Betan av The Division var omåttligt populär

Robot
Medlem
Betan av The Division var omåttligt populär

jag älskade betan, hade sjukt kul i det. Spelade betan i ungefär 16 timmar.

Herr rygg

Körde med några polare och det var riktigt trevligt! Enda som jag störde mig på var i dark zone och någon annan spelare släppte ut en "turret" så börja den peppra på mig, men ändå så blev ägaren till denna aldrig rogue:/


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Spelade ca 60 min, mmo är inte min grej.

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Körde med några polare och det var riktigt trevligt! Enda som jag störde mig på var i dark zone och någon annan spelare släppte ut en "turret" så börja den peppra på mig, men ändå så blev ägaren till denna aldrig rogue:/

jag gillade inte att den attackerade alla i närheten, utan borde bara skjuta mot Ai och rouge. Sedan om man är rouge så kan den skjuta mot alla.

Gnällkuk

Hade grymt skoj i båda betorna och det gjorde mig övertygad om att det blir ett inköp av spelet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Herr rygg
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Alx_83:

Körde med några polare och det var riktigt trevligt! Enda som jag störde mig på var i dark zone och någon annan spelare släppte ut en "turret" så börja den peppra på mig, men ändå så blev ägaren till denna aldrig rogue:/

jag gillade inte att den attackerade alla i närheten, utan borde bara skjuta mot Ai och rouge. Sedan om man är rouge så kan den skjuta mot alla.

Pratade med en polare som utvecklar spelet. Han hävdar att det skall vara fixat till releasen:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Alx_83:

Körde med några polare och det var riktigt trevligt! Enda som jag störde mig på var i dark zone och någon annan spelare släppte ut en "turret" så börja den peppra på mig, men ändå så blev ägaren till denna aldrig rogue:/

jag gillade inte att den attackerade alla i närheten, utan borde bara skjuta mot Ai och rouge. Sedan om man är rouge så kan den skjuta mot alla.

Pratade med en polare som utvecklar spelet. Han hävdar att det skall vara fixat till releasen:)

Det låter kanon!:D

Medlem

Han spela 5 minuter sen var betan slut

Medlem

Hade faktiskt ganska kul i betan, jag var väldigt skeptisk men gav det en chans när det ändå var en öppen beta. En polare använde en turret mot AI och den sköt på random folk som inte provocerade alls mådde dåligt om det för han kände att han gjorde saken värre.

Annars var folk trevliga som hjälpte till med extractions, mötte X antal svenskar med. Vet inte om jag stötte på någon av er men jag nickade Ohem1985 (för Ubisoft vägrade låta mig heta Ohem när jag reggade) tillsammans med ett par polare, NinjaBunny och Kiku<nåntingsomjagintekanmemorisera>


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Releasehästryttare

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Prova Airsoft, nog det närmsta du kan komma utan att skada dig själv eller andra som konsekvens.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Helt klart ett bra spel, betan var riktigt rolig och har förbokat det nu när man har fått klämma på det

Medlem

Hade några bra timmar i betan. Det verkar lovande. Men jag är fortfarande fundersam på om man inte kommer att tröttna på det alldeles för fort. PvP är inte riktigt min grej längre. Jag vill vet lite mer om hur man kommer förvalta PvE/Co-op biten i spelet. Provade för övrigt Xbox versionen. Inget fel på den. Men blir det ett köp så blir det på PC ändå.

Releasehästryttare
Skrivet av ohem:
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Prova Airsoft, nog det närmsta du kan komma utan att skada dig själv eller andra som konsekvens.

Uhm?

Medlem

Betan var en positiv överraskning! Grafik-diskussionen kan man för min del lägga ner, det var riktigt snyggt tycker jag. Om det nu var en stor nedgradering från tidiga demonstrationer är det inget som stör mig iaf.

Gameplay var också bättre än förväntat. Knappt spelat nån cover-shooter förr men det var helt ok. Jag körde med M44 som blir mer av ett snipergevär med sina fem skott. Automat-bössorna kändes lite mer som njaaae, det spelsättet passar mig inte riktigt så det var kul att man kunde trivas med semi-auto. Men det är till största delen ändå ett arkadigt gameplay i striderna. Jag är nog mer av en Arma3-typ så det faktum att spelet var kul måste räknas som positivt.

Tyvärr är jag rädd att spelet blir för enformigt för fort. Jag tror säkert att levvlandet å gear-sökandet kan hålla dom som gillar sånt upptagna en bra stund men jag tvivlar på att det räcker för mig.

Storyn är svag och jag blir aldrig speciellt intresserad av att rädda någon eller vara en hjälte. Enda drivkraften blir att levvla upp och få bättre vapen. Sidokaraktärerna och deras problem är helt ointressanta och dom är mest irriterande efter en stund.
Spelet är alldelens för svagt på de här områdena för att kunna kallas RPG tycker jag.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Nej, där blir det nej, bestämt nej...

TotalBiscuit hade ett par bra sammanfattning tankar kring betan i form av att spelet är mestadels ett loot fps. Är mest för pve och utforskande och där gav betan knappast mycket att hinta om.

Geeks Gaming

Fick exakt samma känsla som jag fick av TitanFall och evolve..."Jaha vad mer?"

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Uh? Inte trodde du någonsin att detta skulle bli det realistiska spelet som skulle ersätta eller få dig att inte spela Arma?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

CBTn var meh men när jag körde öppna betan med polare blev det genast mycket roligare. Känns som att det blev bättre ju mer man körde det. Dock är jag säker på att det inte är ett spel man kör 100 timmar men ett par 50 timmar lär man nog kunna plöja ner på att utforska allt mao väl värt pengarna.

Medlem

Det var bättre gjort än vad jag trodde. Sjukt bra optimerat! Spelet flyter bra med High details och hög upplösning, på tanken vilka stora miljöer man spelar i så är det bra jobbat! Men, det är storyn och uppgifterna som bestämmer om spelet håller intressen hela vägen. Potential finns! Jag tycker den här spelen borde bli en man samlar kompis gänget, kanske 5-10 pers och har flera "missions" att välja, tänk till ex. "hostage situation in white house" eller något liknande, det kan mat säkert uppdatera sen, fler uppgifter. Fint skulle va oxo om man lägger mer "bad guys" på tanken hur många som spelar i co-op läget.

Coop missions är definitivt vägen att gå, inte deathmatch som man hade lite i dark zone, fast det var okej, bra sätt att skaffa bra gear från andra Hoppas de kommer ha lika bra "missions" när spelet släpps ut, jag tycker de gör det här spelet. De på beta var helt klart intressanta, grafiken är väldigt vackert och detaljerad, vet ej varför de har sågat att det skulle bli som "watch dog", sämre grafik när den släppts ut. Grafiken håller samma mått som E3 demo visade några år sen!

Ser ut att Dice kommer få konkurens på svenska marknad. Bra jobbat Massive Entertainment!

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Betan var en positiv överraskning! Grafik-diskussionen kan man för min del lägga ner, det var riktigt snyggt tycker jag. Om det nu var en stor nedgradering från tidiga demonstrationer är det inget som stör mig iaf.

Finns massor av saker som är snygga tillfällen i spelet samt att det är fyllt med intressant design. (kolla tex in graffitin i spelet) Tror mest de är konsolfolket som klagar då deras maskiner inte kan leverera.

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Uh? Inte trodde du någonsin att detta skulle bli det realistiska spelet som skulle ersätta eller få dig att inte spela Arma?

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag vet inte om det är ett spel för mig, men efter att ha testat betan känns det i alla fall som ett gediget spel.

Medlem

Hade väldigt kul det lilla jag hann spela! Dock måste jag säga att det kändes mer som ett DEMO än en BETA.

Medlem
Skrivet av Devan:

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

Är du ny till spel eller trollar du?

Medlem
Skrivet av mickemat:
Skrivet av Devan:

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

Är du ny till spel eller trollar du?

varför skulle han trolla, är det allmänt känt att kepsar skyddar mot 9mm spetskulor?

Releasehästryttare
Skrivet av mickemat:
Skrivet av Devan:

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

Är du ny till spel eller trollar du?

Vad är svårt att förstå ?

Medlem

Jag gillade betan rejält. Blir ett köp för min del iaf.

Sen de som klagar på att det inte är realistiskt, ja, det är inte realistiskt men tror inte riktigt det är målet med spelet heller. Jag skulle nog säga att det är lite mer av ett Mass Effect fast med nutida vapen och i New York.

Me like!

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Uh? Inte trodde du någonsin att detta skulle bli det realistiska spelet som skulle ersätta eller få dig att inte spela Arma?

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

Fokuset på spelet var aldrig att vara realistiskt, hade du den partiska tanken så har du givit dig själv en omskärelse och inte från spelet. Om man kunde skjuta ner ner varandra med ETT skott så hade alla valt att spela krypskyttare för varför utsätta sig själv när man kan sätta upp vattentätt tält, dricka konjak, lyssna på allsång på skansen, utveckla PTSD, komma hem och slå frugan sen därav hemlös och alkoholist - inte speciellt kul eller spännande.

Om du såg i spelet så kunde du byta ut skydd som ökar statsen, kläderna du bär på är bara kosmetiskt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skriv svar