Mark Rein: "Epic är fortfarande ett PC-företag"
Epic's spel må inte vara särskilt PC exklusiva men glöm inte bort att de stödjer modding och diverse annat mer än någon annan utvecklare där ute(Ja mer än Valve).
Det uppdaterar konstant sitt SDK som förövrigt är gratis för vem som helst att ta ner och använda utan kostnad så länge du inte tänker sälja kommersiellt.
Det håller i "Make something Unreal Tävlingar" med Nvidia som bla ledde till att Tripwire Interactive skapades som gjorde Red Orchestra.
Frågan är väl bara när/om, vi någonsin för se typ Unreal 3?
Epic's spel må inte vara särskilt PC exklusiva men glöm inte bort att de stödjer modding och diverse annat mer än någon annan utvecklare där ute(Ja mer än Valve).
Det uppdaterar konstant sitt SDK som förövrigt är gratis för vem som helst att ta ner och använda utan kostnad så länge du inte tänker sälja kommersiellt.
Det håller i "Make something Unreal Tävlingar" med Nvidia som bla ledde till att Tripwire Interactive skapades som gjorde Red Orchestra.
Frågan är väl bara när/om, vi någonsin för se typ Unreal 3?
Epics 'modding' stöd handlar ju bara om att skyffla ut UDK licenser, det är där de tjänar sina pengar.
Epic's spel må inte vara särskilt PC exklusiva men glöm inte bort att de stödjer modding och diverse annat mer än någon annan utvecklare där ute(Ja mer än Valve).
Det uppdaterar konstant sitt SDK som förövrigt är gratis för vem som helst att ta ner och använda utan kostnad så länge du inte tänker sälja kommersiellt.
Det håller i "Make something Unreal Tävlingar" med Nvidia som bla ledde till att Tripwire Interactive skapades som gjorde Red Orchestra.
Frågan är väl bara när/om, vi någonsin för se typ Unreal 3?
Epics 'modding' stöd handlar ju bara om att skyffla ut UDK licenser, det är där de tjänar sina pengar.
Knappast.
UDKt är gratis och det finns hundratals med både video , pappers dokumentationer in i minst detalj för att stödja modding.
Du kan alltså färdigutveckla ditt spel 100% för att sedan säga, ja vi köper en license och säljer detta.
Ja dem gör inte mycket till PC nuförtin men de är ändå ett av de största namnen inom industrin, speciellt på PC, tack vare Unreal motorn.
Epic är förrädare precis som resten.
ge mej Gears 3 på PC så kan vi snacka PC love.
Testat spela ettan på PC eller?
Finsn en anledning till att jag skaffade konsol, Gears på PC var inet kul. Kontrollen, spelupplägg, AI, kontroll (igen) är helt enkelt inte anpassat för PC, någon stans. En portning gör ingen glad...
Unreal Tournament däremot är ju en ren PC-titel som visserligen finns till konsol men har sin bas på PC. Kan dock tillägga att unreal är typ det snabbast FPS som finns till konsol. Får alla andsra att framstå som sniglar ^^
Vore inte helt fel med ett nytt Unreal dock...
Jag för min del tyckte nog att GoW fungerade alldeles utmärkt på PC och bättre än på XBOXen. Det är så himla mycket enklare att sikta med musen.
Mycket prat om Bulletstorm, men det utvecklas ju av People Can Fly och inte Epic själva. Med tanke på att det utvecklas till tre plattformar så ser ju jag att det finns en risk att det "konsolifieras" och blir mindre hardcore än det hade varit om det varit PC-exklusivt.
Så nej, Epic får allt anstränga sig lite mer för att övertyga mig om att dem ser PCn som något annat än en plattform för att kränga licenser till sin motor.
De försöker att överleva precis som alla andra, så börja inte prata om principer.
Jag tror ärligt talat att Bulletstorm kommer floppa om det inte visar upp något riktigt annorlunda än allt kuta och skjuta vi sett i över 100 andra spel tidgare...
Hursomhelst och som tidigare nämnts, ljuger Epic i den här intervjun. De utvecklar numera i första hand till konsol för och i andra hand till PC.
Epic är förrädare precis som resten.
ICKE! Bohemia Interactive är fortfarande PC älskare och gör PC exklusivt!
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
UDK, inget mer behöver sägas.
Epic ftw.