Nu kan du betatesta nästa Fallout 4-patch

Robot
Nu kan du betatesta nästa Fallout 4-patch
Medlem
Nu kan du betatesta nästa Fallout 4-patch

Uppskattar att de lägger till fler saker och ting än enbart bugfixar(utan någon jäkla prislapp!)

KoP
Medlem

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Varför?
Det låter folk ta del av patcher innan de är helt testade och minskar chansen att buggar slinker igenom helt efter interna testandet.

KoP
Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Varför?
Det låter folk ta del av patcher innan de är helt testade och minskar chansen att buggar slinker igenom helt efter interna testandet.

Nej. För att utvecklarna gör det av ren slapphet istället för att göra sitt jobb.

Medlem

Snälla låt mej få sätta upp den här lampan i mitt master bedroom!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Varför?
Det låter folk ta del av patcher innan de är helt testade och minskar chansen att buggar slinker igenom helt efter interna testandet.

Nej. För att utvecklarna gör det av ren slapphet istället för att göra sitt jobb.

Det är en möjlighet men det är väldigt ofta buggar och glitchar inte upptäcks förrens de är tillgängliga för allmänheten och då Fallout spel inte direkt är bäst kända för sina buggfria versioner så är troligtvis detta för det bättre.
Visst skulle det vara bättre med professionella testare men varför inte ta del av Steams inbyggda beta system?

Medlem
Skrivet av Nercis:

Snälla låt mej få sätta upp den här lampan i mitt master bedroom!

http://i.imgur.com/H1aeJ3O.jpg?1

Sicket ljushuvud.

Medlem

Bara jag får ett till "save the settlement" uppdrag av Preston är jag nöjd.

Medlem

Vi som har alternativa keybindnings kan fortfarande inte styra normalt i construction mode, tycker det är underligt att man inte fixar något så grundläggande.

Medlem
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Som om det vore någon skillnad på att släppa en "vanlig" patch och en "beta-patch"?

KoP
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Som om det vore någon skillnad på att släppa en "vanlig" patch och en "beta-patch"?

Ja för i tiden var det en betydande skillnad. Då fixade patchen det som den var avsedd att fixa. Behövdes aldrig någon hjälp av spelarna att beta testa en kommande patch. Vilket är lite sorligt idag.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Som om det vore någon skillnad på att släppa en "vanlig" patch och en "beta-patch"?

Ja för i tiden var det en betydande skillnad. Då fixade patchen det som den var avsedd att fixa. Behövdes aldrig någon hjälp av spelarna att beta testa en kommande patch. Vilket är lite sorligt idag.

Men för i tiden var inte spelen eller tekniken bakom utvecklingen lika avancerade som idag och misstag är lätt hänt. Patch teamet är oftast en mindre grupp och med att göra en beta-patch så får en större grupp människor testa. Det finns väldigt många som ägnar sej åt att hitta buggar och glitchar, och gör det oftast bättre än vad devsen själva gör. Det gäller förstås inte endast beta-uppdateringar utan hela spel, nya som gamla. Man måste bara ha vetskap om hur ett spel är uppbyggt och sedan kan man ganska så lätt hitta fel. Speedrunners är ett bra exempel, dom hittar det mesta.

Redaktör
Skrivet av Nercis:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av KoP:

Betatester av patcher måste vara av det dummast jag sett på senare år. :/

Som om det vore någon skillnad på att släppa en "vanlig" patch och en "beta-patch"?

Ja för i tiden var det en betydande skillnad. Då fixade patchen det som den var avsedd att fixa. Behövdes aldrig någon hjälp av spelarna att beta testa en kommande patch. Vilket är lite sorligt idag.

Men för i tiden var inte spelen eller tekniken bakom utvecklingen lika avancerade som idag och misstag är lätt hänt. Patch teamet är oftast en mindre grupp och med att göra en beta-patch så får en större grupp människor testa. Det finns väldigt många som ägnar sej åt att hitta buggar och glitchar, och gör det oftast bättre än vad devsen själva gör. Det gäller förstås inte endast beta-uppdateringar utan hela spel, nya som gamla. Man måste bara ha vetskap om hur ett spel är uppbyggt och sedan kan man ganska så lätt hitta fel. Speedrunners är ett bra exempel, dom hittar det mesta.

Sen ska det understrykas att spelen INTE var buggfria förr heller. Ta första Operation Flashpoint, Quake World, Battlefield 1942 och Quake 3 som exempel.


signatur
Medlem

"
Support for add-ons
Additional art customization added to Workshop:
Super Mutant clutter including meat totems, meat bags and meat cart
Raider clutter including raider poles, cages and tents
Abstract and portrait paintings
Variety of new signs
More metal and wood doors variants"

Varför kan de inte tänka på sånt här INNAN de släpper spelet?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar