Stort DirectX 12-test – AMD spöar Nvidia

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bojkott:

Inte direkt förvånande när det är ett AMD-spel.

Är det därför NVidia är mycket bättre än AMD i samma spel under DX11?

Nitrous-motorn är i första hand gjord för DX12 och det är där man lagt mest fokus, även om det gjorts mycket för att få det att fungera även på DX11. Och AMD har förmodligen inte lagt mycket energi på att optimera sina drivrutiner för DX11-versionen då man hellre vill vinna DX12-racet.

Medlem
Skrivet av karbon:

Det första är designat för SLI. ASUS och MSI är i stort sätt lika bra, men MSI går att mata med mer ström, vilket är en fördel om du tänker överklocka kortet. Jag har själv ett ASUS men skulle nog ändå rekommendera MSI. Köpte bara mitt för att det var sjukt billigt då.

Medlem

Väntat, migrationen av Nvidia ägare som inser faktum beställer Polaris den ljusare framtiden.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

När ett kort för 7 000 kr är 20% snabbare än ett kort för 11 000 kr så tycker jag spöar är helt rätt ord.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av karbon:

Det första är designat för SLI. ASUS och MSI är i stort sätt lika bra, men MSI går att mata med mer ström, vilket är en fördel om du tänker överklocka kortet. Jag har själv ett ASUS men skulle nog ändå rekommendera MSI. Köpte bara mitt för att det var sjukt billigt då.

Tack för infon. Vad menar du med att det första kortet är designat för SLI?.
Hur stor Fps skillnad blir det ungefär mellan dom tre korten i spel som tex Division?.
Har inte tänkt att överklocka och ha mig det är nog lite för avancerat för mig :)!

Medlem

AMD har väldigt prisvärda kort om du frågar mig, men Nvidia är ju oftast bättre, men då kostar dom därefter också

Medlem

Jag kör ett Sapphire R9 390X och jag är mycket nöjd. Mitt första grafikkort från AMD efter många år som trogen Nvida-fanboy
Jag är inte besviken på AMD kan jag säga, detta kort funkar mumma.
Rekommenderas till alla som vill lägga en anständig summa pengar på ett bra grafikkort.
Mycket "bang for the buck" kan jag erkänna utan att det tar emot
AMD har definitivt hämtat upp sig på grafikkortsmarknaden och jag hoppas det går bra för dem framöver.
Vi behöver konkurrens i industrin, annars skjuter priserna i höjden.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Spöar" tar väl titeln "årets överdrift" redan i Februari?

Allting är relativt

Medlem

Ja hoppas dx12 blir ett bakslag för Microsoft och att vulkan slår igenom istället. Då kanske man äntligen kan välja operativsystem som gamer-konsument. Idag finns bara valet Windows pga dx-serien


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av karbon:

Det första är designat för SLI. ASUS och MSI är i stort sätt lika bra, men MSI går att mata med mer ström, vilket är en fördel om du tänker överklocka kortet. Jag har själv ett ASUS men skulle nog ändå rekommendera MSI. Köpte bara mitt för att det var sjukt billigt då.

Tack för infon. Vad menar du med att det första kortet är designat för SLI?.
Hur stor Fps skillnad blir det ungefär mellan dom tre korten i spel som tex Division?.
Har inte tänkt att överklocka och ha mig det är nog lite för avancerat för mig :)!

Kylningen är mer anpassad för trånga utrymmen och suger in luft även från baksidan.

Det har alltså inget med hur det presterar, utan bara att det inte blir lika varmt som det annars kan bli när man kör SLI. Nackdelen med centrifugalfläktar är att de låter betydligt mer.

Vill du ha ett väldigt prisvärt kort så kan jag rekommendera det här.
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/gig...

Grym kylning och perfekt för överklockning i och med att den har två 8-pin PCIe-kontakter. Och om jag minns rätt så presterar det kortet bäst av alla 970-kort direkt ur kartong. Här gäller det dock att du har gott om utrymme i chassit då kortet är lite längre än andra 970-kort.

Medlem
Skrivet av flopper:

Väntat, migrationen av Nvidia ägare som inser faktum beställer Polaris den ljusare framtiden.

Väntat att AMD-riddaren som aldrig svarar på argument skriver något för att höja AMD till skyarna.

AMD är bättre i AotS för att GCN är bra på shadertunga saker, vilket AotS verkar satsa på.
Släpps något geometritungt dx12-spel så kommer Nvidia att vinna.
De är helt enkelt bra på olika saker.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Nvidia för grafik och AMD för prestanda

Medlem

Happ... vad ska man köpa för grafikkort nu då är ju frågan?

12
Skriv svar