Final Fantasy XIV till pc i höst

Robot
Medlem
Final Fantasy XIV till pc i höst

Har dom sagt något om priset varje månad eller kommer det vara gratis?

Medlem

De har nämnt priset, fast jag minns inte exakt vad det låg på. Men det kommer inte att vara gratis.

Medlem

Priset är 12,99 euro, alltså ungefär 130 kr.

Äntligen kom mitt tips upp!

Medlem

Fattar inte folk som frågar efter priset på ett mmo, alla kostar typ exakt lika mycket och har gjort i 10-15 år

Medlem

En grej med just FFXi och FFXIV är dock att det kostar mer ju fler karaktärer du har Dock inte särskilt mycket, och man kan ju ha alla jobb på en character slot så. Dessutom finns det något som heter "retainers" som fungerar som NPC-bankkaraktärer/shops, där du kan lägga items du vill spara eller sälja i städerna, utanför eventuellt AH. Man får en sådan gratis, vill man ha mer så läggs det på ytterliggare en liten liten summa på månadsavgiften.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

En grej med just FFXi och FFXIV är dock att det kostar mer ju fler karaktärer du har Dock inte särskilt mycket, och man kan ju ha alla jobb på en character slot så. Dessutom finns det något som heter "retainers" som fungerar som NPC-bankkaraktärer/shops, där du kan lägga items du vill spara eller sälja i städerna, utanför eventuellt AH. Man får en sådan gratis, vill man ha mer så läggs det på ytterliggare en liten liten summa på månadsavgiften.

Är det samma system i XIV som i XI alltså? Gött det i så fall.

Gillade att det räckte med att man skapade en gubbe och sen lvlade de klasser man ville på den. Det underlättar en del och känns smidigt. Speciellt om dom skulle införa mounts och grejer som är svåra att få. Inte kul att försöka få tag i time-lost proto drake på flera karaktärer i wow

Medlem

Ja, det är samma system som i XI. Vilket äger. Älskar XI, och hoppas att XIV blir lika bra.

Medlem

Final Fantasy till PC före PS3?
That's a new one.

Inte för att jag bryr mig om FF, men definitivt en intressant utveckling. Skumt bara att det inte sker oftare, eftersom alla spel ändå utvecklas på just PC från första början....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Final Fantasy till PC före PS3?
That's a new one.

Inte för att jag bryr mig om FF, men definitivt en intressant utveckling. Skumt bara att det inte sker oftare, eftersom alla spel ändå utvecklas på just PC från första början....

Hahahaha... *torkar bort tårar*.. Låt mig... Hahaha... Good one!

Medlem

...


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av robbis:

Fattar inte folk som frågar efter priset på ett mmo, alla kostar typ exakt lika mycket och har gjort i 10-15 år

Nja, inte direkt. FFXI var billigare jämfört med WoW till exempel.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Final Fantasy till PC före PS3?
That's a new one.

Inte för att jag bryr mig om FF, men definitivt en intressant utveckling. Skumt bara att det inte sker oftare, eftersom alla spel ändå utvecklas på just PC från första början....

Att ett spel utvecklas PÅ en PC betyder inte att det utvecklas FÖR den plattformen i första hand.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av wrajjt:

En grej med just FFXi och FFXIV är dock att det kostar mer ju fler karaktärer du har Dock inte särskilt mycket, och man kan ju ha alla jobb på en character slot så. Dessutom finns det något som heter "retainers" som fungerar som NPC-bankkaraktärer/shops, där du kan lägga items du vill spara eller sälja i städerna, utanför eventuellt AH. Man får en sådan gratis, vill man ha mer så läggs det på ytterliggare en liten liten summa på månadsavgiften.

Är det samma system i XIV som i XI alltså? Gött det i så fall.

Gillade att det räckte med att man skapade en gubbe och sen lvlade de klasser man ville på den. Det underlättar en del och känns smidigt. Speciellt om dom skulle införa mounts och grejer som är svåra att få. Inte kul att försöka få tag i time-lost proto drake på flera karaktärer i wow

En av fördelarna i FFXI, helt klart. Det räckte med att man sprang till ett mog house och bytte klass. En sak jag störde mig på var dock, om jag inte minns helt galet, var att de olika städernas AH inte var länkade till varandra. Störde mig något enormt på de höga skatterna också om man ville sälja saker >_>

1
Skriv svar