Systemkraven för HTC Vive släppta

Robot
Systemkraven för HTC Vive släppta

Virtuella verkligheter kräfva denna beräkningsapparatur.

#oculus-vr


Medlem
Systemkraven för HTC Vive släppta

inte så speciellt höga?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

inte så speciellt höga?

Beror väl ganska mycket på vad du tänker spela. Har ingen aning, men vill gissa att detta är för att köra nuvarande Tech demos kanske?

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

inte så speciellt höga?

Jag tvivlar på att man vill sitta med de minimikraven när man investerar i ett dyrt VR-headset. Jag hade nog velat att det mer än funkar.

Medlem

Vill du spela Elite:Dangerous så går det säkert på lägsta inställningarna, men det kommer inte vara speciellt snyggt i och med de rekommenderar ett 980 som gpu. Det kommer att komma fler spel som kräver 980ti i framtiden så det är bara att spara veckopengen och vänta på ett av de nya generationerna gpu från Geforce och AMD.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

inte så speciellt höga?

Det beror lite på hur man ser det antar jag.
största delen av systemen i folks hem har inte de korten eller bättre. För mig innebär det att det är "högt" iallafall.

Men sen finns det ju kort som är bra mycket bättre också såklart ^^

Medlem

Lägre krav än RIFT faktiskt, blir en Vive för mig

Min Processor AMD FX8350 blev inte godkänd med rifts test program om min dator kunde köra rift, men det verkar ju funka fint med VIVE


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Väntar på att se vad som verkligen krävs för att få en bra upplevelse.
Litar inte på dessa systemkraven förrän folk kan testa själva med olika spel osv.

Medlem

Ganska kört om man har titan då? :<

Medlem

Var ni tvungna att ha med ett Amiga-alternativ... Det gjorde ju automagiskt alla andra alternativ överflödiga!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Var ni tvungna att ha med ett Amiga-alternativ... Det gjorde ju automagiskt alla andra alternativ överflödiga!

Jag har en A1200 med ett 68030 acceleratorkort mm. och är väldigt besviken på att den inte fanns som alternativ när den är bättre än A500 :/

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av jonis:

Var ni tvungna att ha med ett Amiga-alternativ... Det gjorde ju automagiskt alla andra alternativ överflödiga!

Jag har en A1200 med ett 68030 acceleratorkort mm. och är väldigt besviken på att den inte fanns som alternativ när den är bättre än A500 :/

Jag sålde min!

Hade dessutom en A4000 (inte världens bästa köp).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Citat:

Primärminne

90-talet ringde och ville ha sitt ord tillbaka.

Medlem

Det enda jag halkar efter på är processorn då jag sitter på en i5-2***... det borde väl funka ändå?

Medlem

Heh, samma som för Oculus rift, har marginellt sämre grafikkort än vad som "krävs" (har ett R9 280X), annars räcker resten gott och väl, precis som för Oculus Rift.
Nu är ju dock både Riften och Viven bra mycket dyrare än vad jag har råd med så spelar ingen större roll ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar