Nintendo-sajt: nya konsolen NX släpps i år

Robot
Nintendo-sajt: nya konsolen NX släpps i år

Säger sig ha säkra källor på att nytt Zelda gör konsolen sällskap.


Medlem
Nintendo-sajt: nya konsolen NX släpps i år

Nintendo har inte imponerat på mycket länge


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Medlem
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Gamecube måste vara den sämsta handhållna konsolen som gjorts, den kom ju inte ens med inbyggd skräm...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Köpte Wii U för det ny Zelda't och nu ska dom släppa en ny konsol efter hur många år...
Tror det är dags att byta in konsolen och hålla mig till playstation i framtiden.

Medlem
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Sedan när klassas Gamecube som en handhållen konsol? Dessutom finns ju 3DS som är både aktiv och populär.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Flakmonkey
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Sedan när klassas Gamecube som en handhållen konsol? Dessutom finns ju 3DS som är både aktiv och populär.

Gamecube har ju ett handtag

Stämmer det här så är det ju med andra ord snart dags att köpa en Wii U. Finns ju ett antal spel till den som man vill lira ändå.

Inaktiv

Det här låter inte alls trovärdigt. Varför skulle Nintendo gå ut med information till honom och inte göra ett officielt uttalande på deras egna hemsida? Vad tjänar dom på att "släppa" ett rykte?

Låter som om det är ett stort skämt. Känns som fruktansvärt dålig marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Gamecube måste vara den sämsta handhållna konsolen som gjorts, den kom ju inte ens med inbyggd skräm...

Och min generation önskar att man gick tillbaka till kassetter och nes/snes

Medlem
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Jaså du körde på det viset...min brukade stå på tvbänken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

NES är den enda som man kan hylla.

Medlem

"OBS: Ej Nintendo NX" på artikel-bilden...

NO SHIT??

Får väl se om Nintendo NX blir nåt att ha. Wii var ju faktiskt helt okej, medans Wii U var en flopp. Dock skulle Nintendo behöva börja konkurrera med Microsoft och Sony, och ha likvärdiga maskiner, med likvärdiga spel.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Har haft Wii U i några år och måste säga att jag är jättenöjd! De gamla Wii-spelen går att spela på konsolen och det finns flera riktigt bra titlar för Wii U.
Spelar en hel del på PC och ser Wii U som ett perfekt komplement. Självklart blir det ett NX-köp när den släpps!

phi
Medlem

Yes, ännu en uråldrig konsol från Nintendo som jag kan spela nästa generation av Super Mario, Zelda och femtioelva JPG's med storögda anime-karaktärerna med färgglatt hår. Oj vad spännande.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Sedan när klassas Gamecube som en handhållen konsol? Dessutom finns ju 3DS som är både aktiv och populär.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Sedan när klassas Gamecube som en handhållen konsol? Dessutom finns ju 3DS som är både aktiv och populär.

haha menade handhållen kontroll. som Gamecube, när de bara använde kontroller och inte "motion sensor" grejen.

Medlem
Skrivet av phi:

Yes, ännu en uråldrig konsol från Nintendo som jag kan spela nästa generation av Super Mario, Zelda och femtioelva JPG&#039;s med storögda anime-karaktärerna med färgglatt hår. Oj vad spännande.

Tacka vet jag Xbone och PS4 där man kan lira nya Halo, CoD och femtioelva coverbased 3rdpersone shooters.

Mer seriöst så kan jag delvis förstå din kritik, men Nintendos egna spel är oftast jävlat guld. Majoriteten av de stora titlarna de släpper är mästerverk.
Sen kan det sen Wii/Wii U vara bris på vettiga tredjepartsspel, men det brukar ändå finnas ett gäng rätt starka kort.
Personligen är jag väldigt nöjd med både mitt GC och mitt Wii. Inte skaffat något Wii U (än) men jag kommer säkert vara nöjd med de spelen när jag väl skaffar det (eller ett NX om det är bakåtkompatibelt).

Jag menar, även om jag har ett PS3 så har jag ungefär lika många spel som till Wii-t, även om det finns betydligt fler spel till PS3.

Medlem

Blir första konsolen på länge jag inte kommer köpa på launch... Har fortfarande inte sett röken av någon riktigt Metroid-spel till varken 3DS eller Wii U! Nej fan Nintendo, skärpning. Blir ingen NX förrän jag sett att ni skapat ett nytt bra Metroid-spel!

Medlem
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Fast du har ju inte helt fel ;p

https://youtu.be/o8bdlg8BsHs?t=450

Medlem

Så WiiU-köpet var nästan helt i onödan alltså.. Köpte den pga att Zelda skulle komma, sedan blev det uppskjutet..

Visst har jag haft trevligt med mariospel och diverse småspel, men det är återkommande titlar genom alla generationer av Nintendokonsoller, så det är ju enbart Zelda man vill åt.

Fan ta er Nintendo!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skrivet av meat4u:

Köpte Wii U för det ny Zelda&#039;t och nu ska dom släppa en ny konsol efter hur många år...
Tror det är dags att byta in konsolen och hålla mig till playstation i framtiden.

Skrivet av Kimpur:

Så WiiU-köpet var nästan helt i onödan alltså.. Köpte den pga att Zelda skulle komma, sedan blev det uppskjutet..

Visst har jag haft trevligt med mariospel och diverse småspel, men det är återkommande titlar genom alla generationer av Nintendokonsoller, så det är ju enbart Zelda man vill åt.

Fan ta er Nintendo!

Haha, köper man en konsol för ett spel så väntar man förslagsvis tills efter det har släppts?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Så WiiU-köpet var nästan helt i onödan alltså.. Köpte den pga att Zelda skulle komma, sedan blev det uppskjutet..

Visst har jag haft trevligt med mariospel och diverse småspel, men det är återkommande titlar genom alla generationer av Nintendokonsoller, så det är ju enbart Zelda man vill åt.

Fan ta er Nintendo!

Köp Zelda Wii U när det släpps i slutet av detta året?
Nintendo har inte sagt något annat och senast i december förra året försäkrade de alla oroliga Wii U ägare om att Zelda kommer till konsolen 2016. Blir säkert som de gjorde med Twilight Princess till Gamecube/Wii men istället till Wii U och en "bättre" NX-version.

Skulle vara ett enormt svek och olikt Nintendo om de inte håller det löftet (skulle vara första gången ett huvudspel i Zelda-serien inte kommer till deras konsolgeneration).

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Gamecube måste vara den sämsta handhållna konsolen som gjorts, den kom ju inte ens med inbyggd skräm...

Ja, den kunde åtminstone innehållt kräm, eller kanske till och med skärm utöver skräm som du säger....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Gamecube måste vara den sämsta handhållna konsolen som gjorts, den kom ju inte ens med inbyggd skräm...

Ja, den kunde åtminstone innehållt kräm, eller kanske till och med skärm utöver skräm som du säger....

Så så, nu skall vi inte märka ord, fast det var i och för sig lite kul med kräm måste jag ändå säga =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det ska bli intressant såklart, av många anledningar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av phi:

Yes, ännu en uråldrig konsol från Nintendo som jag kan spela nästa generation av Super Mario, Zelda och femtioelva JPG&#039;s med storögda anime-karaktärerna med färgglatt hår. Oj vad spännande.

Just japanska spel med "storögda anime-karaktärer" känns det som det finns fler av till PS4, åtminstone här i EU (baserat på båda konsolernas e-shops).
Men visst finns det en väldigt stor mängd av Nintendos egna spel. Oftast håller de också väldigt hög klass. Jobbigt värre.
Perfekt komplement till PC, PS4, XBone.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av meat4u:

Köpte Wii U för det ny Zelda&#039;t och nu ska dom släppa en ny konsol efter hur många år...
Tror det är dags att byta in konsolen och hålla mig till playstation i framtiden.

Skrivet av Kimpur:

Så WiiU-köpet var nästan helt i onödan alltså.. Köpte den pga att Zelda skulle komma, sedan blev det uppskjutet..

Visst har jag haft trevligt med mariospel och diverse småspel, men det är återkommande titlar genom alla generationer av Nintendokonsoller, så det är ju enbart Zelda man vill åt.

Fan ta er Nintendo!

Haha, köper man en konsol för ett spel så väntar man förslagsvis tills efter det har släppts?

Du har aldrig velat haft ett spel på releasedagen?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DF08Said:
Skrivet av Ankh:

Nintendo har inte imponerat på mycket länge

tyvärr så är det så, önskar att de gick tillbaka till "handhållna konsol dagarna" som GameCube etc.

Gamecube måste vara den sämsta handhållna konsolen som gjorts, den kom ju inte ens med inbyggd skräm...

Ja, den kunde åtminstone innehållt kräm, eller kanske till och med skärm utöver skräm som du säger....

Så så, nu skall vi inte märka ord, fast det var i och för sig lite kul med kräm måste jag ändå säga =D

Haha sorry kunde inte låta bli


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Har bara två önskingar för nya Nintendo lådan. 4K och att dom kör x86_64 struktur denna gången och överger PowerPC en gång för alla de är de som håller dom tillbacka mest för att få dom flesta spelen portade till sig.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av meat4u:

Köpte Wii U för det ny Zelda&amp;#039;t och nu ska dom släppa en ny konsol efter hur många år...
Tror det är dags att byta in konsolen och hålla mig till playstation i framtiden.

Skrivet av Kimpur:

Så WiiU-köpet var nästan helt i onödan alltså.. Köpte den pga att Zelda skulle komma, sedan blev det uppskjutet..

Visst har jag haft trevligt med mariospel och diverse småspel, men det är återkommande titlar genom alla generationer av Nintendokonsoller, så det är ju enbart Zelda man vill åt.

Fan ta er Nintendo!

Haha, köper man en konsol för ett spel så väntar man förslagsvis tills efter det har släppts?

Du har aldrig velat haft ett spel på releasedagen?

Det var ett gott förslag likaväl.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Heh, jag köpte en Wii U förra veckan i stort sett bara för att spela Xenoblade Chronicles X och Bayonetta 2. Kanske inte så smart gjort, men tycker spelen är bra

Undrar om NX kommer vara bakåtkompatibel med Wii U? I så fall så borde jag ha väntat

12
Skriv svar