Första intrycket - APB

Medlem
Första intrycket - APB

Men hallå, klart att bilarnas kontroller suger i början...har du sett deras stats? Vänta tills du får ett riktigt vrålåk som dom på spelets fodral, då lär det ju vara skillnad


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Men hallå, klart att bilarnas kontroller suger i början...har du sett deras stats? Vänta tills du får ett riktigt vrålåk som dom på spelets fodral, då lär det ju vara skillnad

Det är det jag hoppas på också


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag körde betan och det fungerade bra (förutom styrningen på bilarna som som är sjukt fördröjd) sedan en dag så kom det en patch som förstörde allt. Efter patchen så började spelet hacka varje gång man förflyttade sig. Stå stilla och titta runt fungerade utmärkt, massor med fps. Men när man gick eller åkte bil så hackade det som aldrig förr, det blev bokstavligen ett bildspel. Samma grej i demot.

Så inget köpt för mig :/

Medlem
Skrivet av Javas:

Men hallå, klart att bilarnas kontroller suger i början...har du sett deras stats? Vänta tills du får ett riktigt vrålåk som dom på spelets fodral, då lär det ju vara skillnad

_KONTROLLERNA_ borde inte suga bara för att bilen råkar ha dåliga stats.

Medlem

Har spelat det här spelet en dag innan release (pre-order) och jag tycker bilarna är helt klockrena i kontrollerna.
Likaså eldstriderna har jag heller inget problem med, och tycker det funkar smidigt med tanke på att det är upp till 80 spelare i varje instans.

Märkte dock av igår att det laggade för mig, men efter ett tag så insåg jag att det var jag som råkat köra igång den inbyggda recorden och hade spelat in en flera minuter lång video av mina goda gärningar.

Spelet är inte perfekt, men det har potential, och just nu har jag lika mycket kul i APB som jag hade i Counter Strike när det var nytt

(Kanske borde påpeka att jag har 60mbit ned och 40mbit upp. En kompis i england som har en strulande internettjänst på ca 5mbit just nu säger dock att han har klart märkbart lagg)

Medlem

mjo verkar som om det går till på det här sättet.

du trycker in sväng knappen.
kommando skickas till spelservern
spelservern svänger med bilen
du ser att bilen svänger.

istället för att allt sker hos klienten.

jag tycker spelet är nice iaf.

kul med spel där man kan döda folk med bättre eq om man har skillz.

Medlem

Jag har spelat sedan alpha versionen och jag har gnällt att bilarna, oavsett om det är en nybörjar bil eller feting vrålåk, så känns det som man kör omkring på ett isblock.
Controllen är jobbig också speciellt om det är fet eldstrid och mycket som händer runt om kring. Det har inte förbättrats sedan början jag spelat.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag spelade betan och jag måste hålla med den här förhandstitten.

Gränssnittet suger alltså fortfarande. Kontrollerna för framförallt bilarna suger alltså också fortfarande? Det är bara inte sant. Det var ett himla gnäll om detta från spelarna över forumet. Först lovade utvecklarna att de skulle bli bättre i kommande patchar. Sen skyllde de på lagget och att det också skulle ses över och stabiliseras med kommande patchar. Skitsnack alltså.

Jag spelade 3 eller 4 speltillfällen under betan, sen la jag ner. Det var stelt. Städerna var sterila och tråkiga. Inget liv i spelet alls. GÄSP!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ehm, gränssnittet, grafiken och kontrollerna tycker jag tvärtom funkar riktigt bra.

....Faktiskt över förväntan bra, om man jämför med andra MMO och inte single player-spel dvs. Har aldrig någonsin tidigare stött på ett spel där man kan kustomisera, ändra utseende, måla egna tröjor, bilar, till och med komponera låtar, som APB.

DÄREMOT så var spelet fruktansvärt tråkigt och repepetivt, så gav upp efter betan.
Men med tanke på att jag bara lirade betan, så kan jag inte tänka mig att gränssnittet blivit sämre sedan dess....

Kul tänk dock, att NPC:er i dussinquests, som man grindar i låglevel, gestaltas av spelare med motsatta del av questsen. Det gör grindandet betydligt mer intressant och riktigt utmanande redan vid level 1. Questsens utformning blev dock riktigt snart väldigt enformiga och en hel del quests, som tex att fånga någon i bil på tid, kändes skrämmande obalanserat.

Så tack för de friska inslagen, men nej tack.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag tycker att det inte är något fel på bilarna. Visst, det är lite delay. Men då är det ju bara att svänga tidigare.
Upplever bara lagg när man kör bil, vilket kan vara frustrerande vissa gånger.

Spelet är tråkigt om man spelar ensam, man måste ha ett par polare att lira med.

Uppdragen är scriptade och det finns bara ett visst antal, tråkigt. Men det är inte ofta uppdragen hamnar på samma ställen och då blir det skillnad i eldstriderna.

"Bounty" uppdrag accepterar jag nästan aldrig. Eftersom att criminals (Jag spelar som Enforcer) nästan alltid flyr.

Andra gånger hamnar man i något uppdrag där man ska slå in en dörr, fienden står på tak som är runt på just det stället och det blir otroligt svårt att lyckas, näst intill omöjligt ifall man står mot 1 sniper och 3 assault rifles.

Spelet skall upplevas med andra som sagt, och mellan dessa omöjliga uppdrag som man kan slå näven i tangentbordet av så njuter man av att cruisa runt i sina bilar, vinner sjukt jämna eldstrider. Eller som den där gången då man tog 4 pers ensam.

Spelet kräver en justering för att spelet ska ha lika många spelare nu som om så lite som en månad. Chaos ruleset som ska komma kommer nog att få spelare att stanna. (Man kommer att kunna döda allt i ett distrikt)

Detta är min åsikt av det jag sett av spelat såhär långt. (40h spelat i action district sedan fullversionen kom ut)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

För mig som nu har köpt spelet efter ha lirat betan i några månader så tycker jag fortfarande att striderna laggar för mycket. Den med bäst anslutning till servern kommer ut som en vinnare så det handlar inte mycket om skill. Kanske blir bättre med tiden då man skaffar starkare vapen. Customization är grym dock. Kan spendera timmar att sitta och ändra storlek på kroppen och färg på ögonen heh.

Medlem

Det jag klagar på mest med spelet är att det kraschar jäkligt ofta, jag har spelat några timmar idag och det har kraschat 2-3 gånger. Totalt sedan releasen så har spelet kraschat ungefär 6 gånger för mig.

Det börjar bli irriterande, speciellt när man är i en bra grupp och det går bra på uppdragen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Spelet har allvarliga problem med spelklienten, massvis av folk har problemet att sina cores på dual-core system arbetar konstant i 100%, och hela ram-minnet äts upp på nolltid. Vilket i sin tur orsakar frysningar och "hack" i spelet.

Detta är även fallet för mig...

Spelet är annars riktigt kul om man har ett gäng polare att lira med, men det är inte mycket att hänga i granen om man springer runt själv med randoms.

Medlem

Körde betan, och det var otroligt kul att lira de designerade 2 timmarna man fick per vecka fram tills att de öppnade upp den i en månad i sträck. Då insåg jag hur fort det gick att låsa upp allt, och hur poänglöst det var att fortsätta sen. Bara samma sak om och om igen.

Mötte också en del schyssta personer i spelet. En gång groupade jag upp med 3 randoms och vi dominerade distriktet vi var i. Hade en winstreak på säkert 20 uppdrag då. Sen visade det sig att alla de andra också var svenskar, trots att jag satt och spelade klockan 4 på morgonen.

Men tror att den allmänt sköna känslan på communityt råder då det inte finns massa elitister som bashar ner alla som inte vet exakt allt det finns att veta om spelet. Det går rätt fort att lära sig allt om APB, sen är det bara skill och aim som gäller. Förhoppningsvis förblir det så.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Spelet har allvarliga problem med spelklienten, massvis av folk har problemet att sina cores på dual-core system arbetar konstant i 100%, och hela ram-minnet äts upp på nolltid. Vilket i sin tur orsakar frysningar och "hack" i spelet.

Detta är även fallet för mig...

Spelet är annars riktigt kul om man har ett gäng polare att lira med, men det är inte mycket att hänga i granen om man springer runt själv med randoms.

Tack för info´t!

Trodde det var min disk som var seg

Har quadcore och spelet flyter värdelöst ...hade inte sådana problem i betan

Inte speciellt snyggt med "bloom" - effekten...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag spelade betan och älskade den, har inga problem med styrning på bilarna, gränssnittet eller grafiken. Lagg märkte jag bara av någon enstaka gång, men då jag har världens sämsta och mest instabila nät kan jag mycket väl tänka mig att det berodde på det. Måste dock säga att spelet kommer till sin rätt först när man är tre-fyra stycken polare med möjlighet att kommunicera över skype/teamspeak/ventrilo, hade jag inga polare att spela med så spelade jag inte alls till slut.

Dock fanns det många små skavanker kvar att fixa till, vet inte hur det är nu då jag sitter och tankar ner fullversionen as we speak. Men då behövdes det en rejäl dos balansering, tweaking och putsning. Spelet kan bli oerhört frustrerande när man gång på gång möter ett gäng med välorganiserade motspelare med vapen man inte ens skulle ha råd med om man sålde sin morsa och sisodär tio gånger mer tid loggad i spelet.

Apropå det trevliga communityt förresten så har även det sina rötägg, där behöver utvecklarna jobba på sätt att motverka deras försök att förstöra för andra spelare. Det var inte direkt sällan som Ryss-Ivan (oftast spelandes på samma sida som en själv) bestämde sig för att förstöra dagen för en, genom att slumpmässigt välja en annan spelare och sedan åka runt och försöka preja honom av vägen hela tiden när han försöker göra uppdrag.

Men sen, när man spelar ihop med några polare över skype och möter ett gäng som ligger på samma nivå som en själv, då finns det inte mycket som är roligare.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

spelat Key of the City event + nu retail.. är hur nöjd som helst, visst det blir lite enformigt men det så med WoW också gör den här instance 100k ggr ;)... så älskar eldstrider och när man kan äga folk.. dock börjar alla bli bättre o bättre så det blir svårare att ta flera stycken om man inte kommer backifrån....

Medlem

Spelet kommer floppa stort, bara att det får överdrivet stor reklam nu. Men kommer inte alls bli stort. När ni kört betan 3-4 dagar, säg till då först, det är då det börjar bli tråkigt. Skit tråkigt. sen ska man betala i månaden för skiten! inte värt!


signatur

The King is Back

Medlem

riktigt dåligt spel. 20000seks delay på biljävlarna.

hatar att shotgunhelvetena är sjukt op fortfarande...

Inaktiv
Skrivet av swdrdz:

riktigt dåligt spel. 20000seks delay på biljävlarna.

hatar att shotgunhelvetena är sjukt op fortfarande...

Själv tycker jag att N Tec-5 är värre än Shotgun. Kör med Shotgun nu och jag åker på spö hela tiden mot N Tec-5 användare.

Medlem

Riktigt kass tutorial, sen saknas sjukt mycket information om hur spelet fungerar (hur man låser upp saker i garaget, hur fungerar progression med faktioner, hur får man tag på upgrade slots, etc.).

För att vara ett MMO så finns det ingen progression känsla alls, efter runt 20-30 timmar så började det kännas rejält tråkigt även när jag körde med IRL polare.

Matchmakingsystemet är helt värdelöst, man köar som random threat level 8-9, får en random grupp med lägre threat level, och får sen möta en premade från en top5 rankad klan med spelare som har threat level 14. Jämför att du och tre andra utan ventrilo/teamspeak får möta en top rankad klan i CS/Quake/ET/CoD/etc. Så fantastiskt bra tänkt av RTW.

Eftersome det är Unreal-motorn det baseras på så har dessutom funnits 2-3 olika aimbots sedan betan.

Medlem

De topprankade brukar bara vara bra när de campar. Ett exempel var igår när vi körde mot tre stycken threat 15. De hade VIP. Först gick de upp på ett tak och campade, vi lyckades få ner dem till 1 VIP liv kvar. De drog upp på ett annat tak... Dödade den sämsta av oss (vi var tre) några gånger annars hade vi garanterat vunnit.

Annars missbrukas leagues så in i helvete. De är ofta så att de kör mot sina egna, som har gjort motsatta "gubbar" och sedan låter dem döda dem.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

För tunt innehåll enligt min mening, jag blev less på betan efter bara två veckors spelande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Guzilla:
Skrivet av swdrdz:

riktigt dåligt spel. 20000seks delay på biljävlarna.

hatar att shotgunhelvetena är sjukt op fortfarande...

Själv tycker jag att N Tec-5 är värre än Shotgun. Kör med Shotgun nu och jag åker på spö hela tiden mot N Tec-5 användare.

Har inga problem med styrningen, och vad gäller vapen handlar det ju om rätt vapen på rätt avstånd.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

(Kanske borde påpeka att jag har 60mbit ned och 40mbit upp. En kompis i england som har en strulande internettjänst på ca 5mbit just nu säger dock att han har klart märkbart lagg)

men vad var då poängen med att skriva att det flyter bra? det ska de väl göra med en sån hastighet, det är väl snarare värre att det laggade för dig...

dessa spel ska ju funka för de flesta med normal utrustning och uppkoppling


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

har spelat det sen slutna betan och spelet har gjort stora framsteg. Bilarna månne vara sega fortfarande men det har absolut blivit bättre.

Det är lite nytt på gång när det gäller Matchmakingen som fungerar sisådär i dagsläget.

Spelet skall utan tvekan liras tillsammans i grupp annars blir det snabbt segt och tråkigt. Som alla säger här så är det kul att äga högrankade och för att lyckas med det så måste man vara en grupp för ensam inslängd i random grupp så blir det bara tråkigt.

Jag måste säga att detta spelet är i mina ögon helskönt och ser absolut inte några problem med att dom tar betalt.
Det är ju valfritt om man vill nöta månadsavgift eller "betala per timme".
Att man sen kan skapa och sälja saker ingame som gör att man i praktiken kan spela gratis gör det hela betydligt trevligare.

Att dom tar betalt är ju (mer eller mindre) en garanti att det kommer underhållas.

Ta WoW tex. Det hade inte spelats så kraftfullt idag och det inte hade varit för månadsbetalningarna så att dom kan betala folk att sitta och jobba med det.

Tycker det är lustigt att många verkar vara så negativa mot att betala för ett spel och sen sitta och lira WoW dagarna i enda

FYI: Något tyskt spelmagasin har rankat APB som 7:de sämsta spel 2010 och det baserades på beta & PTW testet... Sjysst att såga ett spel innan det är färdigt...

EDIT: Ooops Va långt det blev.


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem

"Inte. Roligt. Alls."

Tre av de kortaste meningarna jag läst på FZ. Borde belönas med någon 'achievement' månne?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

imo så är spelet grymt för casual game play. Jobbar man mkt så har man kanske inte tid eller ork till att spela flera timmar om dan. Då är detta perfekt, tack vare att man kan köpa speltid i 20timmarsblock gör ju att man kan lägga spelet på hyllan i dagar.

Vad det gäller lagg är det inget jag upplevt och för min del så blev crasharna fixxade med senaste patchen.

12
Skriv svar