Far Cry 4 utan ljud

Flakmonkey
Far Cry 4 utan ljud

Har spelat Far Cry 4 i drygt 10 timmar nu och det som främst slagit mig är hur avslappnande det är. Jag fluffar mest runt i Kyrat och låser upp (eller vad man nu vill kalla det) allt som går att låsa upp. Jag jagar djur, river ner affischer och stänger ner torn som sprider propaganda.Tror nog inte jag lirat mer än fyra uppdrag som har med huvudstoryn att göra och det känns helt okej. Det enda som jag är lite rädd för är att när jag väl börjar med storyn så kommer det vara på tok för lätt, precis som det blev i Assassins Creed 4: Black Flag. Självklart är det mitt eget fel om det blir så, men det är ändå lite trist.

Vad jag också märkt är att det är enormt avslappnade att spela ett singleplayer-FPS. Många av de timmar jag spenderat med FC4 har jag spelat samtidigt utan ljud (eller iaf extremt lågt eller med hörlurarna på snedden) eftersom jag sett på någon sport på Viaplay eller Youtube. Det hade varit totalt otänkbart när jag tex spelar Mega Man som kräver koncentration. Självklart kommer det bli annorlunda när jag tar itu med kampanjen eftersom det då är story och såna saker, men i stadiet där jag är nu så behövs det inte. Nu är det mest bara avkopplande att åka runt och leta masker. plocka växter och döda lite människor och djur. Låter lite hemskt nu när jag tänker efter...

#blogg

Far Cry 4 utan ljud

Spelet är helt OK, var inte mesig på slutet Så snart storyn är slut, har man inte lust att spela mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker att spel som får en att gå runt och göra lite strögrejer, njuta av världen och 'bara vara' gör något rätt. Låter som att Far Cry 4 är som sin föregångare!

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

Spelet är helt OK, var inte mesig på slutet Så snart storyn är slut, har man inte lust att spela mer.

Jag gillar det verkligen. Som alltid är det ju vissa saker man stör sig på men för att vara open world tycker jag att det är förhållandevis lite sånt. Dock har jag ju inte spelat klart det än

Skrivet av 73mpl4R:

Tycker att spel som får en att gå runt och göra lite strögrejer, njuta av världen och 'bara vara' gör något rätt. Låter som att Far Cry 4 är som sin föregångare!

Mjo, det känns som ett rätt perfekt tidsfördriv. Det är ju inte samma motivationsfaktor som när man spelar något svårt spel som Mega Man där utmaningen är en drivande faktor eller ett spel med väldigt stark story såsom The Walking Dead. Här är det "bara" lite skönt okomplicerat och lagom underhållande tidsfördriv.

Medlem

Haha känner igen mig där! Spelar igenom Shadow of Mordor för första gången och jag gör allting annat än main story! Siktar på att ta alla achievements så har lite att göra

Inaktiv

Som Walter säger så är man (kan bara tala för mig själv såklart) rätt så nöjd i slutet när storyn och alla baser är avklarade men det är absolut ett trevligt spel att driva runt i.

Medlem

Spelade aldrig klart det, kändes mest som en copy/paste av far cry 3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Shangrila-delen var överraskande bra, men sandlådespel är bara ack så roliga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar