"Galen realism" i mmo-shootern Escape From Tarkov – detaljrikedom förklaras i nytt klipp

Robot
"Galen realism" i mmo-shootern Escape From Tarkov – detaljrikedom förklaras i nytt klipp
Medlem
"Galen realism" i mmo-shootern Escape From Tarkov – detaljrikedom förklaras i nytt klipp

Nytt är det ju inte riktigt. Det är en Youtube-kanal som diskuterar tidigare bildmaterial som visats

Medlem

Skulle nog funka fint i VR.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av Seraium:

Skulle nog funka fint i VR.

Kul tanke. Men jag som haft en oculus devkit 2 kan meddela att first person shooters gör en illamående på direkten. Då är jag en sån som nästan aldrig blir åksjuk etc. Hoppas att man i framtiden kan lösa problemet med att kroppen i spelet rör sig men verkligheten är stilla. För då hade detta vart hur häftigt som helst!

Finns ju sånadär "rullband" eller vad det heter, som man kan stå och gå på, som sedan håller sig "fast" på samma ställe i rummet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av Seraium:

Skulle nog funka fint i VR.

Men jag som haft en oculus devkit 2 kan meddela att first person shooters gör en illamående på direkten. Då är jag en sån som nästan aldrig blir åksjuk etc.

Tala för dig själv. Också haft DK2 sedan den kom och aldrig blivit åksjuk av något spel alls, inte ens av flera timmar långa sessioner. Har bland annat spelat Half Life 2 flera timmar i sträck, samt Quake och massa annat.

Visst har jag haft besökare som blivit åksjuka efter 10 sekunder, men jag har även haft besökare som precis som jag inte alls blivit åksjuka.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.

Xmk
Medlem

D

Skrivet av Cybersoul:

Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.

https://www.youtube.com/embed/eUwNFRGD-dA

Ser frammemot detta lir mer än andra spel. Konstigt nog har det pratats väldigt sällan om de i publika media.

Releasehästryttare

Ser fram emot detta

Medlem

Detta är ett FPS som jag faktiskt ser fram emot! Hoppas det blir bra!

VHN
Medlem

Det kom en ny developer diary igår men ni väljer att lägga ut en video där en snubbe pratar om den första videon dom la ut haha.


signatur

VHN

Xmk
Medlem

Lite mer mumma

Medlem

Det låter ju coolt men kommer det hända? troligen inte.

Medlem

Intressant med all realism och alla detaljer, skulle vara kul och veta hur det fungerar om man bli skjuten, om man kan halta, kråla eller ta bandage etc. beroende på var man blir skjuten. Och vad handlar spelet egentligen om, är det multiplayer fokuserat? Är det survival som DayZ? Kan man köra bil?

Medlem

Är anmäld till betan och jag hoppas att man får en spot.
Verkar alldeles, alldeles underbart!!!

Releasehästryttare
Skrivet av Mindrax:

Är anmäld till betan och jag hoppas att man får en spot.
Verkar alldeles, alldeles underbart!!!

Får du några "vänn nycklar" så får du gärna slänga en i min inkorg

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Mindrax:

Är anmäld till betan och jag hoppas att man får en spot.
Verkar alldeles, alldeles underbart!!!

Får du några "vänn nycklar" så får du gärna slänga en i min inkorg

https://data.desustorage.org/mlp/image/1417/12/1417129063866....

Det kan man ju alltid hoppas på

Medlem
Skrivet av Xmk:

D

Skrivet av Cybersoul:

Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.

https://www.youtube.com/embed/eUwNFRGD-dA

Ser frammemot detta lir mer än andra spel. Konstigt nog har det pratats väldigt sällan om de i publika media.

Media är ganska försiktiga med alla de här spelen från öst som annonserats i svallvågorna av S.T.A.L.K.E.R. numera, det finns ju en historia av projekt som har visat sig vara rena bedrägerier mm.

Medlem

Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.

Medlem

Trist att allt ska vara online nu för tiden. Jag är för gammal för att orka med stressen med att spela med andra. Jag vill sitta själv på min kammare och avnjuta spelandet i lugn och ro.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.

https://www.youtube.com/embed/eUwNFRGD-dA

11:20 in i filmen syns "Battlefield 4" som desktop-bakgrund på den vänstra skärmen. Lite kul.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.

Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.

Medlem

Tänker hela tiden på "Escape from New York" och Battlefield 3: "Back to Karkand" när jag ser denna titel.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Pholiage:

Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.

Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...

Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.

Medlem
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Pholiage:

Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.

Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...

Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.

Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Pholiage:

Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.

Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...

Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.

Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).

Om du letar efter militärsim-realism så rekommenderar jag både OFP, samt arma. I alla fall 2an och 3an. Finns en uppsjö av moddar till 2an och 3an. Så mao så får du väldigt mycket för pengana.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).

Nils, för helvete! Nu springer du till Steam shop omedelbart. Så, iväg med dig!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av nils45:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Pholiage:

Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.

Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...

Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.

Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).

Om du letar efter militärsim-realism så rekommenderar jag både OFP, samt arma. I alla fall 2an och 3an. Finns en uppsjö av moddar till 2an och 3an. Så mao så får du väldigt mycket för pengana.

OFP börjar bli lite gammal faktiskt. Jag installerade det förra året och det har lite för mycket problem faktiskt.
Och eftersom Arma 3 i princip har fått alla bra Arma 2 moddar portade nu så finns det ingen anledning till att köpa 2an. Den enda kanske är om man har en under medelpresterande dator då 2an är lite snällare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Köper absolut inget förrän man ser reviews så många spel nu för tiden som hypas till max för att sedan visa sig inte vara något speciellt alls.

Det jag läst än är spelet inte är något bra alls men vi får väl se!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av Seraium:

Skulle nog funka fint i VR.

Men jag som haft en oculus devkit 2 kan meddela att first person shooters gör en illamående på direkten. Då är jag en sån som nästan aldrig blir åksjuk etc.

Tala för dig själv. Också haft DK2 sedan den kom och aldrig blivit åksjuk av något spel alls, inte ens av flera timmar långa sessioner. Har bland annat spelat Half Life 2 flera timmar i sträck, samt Quake och massa annat.

Visst har jag haft besökare som blivit åksjuka efter 10 sekunder, men jag har även haft besökare som precis som jag inte alls blivit åksjuka.

Han talar ju för sig själv. Det är du som talar för andra...

1
Skriv svar