The Witcher 3 fick stryk av Fallout 4 på spelvärldens Oscars-gala

Robot
The Witcher 3 fick stryk av Fallout 4 på spelvärldens Oscars-gala

Valda delar av FZ-redaktionen rasar.


Medlem
The Witcher 3 fick stryk av Fallout 4 på spelvärldens Oscars-gala

Är det här ett skämt? Battlefront kammar hem årets actionspel och Fallout kammar hem årets rollspel över både Pillars och Witcher 3?

Nästan lika tragiskt som när P3 försöker sig på att dela ut pris för "Årets Metal"...

Medlem

Nej fallout 4 är ett jävla skitspel jämfört med witcher seriöst

Medlem

Det handlar om pengar! *foliehatt på*

Medlem

DICE-galan är ett stort skämt, verkar inte ens ha spelat någon av spelen.

Medlem
Skrivet av Schnabel:

Är det här ett skämt? Battlefront kammar hem årets actionspel och Fallout kammar hem årets rollspel över både Pillars och Witcher 3?

Nästan lika tragiskt som när P3 försöker sig på att dela ut pris för "Årets Metal"...

Håller verkligen med.

I feel a great disturbence in the force...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Låt oss inte glömma...

Bryr mig inte ett dugg om deras s.k. priser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aningen förvånande då FO4 inte alls levde upp till förväntningarna, för så många. The Witcher 3, verkar dock fängslat de flesta som har spelat det.

Medlem

Skall man gråta eller gråta? Känns extremt amerikanskt det där. Fallout 4 kommer inte i närheten, inte i någon kategori.

Man kan ju undra hur de kom fram till resultatet...

Medlem

Mycket intressanta val enligt mej på listan på både gott och ont. på Själv undrar jag om de hade glömt R6-Siege då jag iaf tycker att det förtjänar att iaf bli nominerat. Varför finns det ingen grafik kategori tex? Anser inte att "technical" är detsamma.

Skrivet av SWEBarb:

Nej fallout 4 är ett jävla skitspel jämfört med witcher seriöst

Varför jämföra båda spelen? De är ju två helt olika spel. Det går inte att frånse "bara 1h till känslan" som båda spelen ger. I slutändan så handlar det om smak enligt mej vilket man väljer som årets spel. Båda är väldigt bra spel som ger många timmar spel. Att säga att det ena är "ett jävla skitspel" för att höja det andra är som sjunka till konsol-fanboysen PS4 vs. Xboone diskussion.

Medlem

Att Fallout 4 ens var nominerad i Story-kategorin gör ju narr av både juryn och galan. Fallout 4 hade kvaliteter, men dess torra, trista story var knappast en av dem.

Medlem

Man får lätt intrycket av att det skulle ha släppts väldigt få spel under 2015.

Medlem

Lol.. visar bara att GOTY inte betyder särskilt mycket. Så även om W3 får priset eller inte anser jag att det viktigaste är att spelarna gillar det.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Inte för att jag tycker Fallout 4 är något vidare bra spel egentligen... men jag föredrar ju det före The Witcher iallafall.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bennii:

Att Fallout 4 ens var nominerad i Story-kategorin gör ju narr av både juryn och galan. Fallout 4 hade kvaliteter, men dess torra, trista story var knappast en av dem.

håller helt med där, så fort man kommer ut i fallouts värld ser jag väldigt sällan folk som ens bryr sig om att rädda sin son i början av spelets story på ja typ 50 timmars gameplay minst Inklusive mig själv tror jag har över 100 timmars speltid på fallout 4 och säkert 400 timmar the witcher 3, tror inte 400 timmar skulle jag orka med fallout 4 ens, och main storyn skiter jag fullständigt den känns lam och trist.

Medlem
phi
Medlem

Oj vad jag rasar nu. Det är nästan aftonbladiskt raseri.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Gen
Medlem

Känns som att några fick kuvert med cash.
FO4 har inte en suck mot Witcher 3, så enkelt är det bara. Witcher 3 slår FO4 på alla punkter och den som inte ser det borde tvätta ögonen med lök och citron.

Medlem
Skrivet av Schnabel:

Är det här ett skämt? Battlefront kammar hem årets actionspel och Fallout kammar hem årets rollspel över både Pillars och Witcher 3?

Nästan lika tragiskt som när P3 försöker sig på att dela ut pris för "Årets Metal"...

Haha! Precis angående "årets rock / metal". Det har verkligen inget med kvalitet att göra, utan endast vad som är populärt eller fått mycket reklam.

Medlem

signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det måste vara Fallouts grymt långa stoy quest och deras state of the art grafik, samt att spelet var buggfritt som gjorde dem vann.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Känns lite som "Melodifestivalen" - en jury sitter och tycker till om vem som skall vinna som sedan går vidare och vad andra tycker skiter dom i.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det måste vara Fallouts grymt långa stoy quest och deras state of the art grafik, samt att spelet var buggfritt som gjorde dem vann.

Buggfritt? lolz...

Medlem

Det skulle vara intressant att läsa en förklaring till varför man ansåg att Fallout 4 skulle vinna den utmärkelsen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Schnabel:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det måste vara Fallouts grymt långa stoy quest och deras state of the art grafik, samt att spelet var buggfritt som gjorde dem vann.

Buggfritt? lolz...

Medlem
Skrivet av Schnabel:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det måste vara Fallouts grymt långa stoy quest och deras state of the art grafik, samt att spelet var buggfritt som gjorde dem vann.

Buggfritt? lolz...

Tror ironin i det första inlägget även omfattade "långa story quest" & "state of the art grafik"

Medlem

Folk är överens om att smak är subjektivt... Ända tills deras favoritspel förlorar en populäritetstävling, då grinas det.

Det kommer alltid vara fel film/låt/spel som vinner enligt någon.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skriv svar