Utvecklingen har inte stannat av!

Antikvitet
Utvecklingen har inte stannat av!

Jag vill påpeka för er allihop att utvecklingen av sajten inte stannat av bara för att vi lanserar en ny generation.

Vi lyssnar på alla era synpunkter och många av dem hamnar på vår putslista, andra hoppas vi kunna införa senare framöver. När man gör om så här mycket som vi gjort på en och samma gång är det svårt att tillfredsställa alla och göra allt perfekt, men håll ut. Vi jobbar hårt för att fixa till de små skavankerna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Tycker ni har lyckats bra. Fräschare så här, bättre för ögonen typ.

Sen gillar jag profilen och allt som hör till, intressant att läsa om andra. Lunar here i come.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Bättre för ögonen? Är ju som att titta in i en svetslåga ffs


signatur

Did you grab my ass?

Inaktiv

Jag ser ingen svetslåga.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Jag ser den jag med ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Inte så lyckad design detta (då tänker jag främst på färgvalet). OCH var har "Dom senaste inläggen" tagit vägen? Kan säga att det var min främsta väg in i forumet för att svara på och läsa inlägg.

Jag har redan skurit ner på mina fz-besök en hel del.

Antikvitet

Waff-Waff: Hela syftet med den här tråden var att påpeka att vi inte är klara, senaste inlägg-visning är en av de funktioner som kommer inom kort.

Kan vi få försöka att få åtminstone en tråd utan en massa gnäll? Vi gör vårt bästa och tycker ni inte att sidan duger längre så får ni nog dra ner på besöken. Så här ser den ut nu och vi har inga planer på att designa om den på ett tag.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Tycker designen är grymt bra, men gillar inte att forum-delen är centrerat. Varje del av FZ borde vara anpassat för just den del, så menyerna borde vara så minimala som möjligt och inte "in your face". Kolla tex på galleriet, där får man scrolla för att se hela bilden, även om man har 1080*1024. Inte så lyckat.

Ni får gärna skriva en lista på vad ni tänker ändra så vi slutar klaga på dom punkterna och ger er feedback istället.

Antikvitet

Om man får scrolla i bildgalleriet eller inte beror självklart på hur stor bilden är. Sajten kommer inte göras om med mindre meny för vissa delar, det finns en god anledning till att vi vill ha samma utseende på alla sidor.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Och den är...?

Edit: Försöker inte vara uppstudsig/uppkäftig, vill bara veta.

Antikvitet

För det första är det svårt att anpassa en sajt med annonser och annat innehåll efter en massa specialfall, det blir inte hållbart. Det andra är för att det genomgående ska kännas som en sajt, inte som det var förut.

När bildgalleriet så småningom görs om kommer det införas spärrar så inte bilder tvingar fram scroll hos tittaren.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Personligen skulle jag bli tokig om sidan ändrade utseende när man gick från ett ställe till ett annat. Jag skulle tolka det som ett designfel...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Antikvitet

Precis det vi försökt tänka på. Konsekvens är bra, och visst måste man ibland ta till speciallösningar, men vi försöker hålla på vårt nya utseende i högsta möjliga mån.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Personligen skulle jag bli tokig om sidan ändrade utseende när man gick från ett ställe till ett annat. Jag skulle tolka det som ett designfel...

Ett designfel är menyn till vänster. Det finns över trettio menyval, och dom flesta kanske använder fem, vilket betyder att man får leta med ögat innan man hittar det man söker.
Ta tex "Information" som exempel, "Betygen, medaljerna och knappar" är helt ointressant för dom flesta, och skulle kunnas tas bort från menyn, dom finns ju trots allt under "Allmänt". Hälfen av alla menyval skulle kunnas tas bort utan att folk skulle sakna dom.

Antikvitet
Skrivet av Crenshaw:

Ta tex "Information" som exempel, "Betygen, medaljerna och knappar" är helt ointressant för dom flesta

FZ har runt 50 000 unika besökare per vecka enligt den offentliga statistiken. Jag tycker du gör bäst i att inte ta på dig att föra talan för alla dessa.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

50k! omg real nice

fråga, FZ störst i norden? (ang spel relaterat naturligtvis, och nej Fragbite gills inte)


signatur

R.I.P The_maxx

Antikvitet

Vi har en del statistik som är offentlig, det är den som ingår i KIA Index. Den kan hittas här:

http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-115

Det är dock inte så många spelsajter som vågar visa sin statistik. Wonder why?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Shock:

FZ har runt 50 000 unika besökare per vecka enligt den offentliga statistiken. Jag tycker du gör bäst i att inte ta på dig att föra talan för alla dessa.

Lägg till "gissar jag".

Och när vi tydligen gått in på siffror istället, hur påverkade makeovern statistiken? Antal användare på forumet?

Medlem
Skrivet av Shock:

Det är dock inte så många spelsajter som vågar visa sin statistik. Wonder why?

De kanske inte är nöjda med den statistiken de har?

Själv har jag redan vänjt mig vid de ljusa färgerna

Antikvitet

Crenshaw: Webbstatistik kan inte tolkas kortsiktigt, det finns toppar och dalar, många faktorer som spelar in. Väder, högtider, helger, skollov, spelsläpp, osv.

Vad gäller att vänja sig vid nya sajten så tror jag fler och fler kommer göra det. Även flera i redaktionen tyckte först det var jobbigt, men nu efter en tid är det ingen som inte plågas när vi måste in och hämta information i t.ex. gamla forumet eller andra delar, som vi sparat för eget bruk.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag tillhör dem som redan vant sig, sajten är skön och lite roligare nu med presentationer m.m.

Saknar dock som andra sagt "senaste inläggen knappen" och "dina inlägg knappen", jobbigt att leta sig runt bland forumen, visst man kan bevaka trådar men då blir man mailbombad nästan


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Antikvitet

Forumet kommer att förbättras inom kort, fler funktioner kommer att tillkomma, precis som det står i början av den här tråden. Håll ut.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Kanske är besvarat redan men finns det någon möjlighet att se sina inlägg, dvs vilka trådar man har svarat på? Innan så behövde man ju bara klicka på sitt nick så kom man till en sidan med en länk "mina inlägg" (eller dyl).
Kanske har missat den funktionen om den finns?
Som det är nu så verkar det som om man måste leta upp den tråd där man skrev inlägget.
Kan vara bra om man snabbt vill följa en tråd och veta om någon har svarat på ens inlägg t.ex.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Är övertygad om att ni har tappat en massa regelbundna besökare efter nylanseringen. Det är rörigt, dålig fart på forumet och det är allt för mycket ljusa färger. Sen borde ni ha överfört alla konton eller meddelat folk innan. Nu blev folk skitsura, färgerna/ljuset stack i ögonen och det luktar lunarstorm. Andra betydligt större communityn vänder sig till användarna innan förändringar och har användarna i focus vid förändringar här är sponsorerna i focus för dem som inte blockar allt vad reklam heter... Siste gamern tar med sig musmattan!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Antikvitet

Nu får du ju ge dig, det där var den största hög missriktad icke-konstruktiv kritik jag mött på länge.

1) Anledningen till att vi inte sa till innan var att vi ville överaska, vi har hållt det här hemligt i ett år av den anledningen. Vissa tycker sånt är kul medan vissa sitter och surar på julafton innan tomten kommer, alla är vi olika.

2) "Luktar Lunarstorm"? Haha, seriöst. FZ är knappast den enda sajten förutom Lunarstorm som har profiler där man kan skriva information om sig själv. Det för användarna närmare varandra och gör sajten mer personlig. Är man hemlig av sig så slipper man självklart.

3) Dålig fart på forumet? Nja, det kan vara lite segare i början, men "Allmänt prat" har snart passerat tuseninläggsgränsen och vi har inte varit i gång en vecka! Det är i snitt 153 inlägg per dag. Tycker du fortfarande det är dålig fart? Starta en diskussion då!

4) Överföring av konton skedde för alla som loggat in de senaste året, men vi krävde att konton skulle importeras därför att vi inte ville ha en massa döda konton direkt. Mail skickades ut till alla dessa 4000 som fick sina konton importeringsbara, men många av dessa hade en felaktig eller gammal mail registrerad i förra forumet. Inte kan du väl mena att det är vårt fel att våra medlemmar inte hade uppdaterat sina mailadresser?

5) Det är procentuellt mindre annonser nu än tidigare, men de är mer koncentrerade och ligger på annorlunda ställen. Det är en vanesak och jag förstår att det är jobbigt i början. Men kom inte med struntprat om att vi struntar i användarna och bara bryr oss om annonsörerna, tror du inte vi själva använder sajten?

Vi är fullt medvetna om att vi inte kan tillfredsställa alla, men vi gör vårt allra bästa. Om du tycker att sajten blivit så dålig så finns det trots allt fler. Någon annan kanske passar dig bättre?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Shysst pwning, Shock. Obefogat wajn är drygt.
Enda som jag tyckte var konstigt med det nya fz var att man valde att ta bort eve-online forumet ursprungligen, men lät doom3 hlmods och nåt annat forum vara kvar fastän de är långt mer inaktiva.
Ser fram emot att få ett fullständigt forum dock, sök vore som sagt jävligt najs.
GJ


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Nya looken är grym, man måste bara vänja sig lite.

Enda jag har att klaga på är att FZ känns mycket segare än tidigare.


signatur
Inaktiv

Jag vill tacka för ditt svar shock, jag blev mycket rädd/orolig för att ni hade tänkt att fz skulle rida på Lunarvågen. Att det är dålig fart på speldelarna och fart i "Allmänt prat" ser jag inte som något positivt, är det något som ni strävar efter(luktar lunar)?
Jag är rädd för att vi tappat klanspelare och mer "seriösa" gamers, de lockas knappast hit igen för att fz har fart i allmänt prat. Se på hur dvdforum.nu sköts. som dag och natt med fz. Jag stör mig huvudsakligen på att ni inte frågat mer om hur användarna vill ha det innan. Vi har enormt mycket kunskap och ideer här på forumet. Sen så ville jag ha igång en debatt, då behöver man röra om lite i grytan, uppenbarligen gick det över sno0zers förstånd.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Tack för din oro och dina förslag om hur du tycker vi skulle ha gjort.

Jag tycker det är synd att det stör dig att vi inte har frågat er om lov om de ändringar vi har gjort eftersom det av ganska uppenbara skäl är en omöjlighet. Skulle vi ha frågat alla registerade användare (2193 just nu i nya systemet) om varenda liten detalj hade vi inte kommit ur planeringsstadiet ännu, och än mindre kunnat påbörja göra själva designen och lauouten. Till detta också det önskade överraskningseffekten som skulle bli omöjlig.

Jämförelser med andra forum och sajter händer titt som tätt och vi agerar utifrån våra erfarenheter och preferenser. Passar det inte så, tyvärr, vi väljer själva hur vi vill sköta våra domäner och det är inte genom att ständigt jämföra oss med andra. Vilket du tycks tro eftersom du tar upp Lunarstorm gång på gång. Vi har haft möjlighet till kommentering ganska länge - gick vi IDG-vägen då? Nej du, vi är FZ, välkommen hit.

Beträffande din oro om klanspelare och "seriösa" gamers tror jag knappast du har säker statistik i fickan, men om det nu skulle vara som du säger så är jag säker på att de vet vad vi är bra på, de delarna har inte upphört att fungera eller existera bara för att varje person har en profil med presentation numera. Tillsammans med alla andra grupper som vi vänder oss till.

Återigen, tack för din oro och dina tankar, men vi valde själva, och det var inget ryck vi fick och bestämde över en natt. Vi har arbetat hårt med det här i fast form i ett år.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Jag tycker det är så jävla taskigt att försöka få med sig folk för att dom inte tycker att sidan passade dom.. Shock har sagt flera ggr att dom hållit på med sidan över ett år.. för vems skull? våran? ja! Betalar vi pengar till fz.se? NEJ! så varför i helvete klagar ni?

Jag gillar sidan, visst blev jag lite chokad första gången jag såg allt.. först trodde jag att jag hamnat fel (var på morgonen så jag var ganska trött) efter 20 klick på home-knappen så fattade jag att det var rätt sida 8)


signatur

Rail or Die

12
Skriv svar