Robot
Superhot

Så här går det när en briljant spelidé blir verklighet.

#superhot, #hotline-miami


Medlem
Superhot

bara 5 timmar kvar till släpp på steam, mums! =D

Medlem

Måste provas nu!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser riktigt intressant ut!

Medlem

Det är ett underbart spel! (baserat på deras gameplay prototype)

Medlem

Ska bli så jäkla kul att lira de här!

Medlem

Vill ha det till ps4 :/


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

Medlem

Lustigt att denna rec kom samma dag som den där Shadwen, som också har en "stannar du så stannar tiden"-grejjen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Lustigt att denna rec kom samma dag som den där Shadwen, som också har en "stannar du så stannar tiden"-grejjen.

Tänkte exakt det när jag skrev demonyheten. Lustigt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av LVX156:

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

Haha.
Men det är tidskrävande, kostsamt och svårt att göra bra grafik..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LVX156:

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

I många fall; visst. När det gäller Superhot anser jag dock att den minimalistiska stilen bara främjar spelet.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

Fast detta spelet ser ju riktigt snyggt ut i jämförelse med de flesta indie spel.

Medlem

Meh, det ser ju inte ens färdigt ut!
Ser ut som att alla texturer fattas.
Inget köp!


signatur

autograph

emj
Medlem
Skrivet av autograph:

Ser ut som att alla texturer fattas.

Det finns dynamiska texturer för det viktiga; skotthål och förstörelse, men jag håller med om att det inte direkt är något fullprisspel. Återspelbarheten är rätt låg om man jämför med andra indiespel, det är mer som en snygg trickshot mod till ett existerande FPS än en standalone.

Med det sagt så gillade jag stilen gratis varianten de släppte, detta ser snyggare ut, men det ska mycket till för att vara värt pengar.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

Indieutvecklare har i regel en mycket begränsad budget, vilket gör att de måste prioritera och då satsar man väl hellre på bra idéer än bra grafik..?

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

För indieutvecklare är grafiken det absolut svåraste att få till. Det handlar om tid helt enkelt.

Det tar enorm tid att skapa grafikassets till spel, mycket längre tid än själva programmeringen.

En stor spelstudio har många gånger fler grafiker än programmerare som jobbar på ett spel. En indiestudio består kanske av en eller två personer.

Medlem

skall spelas Direkt!


signatur

//monster

Testade en stund, blev inte så imponerad alls; störde mig på UI:et och grafiken. Hoppas någon annan har kul med det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

tyckte det var rätt skoj, fast det är ju jävligt simpelt


signatur

//monster

Medlem

Det mest innovativa skjutspelet jag har spelat på flera år.

Medlem

Jag älskar spelet när jag väl spelar det men varför envisas det med att förstöra mina repriser genom att sätta en enorm text över och chanta "Super Hot" om och om igen? Och hela DOS-berättelsen känns ganska lajban och uttjötad vid det här laget. Hade hellre sett att de gjort fler nivåer.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.

Tycker personligen att det är stilrent och snyggt. Backstoryn är att du befinner dig i en slags Tron-miljö så utseendet är väldigt passande.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Jag älskar spelet när jag väl spelar det men varför envisas det med att förstöra mina repriser genom att sätta en enorm text över och chanta "Super Hot" om och om igen? Och hela DOS-berättelsen känns ganska lajban och uttjötad vid det här laget. Hade hellre sett att de gjort fler nivåer.

Jag störde mig också på "super hot" tjatet i början, men ju längre man kommer i kampanjen desto mer passande var det. Går man in i reprisläget så kan man se utan det också. Ett av de mest innovativa FPS-spelen jag spelat på flera år.

1
Skriv svar