Nästa Battlefront-patch bjuder på helt ny karta

Robot
Nästa Battlefront-patch bjuder på helt ny karta

Tweaks, buggfixar och kartan Twilight on Hoth. Låter nästan romantiskt!


Medlem
Nästa Battlefront-patch bjuder på helt ny karta

Man har en hel galax långt, långt borta att ta inspiration från, och så släpper man en till Hoth-bana.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Att göra kartan mörkare kan jag inte kalla för ny.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låt klagandet på free content börja.

Medlem

En trevlig överraskning, dags att damma av. Iaf för en liten stund

Skrivet av Seraium:

Att göra kartan mörkare kan jag inte kalla för ny.

Ett vanligt drag från DICE.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Finns ju hur många planeter som helst att välja bland. Vad fan tänker de med?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Är det dags att plocka upp sina blasters igen?

Just det säger väl en del. Det var snyggt och kul en stund, och visst kanske patchen kan liva upp det för ett par timmar till, men blastern har legat på hyllan ett bra tag. Får väl se ifall det går att hitta tillbaka en stund till.

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Antar att EA lyssnat på kritiken

EA lyssnar inte på kritik. De manipulerar den


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Asså det här med att gnälla på dice och battlefront hit o dit börjar bli något *politiskt korrekt*.. Älskar själv spelet. Och ja, ser verkligen fram emot patchen!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Man har en hel galax långt, långt borta att ta inspiration från, och så släpper man en till Hoth-bana.

antar att dom är bundna till specifika planeter å platser å att disney's star wars team måste godkänna användandet av en helt ny planet xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

spelet är dött.
dice epic fail.
Igen!
Väntar på BF5 ska bli ett riktigt bra spel men lär vänta förgäves

Gen
Medlem

Gratis är gott!

phi
Medlem

De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.

För det är inte så många kvar idagsläget.

Medlem

Var kul i 2 veckor.

Medlem
Skrivet av flopper:

spelet är dött.
dice epic fail.
Igen!
Väntar på BF5 ska bli ett riktigt bra spel men lär vänta förgäves

Vill bara poängtera att DICE ägs av EA och EA bestämmer allt tillsammans med Disney (eftersom Disney äger rättigheterna till Star Wars) när det gäller Star Wars Battlefront.

Det DICE har blivit tillsagda att göra har dom faktiskt gjort till perfektion när det gäller Star Wars Battlefront, spelet är fan inte långt ifrån ett teknologiskt mästerverk (inom spelbranschen dvs).

Att klaga på DICE för att man tycker Star Wars Battlefront är tråkigt, är fel i detta fall, då "bovarna" är EA och Disney.

Kan lova dig att om DICE fick bestämma hur Star Wars Battlefront skulle bli, skulle spelet blir så sjuuuuukt mycket bättre. Men då EA och Disney vill ha ett spel som var busenkelt att komma in i där man dödar varandra på chans och tillfällighet och inte på skicklighet så blev rebooten av serien som den blev.

Medlem
Skrivet av phi:

De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.

För det är inte så många kvar idagsläget.

Hahahahaha! Fy fan vad värdelöst! Vilken fail! Glad jag lade pengarna på Rainbow Six Siege istället. Skrev ju det bara var en enkel cash in för EA och hoppa på hype tåget för nya SW filmen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har kört 90 timmar. Faktiskt blivit ganska mycket i februari redan innan denna patch. Nu lär man fortsätta ett tag till.
Riktigt fint med nytt gratis innehåll. Patchen rättar till det värsta som inte riktigt blev fixat förra gången, så om inte en massa nytt strul dyker upp så är det mycket få grejor att klaga på nu rent gameplay-mässigt. Nu önskas bara mer innehåll.
Mesta är lagat efter 4 månader. Helt okej DICE.

Medlem

Någon som vet när detta släpps?

Medlem
Skrivet av phi:

De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.

För det är inte så många kvar idagsläget.

Det tråkiga är att de bryr sig säkert inte, det sålde bra, de fick pengar.
Sluta göra pre-orders, sluta köpa spel utan att prova öppna betor först.

Medlem
Skrivet av phi:

De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.

För det är inte så många kvar idagsläget.

Hjälp, är den där datan pålitlig? Till och med DayZ har fler spelare online just nu än vad Battlefront på PC har som dygnshögsta.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Gen
Medlem
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av phi:

De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.

För det är inte så många kvar idagsläget.

Det tråkiga är att de bryr sig säkert inte, det sålde bra, de fick pengar.
Sluta göra pre-orders, sluta köpa spel utan att prova öppna betor först.

Årets sanning. Dock lockas fortfarande folk av ett bonusar som extra uppdrag (som tar 30min att lösa), ett tam ingame kyckling eller en tandborste som förvandlas till en sabel (endast SP).

Medlem

Hade helt glömt bort att det här spelet existerade

Medlem

FYI:
Efter att ha spelat den nya banan ett par gånger nu så måste jag säga att den är riktigt snygg och skön. Och även fast den är på Hoth, så är det väldigt stor skillnad på miljön från den första Hoth-banan, eftersom det är kväll, snöstorm, och väldigt bergigt och grottigt.
Mina förhoppningar på bra framtida banor är lite större nu måste jag erkänna.

Medlem

...nä. Kommer inte att köpa den. Tyvärr.


signatur

autograph

phi
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av phi:

De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.

För det är inte så många kvar idagsläget.

Hjälp, är den där datan pålitlig? Till och med DayZ har fler spelare online just nu än vad Battlefront på PC har som dygnshögsta.

Det ska tydligen vara tillförlitliga siffror och de kommer från ett EA API var femte minut.

EA har så klart dementerat siffrorna och hävdat att de inte alls stämmer men de kan inte säga varför det inte stämmer eller vad de "verkliga" siffrorna är. Sen om man nu väljer att tro på EA eller ej är ju upp till var och en men det behövs nog ingen större slutledningsförmåga för att inse att EA självfallet inte vill att folk ska känna till hur få spelare Battlefront egentligen har. De har nämligen inte kommenterat siffrorna från BF3, BF4 eller Hardline alls. Är de siffrorna korrekta med andra ord? Vad är med då som gör att siffrorna från Battlefront är felaktiga? Det går liksom inte ihop.

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/forums/discussion...

Medlem

Alla som jag spelar med säger samma sak: Vi vill ha coop spel.

Från BF3 och framåt är coop bara en fasad i DICE-spelen. Alla sitter och spelar sitt eget lilla PvP spel med bonusar då och då för att du hjälpte "din sida". Ja, det kan kanske se ut som om man spelar i lag, men i verkligheten så har det blivit PvP bullet sponge spel för att den yngre generationen inte har tillräcklig koncentrationsförmåga utan måste ha tillrättalagda spel som gynnar medianspelaren. Let haters hate, men sanningen är att det krävs mindre och mindre skills i de här spelen för varje mutation av samma tema.
En del av problemet är att de i stort är designade för konsolerna och då måste exempelvis kontrollerna vara förenklade och att spelen hålls tillbaka vad det gäller grafik och funktioner p g a konsolerna är ingen hemlighet.

Senast läste jag att AIn i GTA V bara uppdaterar sig 2 gånger per sekund. "Vadådå?", säger de flesta. Jo, men eftersom DIN upplevelse uppdaterar sig 60 gånger i sekunden så förklarar det varför hela världen "laggar" runt dig. Anledningen? Jo, för att konsolerna inte klarade mer.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Själv har jag fortfarande skitkul med Battlefront och ser fram emot patchen. Jag känner mig inte blåst på pengarna, tro't eller ej!

Medlem

50 shades of Hoth?

Medlem

haha spelar folk detta fortfarande? Dvs dom få som köpte det då.

12
Skriv svar