De här spelen kommer till Xbox Games with Gold under mars

Medlem
De här spelen kommer till Xbox Games with Gold under mars

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Ambassadör
Xbox

Nämnas bör ju också att 360-spelen går att spela på Xbox One också, så One-ägare får alltså fyra spel.


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Ska dom skriva om exakt allt som händer i spelvärlden så lär dom nog behöva bygga ut sina kontor en hel del. Inget konstigt att man skriver om en sak men inte en annan.

Avstängd
Citat:

Till skillnad från Playstation Plus är spelen dina oavsett om du väljer att fortsätta din prenumeration eller inte.

Att varje enskild slutanvändare inte förstått att detta inte är sant längre är förståeligt. Men att en spelsida fortsättningsvis sprider gammal och inte längre giltig information är skrämmande. Skärpning FZ.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Nofsan:
Skrivet av Devan:

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Ska dom skriva om exakt allt som händer i spelvärlden så lär dom nog behöva bygga ut sina kontor en hel del. Inget konstigt att man skriver om en sak men inte en annan.

http://i.imgur.com/iWKad22.jpg?fb

Med tanke på att det är mer PC spelare som läser FZ än Konsol bönder så borde det LOGISKT vara mer intressant att tipsa om PC spel än XBONE spel .. fuck me right ?

Hahaha så löjligt

Medlem

Vad var det för spel som gavs bort på steam?

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Nofsan:
Skrivet av Devan:

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Ska dom skriva om exakt allt som händer i spelvärlden så lär dom nog behöva bygga ut sina kontor en hel del. Inget konstigt att man skriver om en sak men inte en annan.

http://i.imgur.com/iWKad22.jpg?fb

Med tanke på att det är mer PC spelare som läser FZ än Konsol bönder så borde det LOGISKT vara mer intressant att tipsa om PC spel än XBONE spel .. fuck me right ?

Nja? Vissa saker rapporteras om, andra inte. Vad är det konstiga? Förstår bara inte varför det skulle vara problematiskt att en sak hamnar under radarn.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Håller med. Känns som det är ungefär 1/10 spel på ps+ som inte är indiespel. Det värsta är att vissa av indiespelen inte ens har crossplay vilket innebär att man inte kan spela dem på ps vita. Den är annars perfekt för just såna spel.

Medlem

Xboxen vann ännu en rond, kanske dags att sluta med psn och köra live? De har inte mycket att komma med längre, förutspår att ps4 snart är ett minne blott, skräp har inte plats på en marknadsekonomi.

Medlem
Skrivet av karbon:

Vad var det för spel som gavs bort på steam?

var några äldre spel som gavs bort, jag fick då nå gamla sega spel, tror condemned var gratis på någon bundle sida endast

Medlem

lords of the fallen är ett spel som är jävligt intressant, det var roligare än till exempel dark souls var enligt mig själv då.

Men förbannat svårt

Redaktör
Skrivet av Devan:

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Det är vanlig nyhetsvärdering: vi bedömde att de där tre Sega-spelen (om du syftar på dem) inte skulle locka tillräckligt många läsare, och valde därför att inte göra nyhet av det.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Jag håller med. Man får riktigt dåliga indie/arkad-spel till PS, medan man får Crimes and Punishment till Xbox, som är den bästa Sherlock-titeln. En av få som inte har 14 FPS och kraschar vid launch, dock, hehe.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Skräpspel är skräpspel vare sig det är indie eller "AAA". Det finns nog många AAA spel du inte vill eller ångrar att du installerat också ska du se.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag håller med. Man får riktigt dåliga indie/arkad-spel till PS, medan man får Crimes and Punishment till Xbox, som är den bästa Sherlock-titeln. En av få som inte har 14 FPS och kraschar vid launch, dock, hehe.

Det spelet följde med PS+ till PS3 för ett år sedan.

Skrivet av blohm:

Xboxen vann ännu en rond, kanske dags att sluta med psn och köra live? De har inte mycket att komma med längre, förutspår att ps4 snart är ett minne blott, skräp har inte plats på en marknadsekonomi.

Det måste vara trevligt att leva i en fantasivärld där man inte berörs av hur verkligheten ser ut?

Själv föredrar jag att få helt nya indiespel som jag inte äger än att få gamla spel som om jag vore intresserad redan har köpt eller kan köpa för en billig penning.

Medlem
Skrivet av blohm:

Xboxen vann ännu en rond, kanske dags att sluta med psn och köra live? De har inte mycket att komma med längre, förutspår att ps4 snart är ett minne blott, skräp har inte plats på en marknadsekonomi.

Vad jag last så är det hittills endast Broforce som är annonserat att släppas till PS+ i mars. Det har jag sett fram emot i ett par år och spelar hellre det än något på Xbox-listan där allt var ointressant för mig.
Men jag måste erkänna att jag blir lite avis på Xbox-spelen ganska ofta.

Medlem

Ni får gärna lägga till att Xbox 360 spelen även kan spelas på Xbox One.

(Alla Xbox 360 spel som ges ut via GWG kan spelas på Xbox One)

Releasehästryttare
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Det är vanlig nyhetsvärdering: vi bedömde att de där tre Sega-spelen (om du syftar på dem) inte skulle locka tillräckligt många läsare, och valde därför att inte göra nyhet av det.

Synd, det va ju 9 sega spel som gavs bort i helgen

Det va ju två som är riktigt bra, Hell yeha! wrath of the dead rabbit och Renegade ops

Tror många här missade erbjudandet

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Nofsan:
Skrivet av Devan:

Konstigt att FZ väljer att skriva om detta men inte de spelen som gavs bort gratis på steam i helgen ..

Ska dom skriva om exakt allt som händer i spelvärlden så lär dom nog behöva bygga ut sina kontor en hel del. Inget konstigt att man skriver om en sak men inte en annan.

http://i.imgur.com/iWKad22.jpg?fb

Med tanke på att det är mer PC spelare som läser FZ än Konsol bönder så borde det LOGISKT vara mer intressant att tipsa om PC spel än XBONE spel .. fuck me right ?

Haha! Va fan vet du om de?

Medlem

Herregud vilka kukfighter det var på denna artikelns kommentarfält. Själv äger jag PC och Xbone och skulle inte tacka nej till en PS4. Det är en smaksak, vissa tycker mer om Games with Gold och vissa mer PS+. Nog om detta, vad var det för Steamspel som var gratis i helgen?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Releasehästryttare
Skrivet av Chassimannen:

Herregud vilka kukfighter det var på denna artikelns kommentarfält. Själv äger jag PC och Xbone och skulle inte tacka nej till en PS4. Det är en smaksak, vissa tycker mer om Games with Gold och vissa mer PS+. Nog om detta, vad var det för Steamspel som var gratis i helgen?

Vissa kan inte hålla sig ifrån att skapa drama tyvärr ..

men här är alla spelen som va gratis i helgen

Hell Yeah: Wrath of the Dead Rabbit + all dlc
Jet Set Radio
Golden Axe
Binary Domain
Condemned: Criminal Origins
Streets of Rage II
Gunstar Heroes
Viking: Battle for Asgard
Renegade Ops.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Jag kan inte förstå den här aggen som verkar finnas mot indie och aversionen för AAA. Den verkar väldigt utbredd bland svenska gamers. För mig hade spel inte varit ett alls lika stort intresse utan independentutvecklare som testar nya idéer. Såklart finns det mycket som är skit men det gör det ju bland AAA-spel också.

Varför har "indieskräp" blivit en accepterad term bland spelare? Man hör ju den aldrig i film- eller musiksammanhang.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Jag kan inte förstå den här aggen som verkar finnas mot indie och aversionen för AAA. Den verkar väldigt utbredd bland svenska gamers. För mig hade spel inte varit ett alls lika stort intresse utan independentutvecklare som testar nya idéer. Såklart finns det mycket som är skit men det gör det ju bland AAA-spel också.

Varför har "indieskräp" blivit en accepterad term bland spelare? Man hör ju den aldrig i film- eller musiksammanhang.

Nya idéer är inte värda ett dyft utan resurser att genomföra dem, det är bortslösad potential. Och hur nyskapande är indie egentligen? Spel som lever på nostalgi med sina värdelösa "retroinspirerade 2D-plattformsspel", RPG-maker-skräp och isometriska actionspel som alla spelas på identiskt manér.

Indie innebär en enorm kompromiss i audiovisuell kvalitet, amatörmässigt berättande och generisk spelmekanik. Hur mycket generiskt skräp går det för varje "Firewatch" (knappt indie) eller "Trine"? En uppsjö. För all del, släng in skiten i PS+ om man så vill men det vore ju trevligt med ett och annat AAA-spel också såhär 3 år in i konsolens livstid.

För övrigt har du fel gällande film (och musik). I likhet med hur spel har blivit billigare att utveckla har kostnaderna att göra film minskat enormt under 2000-talet, med det har också kvaliteten på lågbudgetfilmerna sjunkit som en sten. När filmning, klippning och distribution var en kostsam process skedde en initial gallring av de som varken hade ambition eller passion för sina projekt, denna gallring har helt försvunnit och med det har bra lågbudget/indieprojekt drunknat i havet av skräp. Det finns idag ingen anledning alls att själv söka på indiescenen; Du kommer inte hitta en ny Evil Dead, Clerks eller Halloween. Mer troligt kommer du att hitta någonting i stil med Sharknado, ett själlöst hafsverk proppat med billiga digitala effekter.

För att svara på din ursprungliga fråga; "Varför har indieskräp blivit en accepterad term" så är det korta, logiska svaret att det beror på den mängd rent skräp som släpps. Snabba cashgrabs, "visual novels", Youtube-bait, "retro-inspired 2D platformers", "rougelike" - Allt i mängder. Så länge det ser bra ut i en screenshot kan det säljas! Det håller en genomsnittlig kvalitet ljusår lägre än den sopiga Shareware-scen som fanns tidigt 2000-tal och är inte ens värt den €1 man oftast betalar för det genom Humble Bundle.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brona:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Jag kan inte förstå den här aggen som verkar finnas mot indie och aversionen för AAA. Den verkar väldigt utbredd bland svenska gamers. För mig hade spel inte varit ett alls lika stort intresse utan independentutvecklare som testar nya idéer. Såklart finns det mycket som är skit men det gör det ju bland AAA-spel också.

Varför har "indieskräp" blivit en accepterad term bland spelare? Man hör ju den aldrig i film- eller musiksammanhang.

Nya idéer är inte värda ett dyft utan resurser att genomföra dem, det är bortslösad potential. Och hur nyskapande är indie egentligen? Spel som lever på nostalgi med sina värdelösa "retroinspirerade 2D-plattformsspel", RPG-maker-skräp och isometriska actionspel som alla spelas på identiskt manér.

Indie innebär en enorm kompromiss i audiovisuell kvalitet, amatörmässigt berättande och generisk spelmekanik. Hur mycket generiskt skräp går det för varje "Firewatch" (knappt indie) eller "Trine"? En uppsjö. För all del, släng in skiten i PS+ om man så vill men det vore ju trevligt med ett och annat AAA-spel också såhär 3 år in i konsolens livstid.

För övrigt har du fel gällande film (och musik). I likhet med hur spel har blivit billigare att utveckla har kostnaderna att göra film minskat enormt under 2000-talet, med det har också kvaliteten på lågbudgetfilmerna sjunkit som en sten. När filmning, klippning och distribution var en kostsam process skedde en initial gallring av de som varken hade ambition eller passion för sina projekt, denna gallring har helt försvunnit och med det har bra lågbudget/indieprojekt drunknat i havet av skräp. Det finns idag ingen anledning alls att själv söka på indiescenen; Du kommer inte hitta en ny Evil Dead, Clerks eller Halloween. Mer troligt kommer du att hitta någonting i stil med Sharknado, ett själlöst hafsverk proppat med billiga digitala effekter.

För att svara på din ursprungliga fråga; "Varför har indieskräp blivit en accepterad term" så är det korta, logiska svaret att det beror på den mängd rent skräp som släpps. Snabba cashgrabs, "visual novels", Youtube-bait, "retro-inspired 2D platformers", "rougelike" - Allt i mängder. Så länge det ser bra ut i en screenshot kan det säljas! Det håller en genomsnittlig kvalitet ljusår lägre än den sopiga Shareware-scen som fanns tidigt 2000-tal och är inte ens värt den €1 man oftast betalar för det genom Humble Bundle.

Jag håller med till fullo. Jämför hur många indie-spel som kommer ut på Steam, i jämförelse mot hur många indie-filmer som dyker upp på t.ex. Netflix. Jämförelsen av Sharknado med Clerks, var rolig.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brona:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av kebbe:

Fortsatt starka titlar med Games with Gold. Får PS+ att framstå som det skämt det är.

Tycker PSN är bättre då de oftast ger bort spel jag annars inte skulle skaffat. Ja menar hur kul är det att få spel du redan har skaffat/spelat?

Jag tar hellre AAA-spel jag annars inte hade testat än femtioelva versioner av halvtaskigt indieskräp jag inte ens kan tänka mig att installera.

Jag kan inte förstå den här aggen som verkar finnas mot indie och aversionen för AAA. Den verkar väldigt utbredd bland svenska gamers. För mig hade spel inte varit ett alls lika stort intresse utan independentutvecklare som testar nya idéer. Såklart finns det mycket som är skit men det gör det ju bland AAA-spel också.

Varför har "indieskräp" blivit en accepterad term bland spelare? Man hör ju den aldrig i film- eller musiksammanhang.

Nya idéer är inte värda ett dyft utan resurser att genomföra dem, det är bortslösad potential. Och hur nyskapande är indie egentligen? Spel som lever på nostalgi med sina värdelösa "retroinspirerade 2D-plattformsspel", RPG-maker-skräp och isometriska actionspel som alla spelas på identiskt manér.

Indie innebär en enorm kompromiss i audiovisuell kvalitet, amatörmässigt berättande och generisk spelmekanik. Hur mycket generiskt skräp går det för varje "Firewatch" (knappt indie) eller "Trine"? En uppsjö. För all del, släng in skiten i PS+ om man så vill men det vore ju trevligt med ett och annat AAA-spel också såhär 3 år in i konsolens livstid.

För övrigt har du fel gällande film (och musik). I likhet med hur spel har blivit billigare att utveckla har kostnaderna att göra film minskat enormt under 2000-talet, med det har också kvaliteten på lågbudgetfilmerna sjunkit som en sten. När filmning, klippning och distribution var en kostsam process skedde en initial gallring av de som varken hade ambition eller passion för sina projekt, denna gallring har helt försvunnit och med det har bra lågbudget/indieprojekt drunknat i havet av skräp. Det finns idag ingen anledning alls att själv söka på indiescenen; Du kommer inte hitta en ny Evil Dead, Clerks eller Halloween. Mer troligt kommer du att hitta någonting i stil med Sharknado, ett själlöst hafsverk proppat med billiga digitala effekter.

För att svara på din ursprungliga fråga; "Varför har indieskräp blivit en accepterad term" så är det korta, logiska svaret att det beror på den mängd rent skräp som släpps. Snabba cashgrabs, "visual novels", Youtube-bait, "retro-inspired 2D platformers", "rougelike" - Allt i mängder. Så länge det ser bra ut i en screenshot kan det säljas! Det håller en genomsnittlig kvalitet ljusår lägre än den sopiga Shareware-scen som fanns tidigt 2000-tal och är inte ens värt den €1 man oftast betalar för det genom Humble Bundle.

Talang är viktigare än resurser. Det är svårt att veta om man pratar om samma saker när man pratar om "indie". För CD Red Project är independent men få skulle gå med på att beskriva Witcher som ett indiespel. På samma sätt är Valiant Hearts ett indespel trots att det ges ut av Ubisoft? Men om vi nu ser på indiespel som en genre och inte bryr oss vem som är förläggare så är det första spelet inte ett indie men det andra är det.

Jag tycker inte jag har fel om indie. De senaste åren har jag haft många underbara upplevelser med indiespel. Jag listar några så kan du fundera om de förtjänar beteckningen "indieskräp".

* Limbo
* Amnesia
* Terraria
* Trine
* Bastion
* Orcs Must Die 2
* Spelunky
* Quantum Conundrum
* FTL: Faster Than Light
* Super Hexagon
* Mark of the Ninja
* FEZ
* Chivalry: Medieval Warfare
* Hotline Miami 1-2
* Gone Home
* The Swapper
* The Stanley Parable
* Gunpoint
* Papers, Please
* Kentucky Route Zero
* Transistor
* This War of Mine
* Amnesia
* Axiom Verge
* SOMA
* Undertale

*Journey
* Valiant Hearts
* Sound Shapes
* The Unfinished Swan

Det har var några stycken från mitt bibliotek, jag vet att det finns många fler, men jag tror min poäng gått fram. Det finns många JÄKLIGT bra indiespel. Bara för att något är indie måste det inte vara "retroinspirerade 2D-plattformsspel", RPG-maker-skräp och isometriska actionspel som alla spelas på identiskt manér" som du skriver. Tycker snarare det låter som att du tycker att det är för jobbigt/svårt att vaska fram guldkornen. Och det är inget fel med det; spela du AAA-spel. Jag tänker inte se ner på dig för det, men då skulle jag uppskatta om du kunde sluta använda nedsättande ord om något som jag älskar väldigt mycket. Ikväll blir det Firewatch och till helgen Killing Floor 2 med polarna.

I <3 INDIE

1
Skriv svar