1993 släpps den 28:e mars

Medlem
1993 släpps den 28:e mars

Nu har grabbarna fått ett lanseringsdatum allt!

28:e mars

Kristers spel som skulle komma ut 1993 är ju äntligen här. Tillsammans med några glada entusiaster har de nu kommit fram till en färdig produkt och alltså ett lanseringsdatum.

För de som inte känner till spelet så är det, som jag skrivit om tidigare, ett spel som skulle komma till Amiga för 23 år sedan. Det blev inte klart, lite kod saknades. All grafik, musik och effekter var dock där. Så sagt och gjort, Krister bestämde sig att nu jävlar ska skiten ut! Och då byttes koden ut och med kod som rullar på dagens PC och konsoler så kommer det nu. Det är dock exakt samma spel som det var för 23 år sedan.

Man kan säga att det är en bil från 1993, i nyskick. Som inte rullat en meter och hade en trasig motor vi leverans. Men de har bytt ut motorn mot en annan. Dvs, inget som någon märker, förutom att den funkar.

Som jag också sagt tidigare. De gör det här på fritiden, så kallat ideellt arbete. De har ingen marknadsbudget, utan får hoppas på att tex du som läser det här, drar ut en länk på Twitter eller annat. Så gör gärna det om du vill hjälpa grabbarna att nå ut med sitt 23 år gamla helt nya spel.

1993 PÅ STEAM >> >> >> >>

#blogg


signatur
KoP
Medlem
1993 släpps den 28:e mars

Släpps det bara på Steam? Kommer stödköpa det pga att jag är gammal Amiga räv. Sen om det blir till att spela det vette 17.

Moderator | Testpilot

Vad kommer spelet kosta? Och jag gissar det bara är lokal coop?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av KoP:

Släpps det bara på Steam? Kommer stödköpa det pga att jag är gammal Amiga räv. Sen om det blir till att spela det vette 17.

Initialt bara Steam. Men en sväng kommer du nog spela iaf. Det är precis vad man förväntar sig.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad kommer spelet kosta? Och jag gissar det bara är lokal coop?

Skulle gissa $15, men kan ha fel. Lokal coop, med upp till fyra pers. Beror lite på datorn om alla kan ha varsin pad eller om någon måste spela via tangentbord. På laptops kan det bli för klent med ström för att alla ska ha pads har jag hört. Vet dock inte säkert.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av Gunner:
Skrivet av KoP:

Släpps det bara på Steam? Kommer stödköpa det pga att jag är gammal Amiga räv. Sen om det blir till att spela det vette 17.

Initialt bara Steam. Men en sväng kommer du nog spela iaf. Det är precis vad man förväntar sig.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad kommer spelet kosta? Och jag gissar det bara är lokal coop?

Skulle gissa $15, men kan ha fel. Lokal coop, med upp till fyra pers. Beror lite på datorn om alla kan ha varsin pad eller om någon måste spela via tangentbord. På laptops kan det bli för klent med ström för att alla ska ha pads har jag hört. Vet dock inte säkert.

Skulle nog spelat det om jag ägt en vettig kontroller till datorn. Tangentbord känns bara fel. Någon som vet om det finns en vettig adapter så jag kan ansluta en av mina gamla Tac-2 stickor?

1
Skriv svar