Medlem
Bugg?

Aloo, upptäckte en liten bugg med nya designen.. ingen stor sak direkt men.. kolla in länken så ser ni;

[http://www.kinno.se/pics/bugg.jpg]

Som ni ser så är inte sidan högst upp med Opera (Jag kör med 8.53, senaste officiella).
Har jämfört med MSIE och då är sidan högst upp, misstänker att det är menat som det är med MSIE

Detta kan lösas med <body topmargin="0">
Eller invänta Opera 9 när det går ur beta stadiet.

Aja, som sagt inge allvarligt..

- Snip


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Sidan är högst upp för mig, jag kör med Opera 9.

// edit

Jag vet att det är en BETA, men jag har inte stött på några större konstigheter. Pröva med att byta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta noterade jag redan i min grundlayout. Om jag minns rätt så förväntade sig opera att man använde margin som sitter i <body> taggen. Detta skapar i sin tur problem för att koden inte valideras rätt enligt w3c. Stylemässigt så är allt som det ska och andra browsers rättar sig efter det.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

MFC
Medlem

Opera följer inte standarden.. syftar iofs inte så mycket på detta felet kanske men av 4 års utvecklande så har Opera varit den enda läsaren som inte följt den kodning som andra läsare klarat. Dessutom har sidorna validerats och ändå klarar inte Opera detta.. därmed inte sagt att validatorerna är "valida" men Opera är för mig känt som en läsare som förvisso är snabb men hyfsat kass på att följa standarder...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Opera kanske har lite småsaker som är störande men långt ifrån så många saker som IE6 lyckas trycka ur sig. Får hoppas microsoft skärper sig i och med 7'an annars säger jag upp mig och byter yrke hehe.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

MFC
Medlem

Ja, IE är ju en stor bov med egna standarder och grejer.. tycker ändå IE är "ok" fast visst har man krigat med parsern i IE ibland.. suck


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag tycker inte att det är för svårt att anpassa en sida efter fler webbläsare, så länge inte webbläsaren utger sig för att vara något annat, som Opera med flera kan göra. Det går att köra med olika stilmallar beroende på vilken webbläsare det är, men visst vore det bättre om alla följde standarden (som alltid, oavsett vad det handlar om).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar