CliffyB: "Jag skulle vara livrädd om jag gjorde Half-Life 3"

Robot
CliffyB: "Jag skulle vara livrädd om jag gjorde Half-Life 3"

Spelutvecklare svarar på hur de skulle skapa det mytomspunna spelet.

#half-life-3


Medlem
CliffyB: "Jag skulle vara livrädd om jag gjorde Half-Life 3"

Ja jag skulle nog inte vilja jobba med det. Spelar nog ingen roll hur bra det än vore så skulle folk bli besvikna

Medlem

Blir väl ett nytt Duke Nukem: Forever när det väl släpps, mediokert som bäst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lägg ner HL3 snacket. Börjar bli extremt uttjatat. Och som många andra har många gånger sagt, om det ens kommer så kommer det aldrig leva upp till hypen.

Medlem

Jag kanske blir korsfäst nu, men jag gillade inte HL2 så mycket. Första spelet och expansionerna var jättebra, men tvåan och episoderna.."meh"
Det som HL2 sticker ut på (tycker jag) är ju alla spelen som är baserad på source motorn eller vad den nu heter

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Lägg ner HL3 snacket. Börjar bli extremt uttjatat. Och som många andra har många gånger sagt, om det ens kommer så kommer det aldrig leva upp till hypen.

Vad vet du? Det kan nog leva upp hypen med, folk borde istället sluta hypa så fort namnet nämns

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Map-pen:

Lägg ner HL3 snacket. Börjar bli extremt uttjatat. Och som många andra har många gånger sagt, om det ens kommer så kommer det aldrig leva upp till hypen.

Vad vet du? Det kan nog leva upp hypen med, folk borde istället sluta hypa så fort namnet nämns

Kanske, kanske inte. Den som lever får väl se om spelet ens kommer.

Själv så har jag ingen hype över detta alls, är bara så himla trött på vart jag en går så är det alltid HL3 snack och folk som avgudar spelen som om de var Jesus återuppståndelse. Lär väl också bli korsfäst här men jag tycker HL serien är medioker. Men det är ju min personlig åsikt över det hela och alla är ju fria och får tycka och tänka vad dem vill.

Medlem

Nog för att Half-Life serien var minst sagt bra när spelen släpptes men allt snack om HL 3 blir för mycket.

Medlem

Jag tycker att det är lite kul hur det har blivit.
Lite som "Bigger than life" = Half-Life 3.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag kanske blir korsfäst nu, men jag gillade inte HL2 så mycket. Första spelet och expansionerna var jättebra, men tvåan och episoderna.."meh"
Det som HL2 sticker ut på (tycker jag) är ju alla spelen som är baserad på source motorn eller vad den nu heter

Tycker du har rätt, det är också därför jag tycker folk överskattar Half-life2, de säger att Half-life 3 inte kan leva upp till förväntningarna, i min mening skulle jag säga att det inte är så svårt då det enda 2an hade att erbjuda var en fysik motor. Kollar man på Episode2 eller framförallt Portal2 så kan Valve göra väldigt bra spel som känns fräscha och nya med någorlunda enkelhet , för storyn i Half-life kan inte vara så svårt för dom att fortsätta på, det enda handlar väl bara om vad tekniskt nytt dom kan komma med.

Medlem

Jag tror faktiskt att hypens effekter är ganska överskattade, det skulle inte bli i närheten så mycket besvikelse som folk tror om ett HL3 inte levde upp till förväntningarna...det är nämligen aldrig någon som diskuterar förväntningarna längre, man diskuterar bara 'hypen' som ett ämne i sig.

Half-Life 1 och 2 lyckades bli legender för att de introducerade ny teknologi och design för spel samt höjde standarden rejält men de gjorde det på olika sätt. Man får inte glömma att båda spelen är synonyma med sina respektive spelmotorer (Som faktiskt båda var banbrytande när de kom) lika mycket som sin briljanta design och manus.

Jag gillade aldrig 'Episoderna' de kändes som att de enbart släpptes för att fansen krävde det.

Ett HL3 skulle troligtvis inte funka om det släpptes utan att tillföra något nytt som utmärker sig enligt traditionen och det är det tillfället Valve väntar på. Jag tror inte de bryr sig ett smack om vad folk förväntar sig utan de har helt egna kriterier att fylla för en fortsättning, vilket är helt rätt inställning när det gäller spelet som faktiskt är den här utvecklarens själ.

Medlem

Som jag har skrivit förut, det kommer vara som när Duke Nukem släpptes, överhypat i flera års tid och suga pung.

Medlem

De kan inte vinna mot en sådan hype. Oavsett vad de presterar kommer folk att gnälla.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

De kan inte vinna mot en sådan hype. Oavsett vad de presterar kommer folk att gnälla.

Men finns det inte alltid folk som gnäller ändå om du tänker efter. I slutändan handlar det om att göra ett bra spel och vilka betyg spelet får. Hypen kanske är oslagbar, men jag tror en stor majoritet skulle bli nöjda och hypade utav att se en helt ny bild på Gordon med kofot i hand med senaste nextgen graphics. Har folk glömt bort Team Fortress 2 som aldrig kom ut, det blev rätt hypat, kolla bara på hur det blev med det till slut :).

Medlem
Skrivet av Ahris:

Half-Life 1 och 2 lyckades bli legender för att de introducerade ny teknologi och design för spel samt höjde standarden rejält men de gjorde det på olika sätt. Man får inte glömma att båda spelen är synonyma med sina respektive spelmotorer (Som faktiskt båda var banbrytande när de kom) lika mycket som sin briljanta design och manus..

Håller med. Ingen annan hade fått ut så mycket ur q2-motorn innan de kom. Minns första gången jag slog på en fiende med kofoten i HL-Uplink oc blodet sprutade åt alla håll och fastnade på väggarna. Eller varför inte marinsoldaterna som inte bara går rakt mot en, utan tar skydd, kastar granater, anfaller i våger. (hur många spel som kommer ut nuförtiden har sådan AI?) NOLF1 och 2 är de ända FPSet som jag har fått sådan upplevelse av AIn.

1
Skriv svar