Smartphones snart kraftigare än PS4 och Xbox One

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Visst, vissa mobiler och surfplattor kan man koppla in till TVn via hdmi, men långt ifrån alla.

sade för flera år sedan när de första touchtelefonerna kom, att inom 15-20 år har nog datorerna och konsolerna försvunnit helt från marknaden, enklare att köpa en riktigt kraftig telefon och 'docka' in den till en skärm, där du har tangentbord och mus inkopplat:)

Tror fortfarande på den idén, längtar till 2020.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Fast varför? Jag har aldrig sett behovet av en kraftig mobiltelefon. Jag tar hellre en betydligt billigare telefon med bättre batteritid än en telefon som har bra hårdvara. Lägger pengarna på datorprylar eller spel till mina konsoler istället.

ULTRA HD 4K CANDY CRUSH FTW. Not.

Det här är faktiskt en bra poäng.. väldigt många behöver inte mer ren beräkningskraft längre. De allra flesta skulle föredra bättre batteritid när det gäller telefoner. De funkar så pass bra i övrigt redan.

Medlem
Skrivet av BWG:
Skrivet av IceMan:

konsoller - gamla och omodärna innan de ens släpps...

well, sitter med mitt SNES nu och njuter. de va bättre förr!

Hahah själv sitter jag och myser med mitt Dreamcast fortfarande

Soul Calibur, bästa spelet i serien tillika största anledningen till att jag har kvar mitt Dreamcast.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:
Skrivet av BWG:
Skrivet av IceMan:

konsoller - gamla och omodärna innan de ens släpps...

well, sitter med mitt SNES nu och njuter. de va bättre förr!

Hahah själv sitter jag och myser med mitt Dreamcast fortfarande

Soul Calibur, bästa spelet i serien tillika största anledningen till att jag har kvar mitt Dreamcast.

Ja verkligen! Spelade sönder Soul Calibur och Shenmue

Ambassadör
Xbox

Nu är det ju dock så att en highend mobil kostar dubbelt så mycket som en konsoll så jämförelsen haltar ju något.

15 min batteritid imponerar ju inte heller.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Vi får väll hoppas att det kommer lite schysta mobil->Tv sladdar snart då

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Nu är det ju dock så att en highend mobil kostar dubbelt så mycket som en konsoll så jämförelsen haltar ju något.

15 min batteritid imponerar ju inte heller.

Skillnaden är väll att folk "behöver" telefoner. Så kan du dra av priset för en konsol när du köper en mobil, så kostar den ju tekniskt sett mindre.

Medlem

Hade varit väldigt grymt detta vart verklighet. Tänk er en mobil som är lika eller mer kraftfull som en konsol. En dockningsstation som man kopplar in i TVn om man vill. Och sen anslutning av tangentbord/mus eller handkontroll via bluetooth. Framtiden är här!

Medlem

Förstår inte riktigt poängen med jämförelsen mobiler vs konsoller, i min värld konkurrerar dom inte alls med varandra. Men bra att tekniken går framåt, snart kostar en mobiltelefon 25000 och en konsoll en 500-lapp.

Medlem
Skrivet av Sille:

konsoler är skräp.

Ja, och finns det någon kategori människor som handlar skräp, som inte är skrothandlare?

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Vi får väll hoppas att det kommer lite schysta mobil->Tv sladdar snart då

Nejnej, "TV" och dylikt hålls på armlängds avstånd. Jag är inte en stolt ägare av en smartfån, antennen var mycket bättre på min gamla.

Det spelar egentligen inte så stor roll dock. Mobil och konsol är samma skräp just för att inputen är begränsad. Det sätter en fördumningens tvångströja över innehållet. En kategori människor är dock mycket nöjd med detta, och då tänker jag inte bebisar (som trots allt finner mycket nöje i bjällror och annat pga begränsad outputförmåga).

Medlem

Bästa av allt är att vad jag minns så gick Intel ut med att de har träffat en vägg för framgången av Processorer o Nvidia har börjat använda deras Architektur för de senaste monster korten, och kommer snart nå intels cap vilket kommer skapa en jobbig vägg för utveckling.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är viktigt för att kunna ringa och sms:a extra snabbt samt spela simplistiska 3D-spel i 15 fps.

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/i8llytcldzkj...

3d i 15 fps köper jag men sedan när kan man smsa från ett xbox?

Medlem

Öh, jag kan också göra ett diagram där det ena är bättre än det andra och hitta på lite saker. Vi alla vet att xbone ligger i topp, telefoner, surfplattor och ps4 är ju inget en vettig individ spelar på.

Medlem
Skrivet av G M R:

Hur kan de vara snabbare när det inte ens rör sig om samma arkitektur?

FLOPS. FLOPS...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Blackwolfe:

Visst, vissa mobiler och surfplattor kan man koppla in till TVn via hdmi, men långt ifrån alla.

sade för flera år sedan när de första touchtelefonerna kom, att inom 15-20 år har nog datorerna och konsolerna försvunnit helt från marknaden, enklare att köpa en riktigt kraftig telefon och 'docka' in den till en skärm, där du har tangentbord och mus inkopplat:)

Tror fortfarande på den idén, längtar till 2020.

Senaste Windows Phone gör detta redan!

Medlem

Det skulle vara fint om man kunde uppgradera sin XBONE med ett fack som man kunde stoppa in sin nya mobil i för att boosta upp den.
Undrar vad argumentet för Next Gen konsolerna kommer att vara?

Medlem
Skrivet av FUtech:

Det skulle vara fint om man kunde uppgradera sin XBONE med ett fack som man kunde stoppa in sin nya mobil i för att boosta upp den.
Undrar vad argumentet för Next Gen konsolerna kommer att vara?

Förmodligen samma argument som för denna och föregående generation.
Inga.

Medlem
Skrivet av ELF:

Behövs bättre kylning innan det är möjligt. Startar man 4K video inspelning på Xperia Z5 så står det att telefonen kan stängas av om den blir för varm. Har själv märkt att den blir väldigt varm av väldigt lite. Dags för vattenkylning snart.....

Stäm samsung, de har tjuvat din idé till galaxy s7

Medlem
Skrivet av RedZour:
Skrivet av IceMan:

konsoller - gamla och omodärna innan de ens släpps...

well, sitter med mitt SNES nu och njuter. de va bättre förr!

"NOW YOU ARE PLAYING WITH POWER! SUPER POWER! " haha minnen <3

sega blast processing!! Blast power!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av AwkwardJess:

Skulle ändå inte vilja lämna mina konsoler för att spela på mobil. Spel på mobil är inget för mig.

Fast det var kanske inte det som var poängen, eller ja, delvis. På ett sätt illustrerar det ju vad PC-gamers menar när de säger att konsolerna håller tillbaka utveckligen. När mobilerna har samma prestanda som konsolerna, då säger det en del om "next gen" och hur spelen kunde ha varit om samtliga plattformar höll samma utvecklingstakt.

// edit: stavning

// edit igen

Nej, det handlar inte bara om grafik. Det handlar också om annan teknik som kan används, både hårdvara och mjukvara. Spelfunktioner såsom antal spelar samtidigt i samma session, partikeleffekter, destruktiva miljöjer, open areas osv osv. Så gör inte detta till en trist grafik-diskussion.

Spelar ingen roll för mig Skulle mobilerna helt plötsligt överträffa de nuvarande spelkonsollerna så skulle jag fortfarande inte välja mobilt. Finns inte en chans för mig ^^

12
Skriv svar