The Old Republic ej till konsoler

Robot
Medlem
The Old Republic ej till konsoler

MMO passar inte till konsol, så det var ju lika bra det. Det här och The Secret World är nog de enda MMO som jag ser fram emot alls, så att de fokuserar helhjärtat på PC är ju bara av godo.

Medlem
Inaktiv

"Detta gällde även utvecklingen av Dragon Age: Origins där pc:n var stommen allting utvecklades till, varefter det förändrades för att fungera på konsol."

Tänk om fler företag kunde jobba så.

Medlem
Skrivet av frunk:

"Detta gällde även utvecklingen av Dragon Age: Origins där pc:n var stommen allting utvecklades till, varefter det förändrades för att fungera på konsol."

Tänk om fler företag kunde jobba så.

håller fulständigt med:D

Medlem

Tyvärr gällde det ju som han säger även för DA:O, som portades helt gräsligt till (åtminstone) X360. Enda bioware-spel som gjort mig riktigt besviken hittills. Så personligen hoppas jag färre företag jobbar så. De får gärna utveckla till PC, men släpps det till konsol måste det läggas ned mer jobb att anpassa spelen för det också.

Medlem

Ajdå, jag som beställde DA: O för några dagar sen.

Medlem
Skrivet av frunk:

"Detta gällde även utvecklingen av Dragon Age: Origins där pc:n var stommen allting utvecklades till, varefter det förändrades för att fungera på konsol."

Tänk om fler företag kunde jobba så.

Så bör det alltid vara, då skulle vi slippa alla skitspel som kunde blivit något bra om det inte fick konsolsjuka.

Medlem
Skrivet av spamb0t:

Tyvärr gällde det ju som han säger även för DA:O, som portades helt gräsligt till (åtminstone) X360. Enda bioware-spel som gjort mig riktigt besviken hittills. Så personligen hoppas jag färre företag jobbar så. De får gärna utveckla till PC, men släpps det till konsol måste det läggas ned mer jobb att anpassa spelen för det också.

Om man ska se det realistiskt så bör de arbeta som BioWare men förfina det, just nu är det alldeles för många företag som släpper kassa konsol-portar till PC..

Jaja, vi får väl se vart det barkar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Önskar att fler tänkte som Bioware.

Medlem

Tackar och bockar, Bioware ^^

Medlem

Helt jäfla underbart!

Inaktiv

Urk att spela på dator är ju bara fullt med strul, känns som grottmänniskotiden varje gång man ska lira ett spel på pc. Kommer det fungera eller inte? Kommer jag att behöva ladda ner x antal patchar? Fungerar det med mitt grafikkort? Önskar inget spel som verkar bra och man vill spela kommer till dator.

Medlem
Skrivet av durktotten:

Urk att spela på dator är ju bara fullt med strul, känns som grottmänniskotiden varje gång man ska lira ett spel på pc. Kommer det fungera eller inte? Kommer jag att behöva ladda ner x antal patchar? Fungerar det med mitt grafikkort? Önskar inget spel som verkar bra och man vill spela kommer till dator.

Med dom datorkunskaperna är det ju rätt imponerande att du iaf klarar att skriva ett inlägg här

Medlem
Skrivet av durktotten:

Urk att spela på dator är ju bara fullt med strul, känns som grottmänniskotiden varje gång man ska lira ett spel på pc. Kommer det fungera eller inte? Kommer jag att behöva ladda ner x antal patchar? Fungerar det med mitt grafikkort? Önskar inget spel som verkar bra och man vill spela kommer till dator.

Kan säga att jag inte stött på alls många spel jag inte kunnat köra under de cirkus 18 år jag har haft med PC:n som spelplattform.

Där det största problemet ligger är att folk helt enkelt inte har en dator som hamnar ens inom minimum requirement. Jag förväntar mig inte att mitt Nintendo64 ska kunna köra gamecube spel eller liknande, förstår inte varför PC/konsol användare förväntar sig något annat av PC:n.

AW8
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av durktotten:

Urk att spela på dator är ju bara fullt med strul, känns som grottmänniskotiden varje gång man ska lira ett spel på pc. Kommer det fungera eller inte? Kommer jag att behöva ladda ner x antal patchar? Fungerar det med mitt grafikkort? Önskar inget spel som verkar bra och man vill spela kommer till dator.

Kan säga att jag inte stött på alls många spel jag inte kunnat köra under de cirkus 18 år jag har haft med PC:n som spelplattform.

Där det största problemet ligger är att folk helt enkelt inte har en dator som hamnar ens inom minimum requirement. Jag förväntar mig inte att mitt Nintendo64 ska kunna köra gamecube spel eller liknande, förstår inte varför PC/konsol användare förväntar sig något annat av PC:n.

This. Gnäll över att PC-spelande bara är krångel är oftast tjurskit. Har man en bra burk kan man vänta sig en mycket bättre upplevelse än samma spel till konsol, det är bara i få undantag som spelet inte funkar eller liknande.
(Dåliga konverteringar är en helt annan sak.)


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av durktotten:

Urk att spela på dator är ju bara fullt med strul, känns som grottmänniskotiden varje gång man ska lira ett spel på pc. Kommer det fungera eller inte? Kommer jag att behöva ladda ner x antal patchar? Fungerar det med mitt grafikkort? Önskar inget spel som verkar bra och man vill spela kommer till dator.

Hahaha, this made my day. Tack durktotten.

Medlem

Så skönt o slippa alla småbarns konsoler och dess easy gaming stil.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Ajdå, jag som beställde DA: O för några dagar sen.

Om du beställde till pc är det ingen fara. Annars är det bara skicka tillbaka och beställa om!

Medlem
Skrivet av frunk:

"Detta gällde även utvecklingen av Dragon Age: Origins där pc:n var stommen allting utvecklades till, varefter det förändrades för att fungera på konsol."

Tänk om fler företag kunde jobba så.

Jag önskar bara att dom kunde ha tänkt så när det gällde Mass Effect 2 också, för där har dom helt klart INTE gjort det för PC och sen anpassat det till konsol.

Medlem
Skrivet av Zedzo:
Skrivet av Toomsie:

Ajdå, jag som beställde DA: O för några dagar sen.

Om du beställde till pc är det ingen fara. Annars är det bara skicka tillbaka och beställa om!

Tyvärr så beställde jag spelet till Xbox 360. Och ja, blir nog att skicka tillbaka >_<

Medlem
Skrivet av durktotten:

Urk att spela på dator är ju bara fullt med strul, känns som grottmänniskotiden varje gång man ska lira ett spel på pc. Kommer det fungera eller inte? Kommer jag att behöva ladda ner x antal patchar? Fungerar det med mitt grafikkort? Önskar inget spel som verkar bra och man vill spela kommer till dator.

Att installera och köra ett spel på datorn klarar en femåring, jag förstår inte ditt gnäll, är det för svårt så får du väl hålla dig till något konsol + mac.

Medlem

Fast det där kommentaren med att bara PC har tngb/mus är ju lite fel.
PS3 har fullt stöd för det om spelet är gjort för det (exempel är UT3 på PS3)
Vet inte hur det är med stödet på Xbox360, men finns väl usb portar på den med?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det är nästan så man ska köpa det bara för att det inte görs till konsol


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Err... Jag tror inte tillräckligt många undrade om detta för att göra detta till en relevant nyhet. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Medlem
Skrivet av Ghostknight:

MMO passar inte till konsol, så det var ju lika bra det. Det här och The Secret World är nog de enda MMO som jag ser fram emot alls, så att de fokuserar helhjärtat på PC är ju bara av godo.

MMO passar ju så klart vilken plattform som helst, MMORPG med komplicerade kontroller som i det här fallet passar däremot inte.

Inaktiv

MMO patchas, och får expansion packs - de måste ligga någonstans. Hårddiskarna är inte så stora på konsoler.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Man får väl på kartongen ange att spel kan växa på HD och således be användaren göra plats.
Jag har 500gb till min Ps3 och tänker uppgradera den hdn sen när det kommer större diskar som inte kostar hutlösa priser.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar