Stort DirectX 12-test – AMD spöar Nvidia

Robot
Stort DirectX 12-test – AMD spöar Nvidia

Ashes of the Singularity trivs bäst med det röda laget.

#microsoft, #ashes-of-the-singularity, #sweclockers, #nvidia, #amd


Medlem
Stort DirectX 12-test – AMD spöar Nvidia

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

Medlem

Inte direkt förvånande när det är ett AMD-spel.

Medlem

WarFrame har stöd för Dx12 har ca 200-300fps med allt på max med gtx 780 kort i 1080p

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte direkt förvånande när det är ett AMD-spel.

Är det därför NVidia är mycket bättre än AMD i samma spel under DX11?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

WarFrame har stöd för Dx12 har ca 200-300fps med allt på max med gtx 780 kort i 1080p

Vilken screenshot använde du som testmiljö då?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Cybersoul:

WarFrame har stöd för Dx12 har ca 200-300fps med allt på max med gtx 780 kort i 1080p

Vilken screenshot använde du som testmiljö då?

under hela tutorial , körde inte mer då jag inte gillade kameravinkeln

Avstängd

Jag längtar aset av mig till alla kommande spel med DX12.

Medlem

Trevligt för AMD att dom får högre poäng på 1 grej i alla fall,, tycker dom är värdig ett pokal för detta, det är juh trotts inte ofta det händer =D

Medlem
Medlem

Mycket bra för oss konsumenter, och konkurrensbilden i synnerhet att se AMD i topp. Ställer mig dock skeptisk till just den här titeln och hur visande det blir för DX12 i allmänhet.

Can't wait for more tests!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

Vad skulle du kalla det när Fury X slår Titan X med 20% eller när 390X får 25% bättre än 980?

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av kebbe:

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

Vad skulle du kalla det när Fury X slår Titan X med 20% eller när 390X får 25% bättre än 980?

10fps skulle jag kalla marginellt. "Spöar" skulle jag spara tills det handlar om någonting märkbart.

Inaktiv

Nu kanske Microsoft Gears of War-rekommendationer för 4k börjar bli lite mer logiska för folk. Eller?

Medlem

Min erfarenhet av AMD att överlag brukar ett Nvidia-kort vinna pga bättre drivrutiner och stöd. Även om AMD ofta tycks vinna i "peak"-tester emellan konkurrerande kort i samma prisklass.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av kebbe:

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

Vad skulle du kalla det när Fury X slår Titan X med 20% eller när 390X får 25% bättre än 980?

10fps skulle jag kalla marginellt. "Spöar" skulle jag spara tills det handlar om någonting märkbart.

290x som inte ens kostar hälften av ett 980 och presterar bättre är ganska stort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

http://www.fz.se/bloggar/en_blogg_om_spel_och_mer/20150905/nv...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem

rätt vinklat skrivet. du får saker o ting att låta till Nvidias fördel.

Redaktör
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av kebbe:

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

Vad skulle du kalla det när Fury X slår Titan X med 20% eller när 390X får 25% bättre än 980?

10fps skulle jag kalla marginellt. "Spöar" skulle jag spara tills det handlar om någonting märkbart.

Då handlar det om hur man tolkar ordet "spöar". Jag använde det som talspråklig synonym till "slår" eller "vinner över". Ger man ordet en kraftigare värdering framgår det av nyheten att skillnaden inte är gigantisk.


signatur
Medlem

Better dead than red

Medlem

"Nyheten" är väl att de gamla resultaten håller i sig nu närmare releasen av spelet.
Nvidia behöver verkligen konkurrensen.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör
Skrivet av Ziljun:

Better dead than red

Dead red resurrection.


signatur
Medlem

Synd bara att spelet är beyond repair..

Medlem
Skrivet av karbon:

Tänker inte ge någon rekommendation på vilken du bör köpa, men skillnaden på dessa är helt enkelt vem det är som är leverantör. Som jag förstått det hela så släpper NVIDIA/AMD sina kort och sen är det andra leverantörer som pillar extra på dom så som att klocka upp korten, öka kylningen osv. Det som skiljer sig i de 3 du länkade är i princip endast klockningsfrekvensen, alltså hur snabba korten är. Den dyraste av dom är snabbast, den billigare av dom är "långsammast" om man nu kan göra en överslagsbedömning.

Huruvida 800 extra för dessa ökning i klockningsfrekvensen är en värd investering håller jag osagt.

Medlem

Heja lag röd

Medlem

Men är inte R9 Fury tvåkärnig..?
Så typ som två kort i 1?

Medlem

Intressant att GTX 980 Ti är liiiite lägre än Titan X, med tanke på att Titan X kostar typ dubbelt så mycket och är från samma företag o.O


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tycker det går i vågor, det där med toppkort. Nu har AMD börjat ta mark då Nvidia haft lite problem med drivrutiner av och till (främst med Win10) under förra året men Nvidia har varit självklara vinnare ett bra tag. För 10 år sedan var det AMD som låg absolut på topp och Nvidia hade inte en chans och främst var det även då drivrutiner som bråkade. Minns man fick ladda hem alternativa drivrutiner (oftast från typ OmegaDrivers om jag inte minns fel) för att Nvidia ens skulle fungera någorlunda. Och innan dess var det Nvidia som låg på topp igen.

Överlag tycker jag nog Nvidia presterar bäst fortfarande men vem vet, kanske är AMD på väg upp igen.

Medlem
Skrivet av stenman:

Men är inte R9 Fury tvåkärnig..?
Så typ som två kort i 1?

Nej, två-kärnig Fury finns inte ute än.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av stenman:

Men är inte R9 Fury tvåkärnig..?
Så typ som två kort i 1?

Nej, två-kärnig Fury finns inte ute än.

OK, då tävlar dom i samma liga iallafall.
Annars kändes det som å jämföra äpplen å päron litegrann..

12
Skriv svar