Pillars of Eternity: The White March (del 1 & 2)

Robot
Pillars of Eternity: The White March (del 1 & 2)

Joakim Kilman har fått rollspelsfrossa och snöar in på en intressant, men tudelad expansion.


Medlem
Pillars of Eternity: The White March (del 1 & 2)

Hur lång speltid blir ungefär med båda delarna?

k3m
Medlem

trevligt med en recension av den här expansionen. då undrar jag, fyller den huvudspelet eller spelas den separat med allt extra godis?

Medlem

Avstod från att köpa del 1 då jag ville spela igenom alltsammans i ett svep. Tid att starta en ny omgång..!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent
Skrivet av k3m:

trevligt med en recension av den här expansionen. då undrar jag, fyller den huvudspelet eller spelas den separat med allt extra godis?

Du spelar den samtidigt som huvudspelet. Det dyker upp ett nytt område, helt enkelt.

Skrivet av Spekkio:

Hur lång speltid blir ungefär med båda delarna?

Beroende lite på spelstil och svårighetsgrad tar det ungefär tio timmar per del, skulle jag säga. För mig tog det några timmar mer per del för jag läser gärna ganska noga, och jag gjorde alla sidogrejerna.

Medlem

Började lira pillars för bara en liten stund sen, det lilla jag hunnit lira har känts positiv blir nog att ge sig på expansionerna sedan

Medlem

Synd bara att ljusshowerna i den här typen av spel förtar stämningen. Om man jämför med fantasy i film: Var det till exempel Walder Freys förkärlek till rött stroboskopljus som gav upphov till namnet the Red Wedding? Nej. Behövde man svetsglasögon för att ta sig igenom den förlängda versionen av Sagan om ringen? Nej.

Spelutvecklarna däremot verkar dock lägga sitt huvudfokus på följande målgrupp:

Varför? Därför att man inte vill lägga utvecklingsresurser på massor med bra animationer. Det är enklare och billigare att låta spelmotorn generera en massa partikeleffekter på skärmen i stället.

Medlem

Jag gillade verkligen spelet en period men lade ner att spela. Det blev helt enkelt för mycket att läsa för ögonen och i moderna rollspel så är det som extra svårt att läsa på nåt sätt. Funderar på om man ska försöka ge det en nytändning och testa med expansionen. Var det mycket information att läsa i den?

Medlem
Skrivet av Namm:

Synd bara att ljusshowerna i den här typen av spel förtar stämningen. Om man jämför med fantasy i film: Var det till exempel Walder Freys förkärlek till rött stroboskopljus som gav upphov till namnet the Red Wedding? Nej. Behövde man svetsglasögon för att ta sig igenom den förlängda versionen av Sagan om ringen? Nej.

Spelutvecklarna däremot verkar dock lägga sitt huvudfokus på följande målgrupp:

https://lh4.googleusercontent.com/-spPO9x0N7C0/TYFqMTfZIHI/AA...

Varför? Därför att man inte vill lägga utvecklingsresurser på massor med bra animationer. Det är enklare och billigare att låta spelmotorn generera en massa partikeleffekter på skärmen i stället.

Jag tror att du har rökt för mycket partiklar!

blivit skadad av moderna spel..har alltid subs men klarar inte spel som inte har voice overs


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar