Jag hade tänkt söka men forumet är visst för fint för en sådan funktion.

Medlem
Jag hade tänkt söka men forumet är visst för fint för en sådan funktion.

När andra forum försöker motverka onödigt postandes genom att ha en sökfunktion så försöker fz motverka onödigt sökande genom att helt ta bort denna möjlighet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

En sökfunktion är på gång, ta ett djupt andetag.


signatur
Medlem

Haha, min första tanke var denna: "Det är ju bara att söka, jag har redan ställt den frågan!" Logisk kullerbytta?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ja där ser man. Hade inte märkt detta, men nu när du nämner det, så..

En liten avstickare...
Vad ligger bakom beslutet att programmera ett helt nytt dikussionsforum från grunden, vs. att använda ett av de som redan existerar, i olika färger, former, storlekar, och hastigheter?

Och hur mycket påverkar det faktum att [[E3]] startar nästa vecka att ni lanserade "nya" FZ i sitt nuvarande skick? Vill ni ha ett nytt snyggt FZ att publicera den massiva anstormningen av nyheter?

Antikvitet

Utvecklingen av nya systemet och nya designen har pågått i mer än ett år och har ingenting med E3 att göra på något sätt.

Anledningen till att vi valt att skriva ett eget forum är för att vi vill integrera kommentarer från våra andra delar, som nyheter, wtf, artiklar, in i detta forum. Hade vi använt t.ex. phpBB hade detta bara lösts med (ful)hack, vilket aldrig är särskilt bra.

Vi ville dessutom ha en gemensam användardatabas för alla sajtdelar, och i stället för att bygga på delar på ett befintligt forum som grund så gjorde vi den central och byggde på våra egna delar på den i stället.

Eftersom vi nu har en gedigen plattform skriven enbart för våra syften så kommer vi kunna bygga in massvis med efterlängtad funktionalitet framöver. Så småningom kommer fler delar av sajten göras om och under hösten väntar ännu fler nyheter.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

och nått _jag_ hoppas på är att databas strulen från och med nu är lösta?


signatur

R.I.P The_maxx

Antikvitet

Oh yes.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Shock,

Okej, tack för utförliga svar

1
Skriv svar