Få pengar av staten för att spela Counter-Strike

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Jeehao:

Hur ska man ge folk betyg inom detta ämne?

Man har inte betyg i folkhögskolan.

Dock får man bedömning, men jag tror inte att de kommer bedöma vad du har för K/D ratio i CSGO, utan förmodligen kommer man att skriva uppsatser, prov osv.

Jag hoppas att skolan kommer lära ut etik och moral till eleverna. För det är något som det är brist på i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att skolan kommer lära ut etik och moral till eleverna. För det är något som det är brist på i spelvärlden.

Utvecklingen går verkligen bakåt om skolan ska uppfostra vett och etikett. Det har alltid huvudsakligen varit föräldrarnas ansvar förr.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Härligt med lägre konkurrens på arbetsmarknaden i alla fall.

Medlem
Skrivet av Xionize:

Detta var väl kul, men många fler kommer stå arbetslösa efter gymnasiet. Man vet nästan aldrig vad man vill göra i gymnasiet, vilket leder till att man väljer något man tycker är roligt. Och visst gaming är kul, men för dem som inte blir proffs? Det blir rakt in till socialen och arbetsförmedlingens "lär dig skaffa en e-post"-program som går ut på att söka jobb under 8 timmar per dag typ..Höjhöj skattepengar.

Conclusion: Very Bäd!

Folkhögskola är inte gymnasium?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av sageen:

Skit bra och ha på Cv:et!

Lika bra som dina svenskakunskaper. Haha skoja bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av sageen:

Skit bra och ha på Cv:et!

Lika bra som dina svenskakunskaper. Haha skoja bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Även "svenskakunskaper" är inkorrekt formulerat.

Medlem

Haha nya Sverige asså, där vi satsar pengar på fel saker gång på gång.

Medlem

Varför är det så få personer här som inte läser artikeln innan de kommenterar?


signatur

IDKFA

Medlem

Var med på högstadiets besök på LBS gymnasiet Borås med inriktning mot spelskapande, design och produktion. Killen som höll i introduktion sa nästan direkt att de analyserar sönder alla spel som finns och räkna inte med att lira mycket spel utan snarare, har ni gått här kommer ni inte kunna lira spel längre för ni sitter och analyserar för mycket. Riktigt bra introduktion inför gymnasiet.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av sageen:

Skit bra och ha på Cv:et!

Lika bra som dina svenskakunskaper. Haha skoja bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Även "svenskakunskaper" är inkorrekt formulerat.

Hahahaha, så går det om man ska jävlas

Medlem

Såg en artikel i lokala blaskan angående detta. Planen är även att de ska lära sig om egenföretagande, kontraktskrivning m.m.

Jag kan tycka att gå cs-skola är lite lustigt på eftergymnasial nivå. Är man inte halvproffs då har man nog en kämpig karriär framför sig.

Inaktiv
Skrivet av omxz24:

Anser du samma sak om hockeygymnasium eller fotbollsgymnasium?

Japp.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Varför är det så få personer här som inte läser artikeln innan de kommenterar?

Vi har alla ADHD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Helt idiotiskt... Konstigt att arbetslösheten blir större sen.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Xionize:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Xionize:

Detta var väl kul, men många fler kommer stå arbetslösa efter gymnasiet. Man vet nästan aldrig vad man vill göra i gymnasiet, vilket leder till att man väljer något man tycker är roligt. Och visst gaming är kul, men för dem som inte blir proffs? Det blir rakt in till socialen och arbetsförmedlingens "lär dig skaffa en e-post"-program som går ut på att söka jobb under 8 timmar per dag typ..Höjhöj skattepengar.

Conclusion: Very Bäd!

Det här är ju en eftergymnasial utbildning. Så om folk går den här utbildningen kommer ju FÄRRE vara arbetslösa efter gymnasiet...åtminstone under utbildningen.

Ja, ursäkta... Nu såg jag att det stod Folkhögskola..... Trodde det stod gymnasieskola, vilket om jag inte minns fel har varit en diskussion och ett förslag för inte så länge sedan?

Finns på några gymnasium redan. t.ex. http://www.ntigymnasiet.se/sundsvall/e-sportsgymnasium/

Eftersom det redan finns massor med smala inriktningar på gymnasienivå och det har varit så länge; kan jag personligen inte se att det skulle vara fel.
Förutom grundämnen tycker jag nog inte att varken stat, kommun eller skattebetalare ska lägga sig i vad individen studerar eller inte studerar.

Eftersom vi skattebetalare står för största delen av notan så tycker jag det är helt ok att vi yttrar oss. I synnerhet när pengarn spenderas på uppenbart trams. "...varit på dreamhack några gånger"

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Jeehao:

Hur ska man ge folk betyg inom detta ämne?

Man har inte betyg i folkhögskolan.

Dock får man bedömning, men jag tror inte att de kommer bedöma vad du har för K/D ratio i CSGO, utan förmodligen kommer man att skriva uppsatser, prov osv.

Jag hoppas att skolan kommer lära ut etik och moral till eleverna. För det är något som det är brist på i spelvärlden.

Etik och moral är subjektivt och godtyckligt. Skolor bör hålla sig till vetenskaplig undervisning.

Medlem

Jävlar vad folk gråter. 80% av alla jobb kräver knappt ens någon kompetens utöver att "dricka kaffe med gubbarna". Jag är en av få personer som jobbade på de arbetsplatser jag varit på som elektronikmontör som gått en teknisk linje i gymnasiet . Resten lär sig jobbet på dryga veckan.

Medlem
Skrivet av SuperTed:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Xionize:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Xionize:

Detta var väl kul, men många fler kommer stå arbetslösa efter gymnasiet. Man vet nästan aldrig vad man vill göra i gymnasiet, vilket leder till att man väljer något man tycker är roligt. Och visst gaming är kul, men för dem som inte blir proffs? Det blir rakt in till socialen och arbetsförmedlingens "lär dig skaffa en e-post"-program som går ut på att söka jobb under 8 timmar per dag typ..Höjhöj skattepengar.

Conclusion: Very Bäd!

Det här är ju en eftergymnasial utbildning. Så om folk går den här utbildningen kommer ju FÄRRE vara arbetslösa efter gymnasiet...åtminstone under utbildningen.

Ja, ursäkta... Nu såg jag att det stod Folkhögskola..... Trodde det stod gymnasieskola, vilket om jag inte minns fel har varit en diskussion och ett förslag för inte så länge sedan?

Finns på några gymnasium redan. t.ex. http://www.ntigymnasiet.se/sundsvall/e-sportsgymnasium/

Eftersom det redan finns massor med smala inriktningar på gymnasienivå och det har varit så länge; kan jag personligen inte se att det skulle vara fel.
Förutom grundämnen tycker jag nog inte att varken stat, kommun eller skattebetalare ska lägga sig i vad individen studerar eller inte studerar.

Eftersom vi skattebetalare står för största delen av notan så tycker jag det är helt ok att vi yttrar oss. I synnerhet när pengarn spenderas på uppenbart trams. "...varit på dreamhack några gånger"

Fast jag tycker inte det är trams. "...har inte varit på dreamhack men är skattebetalare."

Precis som "smala" (inte uppenbart betalt jobb direkt eller studieförberedande efter studier....som om det gällde många utbildningar) gymnasieutbildningar inom musik, film och idrott så tycker jag att det är viktiga utbildningar att ha.
Spel är 2000-talets underhållningsform och det är inte att helt kasta bort pengarna att investera lite i (för det kostar inte mycket skattepengar) dom som ska arbeta med kulturutbudet i framtiden. Jag tycker det är bra att 80- och 90-talets politiker, skolväsende och i slutändan skattebetalare vågade satsa på gymnasieutbildningar inom media och film/tv produktion. Det har gett oss mycket tillbaka.
Jag tycker också det är bra att vi har satsat på olika estetiska utbildningar och finansierat kulturyttringar i alla dess former genom stats- och kommunbidrag. Det ger så mycket mer för individerna som är inblandade än det dom producerar.

Och i slutändan....när människor har ytterligare en kunskap, är det då mindre eller mer troligt att dom får ett jobb?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Varför är det så få personer här som inte läser artikeln innan de kommenterar?

Menar du att nästan alla läser den?

Medlem

Känns som att det blir svårt för de flesta att betala tillbaka CSN-lån med vad man lär sig under utbildningen...

Medlem

Du går ju miste om lön, pension, osv. också, som du tjänat om du jobbat istället. Ser verkligen inget positivt i detta.

KoP
Medlem
Medlem

Det är en folkhögskola, dom är lite flummigare överlag. Bland annat så finns dådet kurser i självförsörjande i naturen osv.
Folkhögskola är även något som man bekostar själv till stor del. Sen har dom oftast någon organisation som äger dom och som skjuter in pengar. Så till största del så försörjs dom inte av våra skattepengar, även om dom får bidrag också...man kan trotts allt läsa upp gymnasiet dr osv.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Xionize:

Detta var väl kul, men många fler kommer stå arbetslösa efter gymnasiet. Man vet nästan aldrig vad man vill göra i gymnasiet, vilket leder till att man väljer något man tycker är roligt. Och visst gaming är kul, men för dem som inte blir proffs? Det blir rakt in till socialen och arbetsförmedlingens "lär dig skaffa en e-post"-program som går ut på att söka jobb under 8 timmar per dag typ..Höjhöj skattepengar.

Conclusion: Very Bäd!

Folkhögskola är inte gymnasium?

I en senare kommentar tog vi upp detta.


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Jeehao:

Hur ska man ge folk betyg inom detta ämne?

Man har inte betyg i folkhögskolan.

Dock får man bedömning, men jag tror inte att de kommer bedöma vad du har för K/D ratio i CSGO, utan förmodligen kommer man att skriva uppsatser, prov osv.

Jag hoppas att skolan kommer lära ut etik och moral till eleverna. För det är något som det är brist på i spelvärlden.

Etik och moral är subjektivt och godtyckligt. Skolor bör hålla sig till vetenskaplig undervisning.

Nätetikett har i sammanhanget med professionalism att göra, något som rimligen bör vara en del i utbildningen.

Medlem

Hur många CS klaner finns det där spelarna har en lön utan massa press på att vara bäst för att få vara kvar i klanen?

En annan tanke är väl att om man ska bli så duktig så man kan leva på CS så är man det redan innan folkhögskolan. Räcker väl dessutom med en enda avgångsklass för att marknaden på spelare skulle vara full. Med tanke på hur låg lön man har så är det nog inte så intressant att flytta ifrån Sverige.

Känns inte alls rätt detta.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av sageen:

Skit bra och ha på Cv:et!

Lika bra som dina svenskakunskaper. Haha skoja bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Även "svenskakunskaper" är inkorrekt formulerat.

Precis, alla vet ju att det stavas arabkunskaper...(det där var ett skämt så ni som är känsliga behöver inte svara)

För övrigt så får man inte pengar från csn utan man får låna.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av sageen:

Skit bra och ha på Cv:et!

Lika bra som dina svenskakunskaper. Haha skoja bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Haha, skojade bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av sageen:

Skit bra och ha på Cv:et!

Lika bra som dina svenskakunskaper. Haha skoja bara men kunde inte hålla mig när jag såg särskrivningen.

Även "svenskakunskaper" är inkorrekt formulerat.

Precis, alla vet ju att det stavas arabkunskaper...(det där var ett skämt så ni som är känsliga behöver inte svara)

För övrigt så får man inte pengar från csn utan man får låna.

Ha ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Medlem

HAHA *FACEPALM*
CSN:GO


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

123
Skriv svar