Massive går igenom allt The Division-ögongodis i 60 fps

Gen
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Vad har du för FPS mål? Själv har jag en 144Hz 1440p skärm och är en bra bit ifrån 144fps.

Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Spelade det i 1440p Under betan funkade okej dock kör jag två 980TI men kommer alt funkar för dig dom har ju nergredert splet en dle med så drar inte så mycklet på GPU som de skulle gjort ananrs

Märkte du att SLI inte gjorde mycket på FPSen? Även om det ser ut att GPU användningen är hyfsat jämn på båda korten så ökade inte FPSen värst mycket (ca +10 för mig).

Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Spelade det i 1440p Under betan funkade okej dock kör jag två 980TI men kommer alt funkar för dig dom har ju nergredert splet en dle med så drar inte så mycklet på GPU som de skulle gjort ananrs

spelade med 980 och det funkade väl men inte bra nog

Har också ett enda 980 och det klarade över 60FPS på Ultra i 1440p. Förvånansvärt lättdrivet spel, detta.

Intressant med tanke på att jag kämpade för att komma över 80fps med dubbla 980Ti i 1440p och detta på High/Very High om jag inte minns fel. Mestadels blev det 75fps. Skulle säga att det inte alls är lättdrivet men men...

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Vad har du för FPS mål? Själv har jag en 144Hz 1440p skärm och är en bra bit ifrån 144fps.

Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Spelade det i 1440p Under betan funkade okej dock kör jag två 980TI men kommer alt funkar för dig dom har ju nergredert splet en dle med så drar inte så mycklet på GPU som de skulle gjort ananrs

Märkte du att SLI inte gjorde mycket på FPSen? Även om det ser ut att GPU användningen är hyfsat jämn på båda korten så ökade inte FPSen värst mycket (ca +10 för mig).

Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Spelade det i 1440p Under betan funkade okej dock kör jag två 980TI men kommer alt funkar för dig dom har ju nergredert splet en dle med så drar inte så mycklet på GPU som de skulle gjort ananrs

spelade med 980 och det funkade väl men inte bra nog

Har också ett enda 980 och det klarade över 60FPS på Ultra i 1440p. Förvånansvärt lättdrivet spel, detta.

Intressant med tanke på att jag kämpade för att komma över 80fps med dubbla 980Ti i 1440p och detta på High/Very High om jag inte minns fel. Mestadels blev det 75fps. Skulle säga att det inte alls är lättdrivet men men...

Stämmer FPS staplar runt 50 upp till 70 snåret beronde på vad för väder man fick och lite små faktorer jag själv hade en rät oblanserad FPS kurva men efter som det är beta och dom Nvidia drivers jag alla fal anävnder fortfrande är för BETA division så förventar jag mig ingen dröm presetandard dock att påpeka det verkade inte gå att stäng av 120 fps locken i options so :S

Jag har inte en överklockat mina MATRIXs så har fortfrande en del kräm avv hämta utt där

Och efter som detta inte är ett FPS så krävade jag inte att få utt hela 1.1 ration av 144hz men det var jag det Då man fortfarnde känner av en högre hz även om din fps inte når upp till den 1.1 ration som kan va önskad hade det varit ett snabbt FPS spel så hade dock det varit en anan fråga för mig


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Inaktiv
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Du kan kolla 2an diret om du bara vill se vad som tagits bort och så vad som finns viller du förstår mer vad dom olika sakerna är så kolla båda

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=uv5OXQayi2o
Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=UtN66UvX8pg

Istället för att säga vad andra säger är borta, vad sägs om att förklara min fråga istället? Vad är global illumination?

Oki doki ska göra mit bästa med min dålig stavning Säg att du har en ljus källa från pont A Då ska du kunna se det levande ljust reflekterar ut på dom andra objetiverna vill säga i riktigt tid

Så låt oss säga att du inte har Dynamic global illumination och säg att du har en ljus källa som lyser nära en vaten pöl skjut sunder det ljuset så ska ljuset från vattenpölen försvina med efter som det händer i ritkgit tid i många fal används en statisk billd eller en låst bild som alltig är där

Som eksempel du har en spele brevid spegen är en TV du ser refletion av TV i fönstre men om du stänger av skjuter sunder tv så får du inte eksak den refletion som du själv har skapat på TVn

Lite bökigt förklar så fårlåt mig där men i stort set tänk dig att saker reflekteras i rikgit tid i allt och på allt du ser omkring där och inte bara som en utsatljus källa

Du, precis som de I videoklippen blandar ihop det, Global illumination handlar om hur mycket ljus som en yta får från en ljuskälla och har inget med spegling att göra i fönster eller vattenpölar.

Ett exempel är att solen lyser ner mot marken men den delen som inte direkt får solens strålar lyses ändå upp lite av det ljus som träffar andra ytor och studsar mot de annars svarta områdena.

Medlem

Sitter på ett 980TI och det var ok fps. Vill inte ligga under 100 fps så spelet fick bli lite haltande på grafiken där.

Inte intresserad av att köra sli än utan drar nog 2 nya high end kort när nästa gen kommer och samtidigt tar jag nog steget till 4k

Medlem
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Du kan kolla 2an diret om du bara vill se vad som tagits bort och så vad som finns viller du förstår mer vad dom olika sakerna är så kolla båda

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=uv5OXQayi2o
Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=UtN66UvX8pg

Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Let me google that for you.
http://bfy.tw/4QzR

Här är en video också.

https://www.youtube.com/embed/UtN66UvX8pg

Det är allmänt känt att den första videon ni länkar till är full av felinformation av en "expert" och bygger på en gammal version av spelet. Och ni verkar inte förstå vad global illumination är för något.

Lite synd att de inte visade mer av vädereffekterna så som tex att vattnet fryser till is och att snön lägger sig på alla objekt.

Medlem

damage control.. att dom ens orkar va så patetiska istället för att stå för vad dom gjort

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Du kan kolla 2an diret om du bara vill se vad som tagits bort och så vad som finns viller du förstår mer vad dom olika sakerna är så kolla båda

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=uv5OXQayi2o
Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=UtN66UvX8pg

Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Let me google that for you.
http://bfy.tw/4QzR

Här är en video också.

https://www.youtube.com/embed/UtN66UvX8pg

Det är allmänt känt att den första videon ni länkar till är full av felinformation av en "expert" och bygger på en gammal version av spelet. Och ni verkar inte förstå vad global illumination är för något.

Lite synd att de inte visade mer av vädereffekterna så som tex att vattnet fryser till is och att snön lägger sig på alla objekt.

Global illumination[1] (shortened as GI) or indirect illumination is a general name for a group of algorithms used in 3D computer graphics that are meant to add more realistic lighting to 3D scenes. Such algorithms take into account not only the light which comes directly from a light source (direct illumination), but also subsequent cases in which light rays from the same source are reflected by other surfaces in the scene, whether reflective or not (indirect illumination).
Theoretically reflections, refractions, and shadows are all examples of global illumination, because when simulating them, one object affects the rendering of another object (as opposed to an object being affected only by a direct light). In practice, however, only the simulation of diffuse inter-reflection or caustics is called global illumination.

Medlem
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Du kan kolla 2an diret om du bara vill se vad som tagits bort och så vad som finns viller du förstår mer vad dom olika sakerna är så kolla båda

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=uv5OXQayi2o
Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=UtN66UvX8pg

Istället för att säga vad andra säger är borta, vad sägs om att förklara min fråga istället? Vad är global illumination?

Oki doki ska göra mit bästa med min dålig stavning Säg att du har en ljus källa från pont A Då ska du kunna se det levande ljust reflekterar ut på dom andra objetiverna vill säga i riktigt tid

Så låt oss säga att du inte har Dynamic global illumination och säg att du har en ljus källa som lyser nära en vaten pöl skjut sunder det ljuset så ska ljuset från vattenpölen försvina med efter som det händer i ritkgit tid i många fal används en statisk billd eller en låst bild som alltig är där

Som eksempel du har en spele brevid spegen är en TV du ser refletion av TV i fönstre men om du stänger av skjuter sunder tv så får du inte eksak den refletion som du själv har skapat på TVn

Lite bökigt förklar så fårlåt mig där men i stort set tänk dig att saker reflekteras i rikgit tid i allt och på allt du ser omkring där och inte bara som en utsatljus källa

Det du pratar om finns i spelet dock.

http://i.imgur.com/5CCWGhf.jpg

från https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/47eb1m/what_are...

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Spelade det i 1440p Under betan funkade okej dock kör jag två 980TI men kommer alt funkar för dig dom har ju nergredert splet en dle med så drar inte så mycklet på GPU som de skulle gjort ananrs

spelade med 980 och det funkade väl men inte bra nog

Har också ett enda 980 och det klarade över 60FPS på Ultra i 1440p. Förvånansvärt lättdrivet spel, detta.

tveksam till det
efter lite pillande fick jag bra flyt i 60fps/1080p med mitt 980/i7 4790K i max-settings.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Spelade det i 1440p Under betan funkade okej dock kör jag två 980TI men kommer alt funkar för dig dom har ju nergredert splet en dle med så drar inte så mycklet på GPU som de skulle gjort ananrs

spelade med 980 och det funkade väl men inte bra nog

Har också ett enda 980 och det klarade över 60FPS på Ultra i 1440p. Förvånansvärt lättdrivet spel, detta.

tveksam till det
efter lite pillande fick jag bra flyt i 60fps/1080p med mitt 980/i7 4790K i max-settings.

Vad jag sade var Ultra, inte max-settings vilket om du faktiskt använde PCSS och liknande kanske förklarar skillnaden. För övrigt ökade frameraten kraftigt så snart V-sync stängdes av, den varierade mellan 25 och 45 innan det.

Skulle vilja ha en intervju med Massive där dom svarar lite på allt "spott & spe" iom. E3 versionen utav spelet/Snowdrop och dagens produkt (kan inte FZ fixa det.. ring dom vettja).

Nu släpper dom en walktrough några år senare som ingen skulle lyft på ögonbrynen för på E3, och absoult inte kallat "revolutionerande".


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Gen
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Stämmer FPS staplar runt 50 upp till 70 snåret beronde på vad för väder man fick och lite små faktorer jag själv hade en rät oblanserad FPS kurva men efter som det är beta och dom Nvidia drivers jag alla fal anävnder fortfrande är för BETA division så förventar jag mig ingen dröm presetandard dock att påpeka det verkade inte gå att stäng av 120 fps locken i options so :S

Jag har inte en överklockat mina MATRIXs så har fortfrande en del kräm avv hämta utt där

Och efter som detta inte är ett FPS så krävade jag inte att få utt hela 1.1 ration av 144hz men det var jag det Då man fortfarnde känner av en högre hz även om din fps inte når upp till den 1.1 ration som kan va önskad hade det varit ett snabbt FPS spel så hade dock det varit en anan fråga för mig

Jag testade inte alla inställningar men folk här snackar om att stänga av Vsync och PCSS vilket jag önskat att jag testat. Tyckte som du att FPS kurvan stundtals var bra ojämn. Bäst FPS hade man givetvis mitt i en snöstorm då man inte såg mycket Nästan 90 vid det tillfället

Medlem

"Realtime reflection" den biten ger mig bitter eftersmak dock...
Vatten, is, fordons lack har realtidsreflektioner, medans alla fönster på hus, busskurer osv bara använder en ful jädra cubemap som reflektion, inget realtids-grejs där inte >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Skulle vilja ha en intervju med Massive där dom svarar lite på allt "spott & spe" iom. E3 versionen utav spelet/Snowdrop och dagens produkt (kan inte FZ fixa det.. ring dom vettja).

Nu släpper dom en walktrough några år senare som ingen skulle lyft på ögonbrynen för på E3, och absoult inte kallat "revolutionerande".

Har vi tur så kanske det dycker upp lite svar under GDC Då dom ska prata lite om saker i motron


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Så rätta mig om jag har fel här men GI Blir mer den indriekte träfen av ljus och ljusest följe
Så om något sprängs en bit bort och du är i en lite halway eller likande så ska ljuste kunna ta sig fram till dig via att ljuset stutsar på olika objektivs som finns i miljön ?

Är det mer till det en det eller här det mer eller minde hella GI funktion att skapa ett ljus som är mer levande i sätter det rör sig genom miljön ?

GI är med andra ord det indirekta ljuset som träffar dig utan att du är nära källan av ljust


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Precis vad jag kör idag tillsammans med skylake i5:a, ligger runt 60 fps

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Skulle vilja ha en intervju med Massive där dom svarar lite på allt "spott &amp; spe" iom. E3 versionen utav spelet/Snowdrop och dagens produkt (kan inte FZ fixa det.. ring dom vettja).

Nu släpper dom en walktrough några år senare som ingen skulle lyft på ögonbrynen för på E3, och absoult inte kallat "revolutionerande".

Om de till att börja med skulle få tag på någon frivillig på Massive Entertainment till att ställa upp på en intervju med vill säga. Om de skulle få tag på en person som svarar på alla frågor så skulle det med stor sannolikhet säkert leda till att Ubisoft får nys om vad som händer väldigt fort efter en publicerad artikel. Så snabbt någon har uttalat sig "fel" eller "negativt" så rättas det till med några tröstande ord från Twitter och Facebook från utgivarna. De som har förhandsbokat deras speltitel för 800kr kan pusta ut igen för det var inte sant.

Och vad som händer då är väl att personen som ställt frågorna och publicerar en artikel om det på aldrig mer är välkommen på deras events. Och kanske inte ens skriva eller recensera deras framtida speltitlar på hemsidan. Jobbigt att be om ursäkt inför en publik som vill veta mer om deras spel.

Personen från spelföretaget som pratar för mycket inför en journalist lär inte få det så skoj för skulle jag tro. Saker har konsekvenser när det handlar om flera miljoner dollar.

Spelmarknaden är för stor för att någon journalist ska våga sig på att fråga dessa utgivare och utvecklare om sanningen. Rätt så djävulsk marknadsstrategi att visa upp något och sen visar det sig att det ser helt annorlunda ut när det släpps. Ja! Vi vet att de flesta datorer ändå inte skulle klara av grafiken som visades på E3 2013. När Crysis släpptes så var det inte många om knappt ingen som kunde maxa grafiken. Ingen som klagade då kan jag tycka. Många hyllade spelet och de såg en ljus framtid inom grafik i spel. Det gjorde även jag som konsolspelare på den tiden.

Nu när jag har PC så ser många AAA speltitlar samma ut på PC som på konsol. De skryter om upplåst fps, native 4K res och mycket mer... Det är standard på PC. Inget som är unikt. Det var bara för att nämna några få saker. Jag vill gärna få betala ett spel som är fulländat. För min hårdvara egentligen klarar utan problem. Ingen skitig konsolport med låst fps och stuttering...

Det är min gissning till det hela. Sen så jag kan självklart ha väldigt fel. Vilket också skulle vara väldigt skoj i sig. FZ, ring nu upp Massive Entertainment och fråga ut dessa utvecklare om sanningen. Fråga om ni får spela in samtalet. Om de säger nej så gör ni det ändå. Kör en mini NSA. Jag stöttar er till fullo att få ner Ubisoft på marken. Ställ dem mot väggen, revolutionera spelvärlden, sprid det på varenda social media! Jag hoppar på det tuffande tåget och reser fram tills de har slutat med detta.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Let me google that for you.
http://bfy.tw/4QzR

Här är en video också.

https://www.youtube.com/embed/UtN66UvX8pg

Du svarar inte på frågan. Vad är global illumination för något?

Ljuskällor som reflekteras/studsar mot ytor istället för att bara lysa upp den första yta ljuset riktas emot, och därmed skapa en långt mer realistisk ljussättning? Det var iallafall vad videon sa mig.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av DeXZoR:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Godofcheese:

Folk har kommit fram till under senaste betan att Dynamic Global Illumination inte finns med i spelet och att det handlar bara om trick med point lights.

Skulle du kunna ge en kort förklaring på vad global illumination är för något?

Du kan kolla 2an diret om du bara vill se vad som tagits bort och så vad som finns viller du förstår mer vad dom olika sakerna är så kolla båda

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=uv5OXQayi2o
Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=UtN66UvX8pg

Istället för att säga vad andra säger är borta, vad sägs om att förklara min fråga istället? Vad är global illumination?

Oki doki ska göra mit bästa med min dålig stavning Säg att du har en ljus källa från pont A Då ska du kunna se det levande ljust reflekterar ut på dom andra objetiverna vill säga i riktigt tid

Så låt oss säga att du inte har Dynamic global illumination och säg att du har en ljus källa som lyser nära en vaten pöl skjut sunder det ljuset så ska ljuset från vattenpölen försvina med efter som det händer i ritkgit tid i många fal används en statisk billd eller en låst bild som alltig är där

Som eksempel du har en spele brevid spegen är en TV du ser refletion av TV i fönstre men om du stänger av skjuter sunder tv så får du inte eksak den refletion som du själv har skapat på TVn

Lite bökigt förklar så fårlåt mig där men i stort set tänk dig att saker reflekteras i rikgit tid i allt och på allt du ser omkring där och inte bara som en utsatljus källa

Det du pratar om finns i spelet dock.

http://i.imgur.com/5CCWGhf.jpg

från https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/47eb1m/what_are...

Såvide de inte, som nämndes i videon, trixar med ljuskällor och lägger till en svagare ljuskälla på den huvudsakliga fast som lyser åt alla håll för att skapa en illusion av reflekterande ljus.
Kan inte påstår att det var någon större skillnad för mig, jag kommer köpa det iallafall, men det var iallafall vad de förklarade i videon.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Cyberz:

Beställde ett ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix OC - 6GB idag så man verkligen kan spela det på 1440p

Pascal med siktet på lansering i sommar. Bra val! Bang for buck som man säger på Franska. De som inte redan har ett modern grafikkort av senaste generationen är mestadels de som spar och kör på kortet några år, det finns inte mycket ide att köpa ett 980ti idag imo. Det är typ 3 månader till sommaren. Sitter på kortet sens de lanserades och kan tala om att du kommer ha drops under 60 med allt maxat om de inte optimerat det till releasen.

ja då får du väl tycka det då.
Jag vill ha de där extra fpsen om ca.1 vecka och inte om 3-5månader.
Sen kan man väl byta när Ti versionen av pascal kommer om man nu vill det.

12
Skriv svar