Superhot
Så här går det när en briljant spelidé blir verklighet.
Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.
I många fall; visst. När det gäller Superhot anser jag dock att den minimalistiska stilen bara främjar spelet.
Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.
Fast detta spelet ser ju riktigt snyggt ut i jämförelse med de flesta indie spel.
Ser ut som att alla texturer fattas.
Det finns dynamiska texturer för det viktiga; skotthål och förstörelse, men jag håller med om att det inte direkt är något fullprisspel. Återspelbarheten är rätt låg om man jämför med andra indiespel, det är mer som en snygg trickshot mod till ett existerande FPS än en standalone.
Med det sagt så gillade jag stilen gratis varianten de släppte, detta ser snyggare ut, men det ska mycket till för att vara värt pengar.
Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.
Indieutvecklare har i regel en mycket begränsad budget, vilket gör att de måste prioritera och då satsar man väl hellre på bra idéer än bra grafik..?
Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.
För indieutvecklare är grafiken det absolut svåraste att få till. Det handlar om tid helt enkelt.
Det tar enorm tid att skapa grafikassets till spel, mycket längre tid än själva programmeringen.
En stor spelstudio har många gånger fler grafiker än programmerare som jobbar på ett spel. En indiestudio består kanske av en eller två personer.
Testade en stund, blev inte så imponerad alls; störde mig på UI:et och grafiken. Hoppas någon annan har kul med det.
Jag älskar spelet när jag väl spelar det men varför envisas det med att förstöra mina repriser genom att sätta en enorm text över och chanta "Super Hot" om och om igen? Och hela DOS-berättelsen känns ganska lajban och uttjötad vid det här laget. Hade hellre sett att de gjort fler nivåer.
Jag är så trött på att alla indiespel verkligen måste se ut som om de är indiespel. Fortsätter den här utvecklingen så kommer snart alla indiespel att se ut som något från Atari 2600.
Tycker personligen att det är stilrent och snyggt. Backstoryn är att du befinner dig i en slags Tron-miljö så utseendet är väldigt passande.
Jag älskar spelet när jag väl spelar det men varför envisas det med att förstöra mina repriser genom att sätta en enorm text över och chanta "Super Hot" om och om igen? Och hela DOS-berättelsen känns ganska lajban och uttjötad vid det här laget. Hade hellre sett att de gjort fler nivåer.
Jag störde mig också på "super hot" tjatet i början, men ju längre man kommer i kampanjen desto mer passande var det. Går man in i reprisläget så kan man se utan det också. Ett av de mest innovativa FPS-spelen jag spelat på flera år.