Se 12 minuter gameplay med knight och cleric från Dark Souls III

Robot
Se 12 minuter gameplay med knight och cleric från Dark Souls III
Medlem
Se 12 minuter gameplay med knight och cleric från Dark Souls III

Är detta en expansion med en förvirrande titel eller ett helt nytt spel?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Är detta en expansion med en förvirrande titel eller ett helt nytt spel?

Dark Souls 3 är ett nytt spel och det tredje i Dark souls serien.

Very nice.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag önskar de la till nått mer i combat moment. Varenda fight handlar bara om att rulla i rätt tajming. Det blir, enligt mig, tråkigt i längden och jag tar mig sällan igenom spelet. Mer combos med parry/block etc eller nått mer skill baserat än bara rullningar. Fick nog redan efter 4-5h i det första Dark Souls.

Medlem
Skrivet av GizZm086:

Jag önskar de la till nått mer i combat moment. Varenda fight handlar bara om att rulla i rätt tajming. Det blir, enligt mig, tråkigt i längden och jag tar mig sällan igenom spelet. Mer combos med parry/block etc eller nått mer skill baserat än bara rullningar. Fick nog redan efter 4-5h i det första Dark Souls.

Att undvika fiendens attacker är en av många taktiker man kan använda, och det fungerar bara bra på de som är lätta att läsa (om man inte är grymt skicklig).

Andra sätt är att vara mer tankig, hålla fienden på avstånd, stunlocka, eller använda ranged/magi.

Men på något plan håller jag med dig. Timing och att kunna läsa motståndaren är det som är viktigast för att överleva.

DS3 introducerar dessutom "combat arts" som kan vara olika stances eller specialattacker för att variera ytterligare.

The Ashen One

Denna väntan på releasen är så frustrerande! Längtar sååååå!
Must find all the secrets, swings at every wall in paranoia!

Medlem

Nej tack. Jag kör mediablackout på DS3 Redan sett för mycket.

Medlem
Skrivet av GizZm086:

Jag önskar de la till nått mer i combat moment. Varenda fight handlar bara om att rulla i rätt tajming. Det blir, enligt mig, tråkigt i längden och jag tar mig sällan igenom spelet. Mer combos med parry/block etc eller nått mer skill baserat än bara rullningar. Fick nog redan efter 4-5h i det första Dark Souls.

Låter som det helt enkelt inte är ett spel för dig då. Själv får jag inte nog utav det. Man MÅSTE ju inte rulla heller för den delen. Parry/blocks finns ju som alternativ, och är väldigt effektivt men kräver lite träning bara?

Releasehästryttare

Detta klipp är från stress test banan, så inget nytt i klippet alls

Fz länkade aldrig detta klippet när det läkte för en vecka sen, för er som är oroliga för spoilers så visar det upp en del av första banan och första bossen

Som ni ser så muterar bossen precis som i bloodborne, hoppas inte de kopierar för mycket från det spelet då jag föredrar att de håller isär de två franchisen

Medlem

Demon's souls var ett fantastiskt spel tyckte jag! Sen kom dark souls som var okej men rätt så likt demons souls, sen så kom dark souls 2 som blev ruskigt tjatigt och nu då, nu gör dom ett likadant igen? Jag fattar inte

Medlem

Måste lira igenom Dark souls 2 innan det här släpps!

Medlem
Skrivet av Ballong:

Demon's souls var ett fantastiskt spel tyckte jag! Sen kom dark souls som var okej men rätt så likt demons souls, sen så kom dark souls 2 som blev ruskigt tjatigt och nu då, nu gör dom ett likadant igen? Jag fattar inte

Håller med - demons souls alltså, vilket jävla spel det va när det släpptes. Sen kom dark souls som va bra, men fick aldrig riktigt samma känsla. Dark souls 2 va faktiskt rätt tjatigt. Tycker tom bloodborne är ett bättre spel. Men får ändå hoppas på 3an.

1
Skriv svar