Ubisoft kan sluta helt med årliga storspel i Assassin's Creed-serien

Robot
Medlem
Ubisoft kan sluta helt med årliga storspel i Assassin's Creed-serien

Laga trasiga och värdelösa spel i flera år. Det låter ännu värre.

Medlem

Känns som en bra sak. Hoppas på att de betyder mer energi till att ha "färdiga" spel vid release. Men har en gnagande känsla av att det inte kommer bli så.

Medlem

Med tanke på att exakt allt handlar om pengar och att spelvärldens ser ut som den gör idag, kan en förändringen knappast vara bättre för oss! Man kommer väl få låsa upp varje del av kartan samt kistor med riktiga pengar. Du har tillgång till 1/50 av kartan, vilket tillåter dem att kalla det för "free2play".

Medlem

Bättre sent än aldrig

Medlem

Släpp ett helt och färdigt spel med längre mellanrum istället, och sen kanske en expansion till det efter några månader. /oldschool


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Vill egentligen bara ha en nice modern day story till AC spelen. Tyckte faktiskt det var mer intressant än de dåtida lönnmördarnas story.

Medlem
Skrivet av BWG:

Känns som en bra sak. Hoppas på att de betyder mer energi till att ha "färdiga" spel vid release. Men har en gnagande känsla av att det inte kommer bli så.

Det som sägs är egentligen lite tvärt om vad du hoppas på. Man läggaer kraft på att göra spel precis som tidigare och floppar det inte så lägger man ner "själen" i det och mjölkar tills någon annan tar över spelarna. Billigare att testa koncept mot betalning än att ha kreativa lösningar. Floppar spelet, så kan du ju alltid försöka skapa om. De bygger ett spel som senare ska kunna underhållas av 20% av själva studion så marginalen blir bättre. Konceptet har testats i flera år och spelarna accepterar det, så there is no turning back nu. Att köpa ett spel blir snart som att teckna ett abonnemang om du ska ha en ärlig chans att spela med kompisarna.

Medlem

Var tredje år hade varit mer lagom, har dock bara spelat de två första spelen. Jag tänker mer kvalité än kvantitet. Finns ganska många andra spelserier man hade kunnat tillämpa det på.
Väldigt meningslöst i mitt tycke att släppa ett nytt NHL och FiFA exempelvis varje år, vartannat hade varit att föredra tror jag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hörde jag just IAP och DLC?

Medlem

JA!! På tiden de lägger ner serien, fler borde ta efter..... eh nehä.. Blaj!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Spelade precis the Division.. eeew. Ubisoft är rätt så illa ute.

Medlem
Skrivet av adamtore:

Spelade precis the Division.. eeew. Ubisoft är rätt så illa ute.

Haha ja, verkar totalt värdelöst, AAA bajsmacka.

Inaktiv
Skrivet av Salami:
Skrivet av adamtore:

Spelade precis the Division.. eeew. Ubisoft är rätt så illa ute.

Haha ja, verkar totalt värdelöst, AAA bajsmacka.

Sjukt bra koncept.

Uruselt genomförande! Synd. Gillade ljudet och det var faktiskt riktigt snyggt. Men faller på ogenomtänkt Darkzone. Kommer nog köpa det på rea för att spela igenom singeplayer kampanjen, kanske, troligtvis inte.

Medlem

Förutom att förhoppningsvis hinna putsa och fila klart så finns det ju en aspekt till. "Designutrymme". Det finns ofta bara ett visst antal bra idéer att utveckla i ett spel. Nu kanske de kan göra större kliv och därmed Mee intressanta spel, under längre tid

Gnällkuk
Skrivet av adamtore:

Spelade precis the Division.. eeew. Ubisoft är rätt så illa ute.

Själv har jag spelat båda betorna och har haft apkul. Det slår inte OverWatch men är god tvåa. Tur att de verkar vara en månad mellan spelen iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tyckte det var riktigt kul och lovande...hann inte göra mycket mer än att gå in i DZ, och inte begrep jag så mycket av det heller. Hittade ner i en förgiftad källare där jag kunde skjuta några hårda mobs, loota en ljuddämpare och svära över att jag inte var tillräckligt hög "DZ level" för att öppna en stor fin box...lte antiklimax.

Medlem

De ska släppa mer DLC alltså. Vilket nytänkande. The Division är definitivt ett halvt spel som ska bli helt med DLC över tid. Det kommer bli bra som complete edition spel så det verkliga släppdatumet är om 2 år.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar