför skall spelet anpassas efter dom som inte gillar det? Ska dom skita helt i dom som gillar banan och vill ha den? Det låter ju inte som om dom ska banna 30% av spelarna, eller att majoriteten hatar banan utan att ett fåtal ger sig fördel genom att ignorera en bana med slumpmässiga inslag, dvs minimerar slumpen i matcherna och inte genom spelarskicklighet, fusk alltså. Helt rätt att sätta ner foten mot dom som modifierar spelet i ranked. Om man inte gillar det så får man väl helt enkelt sluta..? Eller vänta tills dom tar bort banan? Gillar att folk försöker legitimera fusk för att olikheter redan finns i hårdvara.

Medlem

Banan suger ganska hårt enligt mig. Borde inte vara med i ranked.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av laban005:

Fast nu nämner du ju bara yttre förutsättningar, klart att det aldrig blir lika för alla på den fronten men att ändra förutsättningarna för sig själv in-game är ju faktiskt fusk när det gäller rankat. Framförallt om det nu skulle visa sig påverka hur ofta andra då får den i banrotationen. Jag gillar kartan men det bästa är nog om de efter det här väljer att ta bort den från rankade matcher.

Läs mitt första svar till Kiske igen.

Läser men vet inte vad du syftar på, håller inte med om att alla borde få bestämma egna kartrotationer... Dessutom skulle det göra det krångligare att hitta matcher

Medlem
Skrivet av laban005:

[Jag gillar kartan men det bästa är nog om de efter det här väljer att ta bort den från rankade matcher.

Skrivet av laban005:

Läser men vet inte vad du syftar på, håller inte med om att alla borde få bestämma egna kartrotationer... Dessutom skulle det göra det krångligare att hitta matcher

Jag menade att ni insinuerar att jag tycker att man ska få fuska sig förbi det, vilket jag klart och tydligt säger att man inte borde få. Jag tycker att man ska få spela de banor man vill, men där får vi helt enkelt nöja oss med olika åsikter. Vi båda tycker dock att banan borde försvinna från rankat. Nöjd?

Citeringen verkar ju krångla en del, men whatever.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av laban005:

[Jag gillar kartan men det bästa är nog om de efter det här väljer att ta bort den från rankade matcher.

Skrivet av laban005:

Läser men vet inte vad du syftar på, håller inte med om att alla borde få bestämma egna kartrotationer... Dessutom skulle det göra det krångligare att hitta matcher

Jag menade att ni insinuerar att jag tycker att man ska få fuska sig förbi det, vilket jag klart och tydligt säger att man inte borde få. Jag tycker att man ska få spela de banor man vill, men där får vi helt enkelt nöja oss med olika åsikter. Vi båda tycker dock att banan borde försvinna från rankat. Nöjd?

Citeringen verkar ju krångla en del, men whatever.

I så fall får jag be om ursäkt. Jag förstår bara inte hur man ska få en sån grej att funka på ett smidigt sätt? Ja ifall det här skapar sånt kaos kan de lika gärna plocka bort den från rankat trots att jag gillar den

1
Skriv svar