Division Season pass

Medlem
Division Season pass

Är de någon som har en aning om vad season pass till Division kommer att kosta? Har försökt leta utan framgång!

Medlem

Skulle gissa på runt 20-30 Euro då det verkar vara mer eller mindre lika "innehållsrikt" som Rainbow Six Siege season pass som går för 269kr på Uplay. Troligen så kommer de endast sälja Season pass via Uplay och då kanske de inte slagit fast på ett pris ännu.
Ubisofts andra season pass har också legat runt 20-30 Euro för deras andra titlar så det är nog inte i helt fel riktning.

Medlem

Köpte mitt Tom Clancy's The Division Gold Edition PRE-ORDER Där ingår ju seasong pass kostar 640:- g2play

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Köpte mitt Tom Clancy's The Division Gold Edition PRE-ORDER Där ingår ju seasong pass kostar 640:- g2play

De är de jag funderar över , men jag antar att de är värt att köpa de där

Medlem

Jo billigaste jag fann i alla fall annars kostar det ju 919:- var lite saftigt tycker jag. Dock med gold fick man inte med hazmat outfit eller vad den heter bara den där Guadian outfiten som ser ut som militär.

Sedan hoppas jag dom fixar turrent i pvp mode att den inte flaggar folk som Rouge Men tror jag kommer mest köra healer i spelet i grupp PVE

Medlem

Enligt Ubisofts egna forum så kommer man få tillgång till samtliga specialoutfits med season pass.

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Jo billigaste jag fann i alla fall annars kostar det ju 919:- var lite saftigt tycker jag. Dock med gold fick man inte med hazmat outfit eller vad den heter bara den där Guadian outfiten som ser ut som militär.

Sedan hoppas jag dom fixar turrent i pvp mode att den inte flaggar folk som Rouge Men tror jag kommer mest köra healer i spelet i grupp PVE

Hazmat får alla som pre-orders, oavsett version.

Medlem

Vad jag har läst så finns det 3 planerade expansioner. Så jag gissar på att Gold package är värt det?

Medlem

Division har ju fått väldigt bra respons på de olika betorna så om de slår så kan jag tänka mej en del extra. Just nu vet jag inte om de är värt att köpa seasonpass. Om man får det billigare så kan man ju alltid slå till. Annars kanske de är bäst att vänta.

Medlem
Skrivet av employed:

Division har ju fått väldigt bra respons på de olika betorna så om de slår så kan jag tänka mej en del extra. Just nu vet jag inte om de är värt att köpa seasonpass. Om man får det billigare så kan man ju alltid slå till. Annars kanske de är bäst att vänta.

Det är ju svårt att veta nu hur de kommer att göra med alla mikrotransaktioner i Division, men i t.ex. Rainbow six siege så sparar du rätt mycket pengar på att köpa season pass.

Season Pass kostar 269kr via spelet/uplay och innehåller (bara räknat första DLC som släppts hittills)
Operatörerna Frost och Buck för 90kr (kostar 45kr styck). Dessa kan låsas upp genom att samla in 50000 renown men i denna jämförelse bortser jag från det.

6 st skins varav 5 tillhör Safari Skin pack som kostar 49kr plus ett extra skin som kostar 29kr.
Permanent boost (5 procent mer renown och exp)
600 R6 $, som kostar 45kr

Sedan lite saker som inte går att köpa som 7 dagars förtid att spela med nya operatörer innan de som inte har season pass får köpa dem för renown och två extra dagliga utmaningar.

Med det innehåll som finns tillgängligt nu så kostar grejerna 213kr, men då får du också bara det som släppts nu. Det ska komma totalt 8 nya operatörer det första året, vilket troligen alla kommer kosta 45kr styck (eller 25000 renown styck). Bara det är ju 360kr och lägg sedan till kostnaden för skins och R6 pengarna så är man uppe i 483kr. Du sparar alltså 214kr. Sen är det möjligt att Ubi lägger till ännu fler gratis skins till season owners men det är inget de sagt något om.

Jag tror säkert att det som kommer säljas i Division kommer vara liknande saker, självklart skulle det vara konstigt med en ny operatör, men skins och xp boost lär säljas samt kosmetiska grejer.

Men eftersom vi ännu inte vet exakt vad som kommer finnas att köpa och vad season pass innehåller så kanske det är en bra idé att vänta lite om du inte tycker att det lilla du fått veta är nog för att lägga ut extra pengar.
Jämför man priserna så är det skillnad mellan Division Rainbow och vi vet inte heller vad Season passet kommer kosta om man köper det separat. Vanliga Division kostar 449kr och Gold 835kr, prisskillnaden är då 386kr. (Priser från Webhallen)

På sidan:
http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-us/news/152-2363...

Säger de att Passet innehåller 3 story DLC'er, plus på lanseringen får Pass ägarna tillgång till ett avsågat hagelgevär som sidearm och vidare tillgång till månatliga bonusar som speciella drops och speciella event.
För att inte dessa events ska förstöra för andra som inte har season pass så gissar jag på att det liknar de dagliga utmaningarna i Rainbow. För att t.ex. skära ut en del av kartan under en viss tid och typ hindra de som inte har passet från att komma in skulle vara rätt konstigt, men att t.ex. få 30 kills i Dark zone eller göra 10 side quests för att klara av en bonus för ett extra skin eller nått skulle jag se som ett möjligt event.

Medlem

En annan sak jag tycker är lite intressant är att i Rainbow så kör de verkligen på säsong istället för ett helt år som varit synonymt med Season Pass. Dvs season passet som man köper nu är för första säsongen av fyra under första året enligt bilden de släppt:
http://gamona-images.de/673815/5e3b08d4f2e371ac9c3061d640dad0...

Season Pass "one" innehåller visserligen alla karaktärer, och andra saker, så det blir intressant att se vad de hittar på för Säsong två, tre och fyra för att få folk att öppna plånboken ännu mer, bara lite skins och exp boost räcker inte för att kunna ta ett liknande pris igen enligt mig i alla fall.

EDIT: I retrospect så kan det vara så att de bara gjort en konstig formulering hur deras innehåll ska släppas. Men att kalla det för Season one, two, three, four tycker iaf jag låter som de vill försöka släppa lite fler season passes vid varje kvartal. Bara de gör det värt pengarna så lär folk köpa dem om de gillar spelet.

Medlem

Sitter och funderar vad för "fördelar" folk med SP kommer få. Tex i BF4 så fick man ju packs varje månad med diverse boost tillbehör mm. Något sådant hade nog passat Division rätt bra då de knappast är ptw. Eller att man får tillgång till vissa delar av Darkzone före andra, som operatörerna i Siege.

Medlem
Skrivet av employed:

Sitter och funderar vad för "fördelar" folk med SP kommer få. Tex i BF4 så fick man ju packs varje månad med diverse boost tillbehör mm. Något sådant hade nog passat Division rätt bra då de knappast är ptw. Eller att man får tillgång till vissa delar av Darkzone före andra, som operatörerna i Siege.

Kanske skulle gå med liknande bonusar som i BF serien.
Sikten och liknande moddar har ju olika stats så det borde kunna finnas i "DivisionPacks" samt EXP boost borde också finnas. Men med tanke på att maxlevel är 30 så kanske det inte är helt logiskt? Det beror väl på hur lång tid det tar att levela upp sin karaktär i respektive zon.

Såg något youtube-klipp där de sa att man kommer kunna göra en valutaomvandling för folk som inte är lika intresserade av PVP delen men vill kunna köpa Darkzone vapnen från DZ-handlarna. Så man kan samla ihop massa pengar i PVE delen och sedan växla in dem till Darkzone Cash.

Medlem

Här finns season pass för försäljning (just nu rabatterat)

Kan inte garantera sidan legitimitet då jag inte handlar där själv.

https://www.instant-gaming.com/en/1321-buy-key-uplay-the-divi...

Medlem

köpte min på g2play köpt allt mitt där och funkar bra. Menar köper man gold så har man alla dlc så länge dom gör dlv till division sedan finns det ett problem till pengar och ammo är inte server based it is client based så många lär fuska just där. Darkzone pengar är server sided. Så om folk fuskar om pve valuta och växlar in till dz valuta lär dom kunna geara upp snabbt

Medlem
Skrivet av Nightman76:

...om folk fuskar om pve valuta och växlar in till dz valuta lär dom kunna geara upp snabbt

Är det inte möjligt att de ändrat det sedan problemen uppstod under betan med att mycket var på klientsidan? Lär ju inte vara något de specifikt skulle annonsera att de fixat (pengar och xp) då de potentiellt kan få tag i hackare och banna dem innan de gör för stor skada. Antar att det visar sig de första veckorna, varav anledningen till att jag först bara kommer fokusera på just PVE för att ge Massive/Ubisoft tid att uppdaterar antifusk och annat stuff.

Medlem

Jo jag kommer ochså bara köra pve dps och healer tänkte jag så kommer försöka hitta äldre spelar runt 20 och upp till 39 som mej med headset. Men det där med fusk kommer alltid finnas ser ju i Rainbow Seige dör gör dom inget åt alla som kör med ESP hack. En banning ska kännas bästa är att banna hela uplay kontot eller ta bort deras spel nyckel helt. Det ska kännas att fuskas så dom lär sig

1
Skriv svar