Gabe Newell kallar Dota 2-kommentator för "röv" och sparkar honom

Robot
Gabe Newell kallar Dota 2-kommentator för "röv" och sparkar honom
Medlem
Gabe Newell kallar Dota 2-kommentator för "röv" och sparkar honom

dramallama

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Har inte följt Dota 2 pro scenen på över 2 år nu, men när jag reguljärt kollade på det så gillade jag 2GD.

Gillar att de sparkade production teamet dock, det värsta när man följer nått som är så stort är ju när micar inte funkar och streamen laggar mm.

Medlem

Internetdrama känns löjligt, men ska man blanda sig in i soppan så får man nog läsa allt i Hipshots länk först

Medlem

Sooo.. Gabe is the arse here..

Medlem

Bra.
Någon nivå ska det vara, inte bara anpassa sig till småbarnen.

Medlem

För dom som vill läsa 2GD's (James) svar:

https://docs.google.com/document/d/1B061Rs4gw4zkCec35Q5v2r576...

EDIT: blind, fanns redan svar

Medlem

"Röv" är ett så mycket bättre ord än engelskans "ass".

Medlem

kollade lite snabbt på länken. Han känns ju inte speciellt professionell. Tycker Valve gjorde rätt som sparka honom MEN Gabes hade inte behövt skriva något.

Releasehästryttare

Så efter kollat på video länken till twitch och läst 2GDs öppna brev:

Några av er kanske tycker jag är omogen och att onaniskämt inte platsar i e-sport, men jag har inga problem med det, jag skrattade när han skämtade i början precis som de i soffan gjorde.

Twitch gillar ju hans skämt därför han är så populär i dota 2 sammanhang, jag tycker inte han gjort nått fel som är "spark värt", han vill ju bara vara ärlig.

Och vad jag kommer ihåg från TI4 så va det sämre än TI3 i production value

Jag kommer också ihåg tiden när dota 2 streamers inte fick betalt för sitt jobb och om det nu va han som lobbade för att de skulle få rimlig lön för de jobb de gjort så hatten av för han!

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag kommer också ihåg tiden när dota 2 streamers inte fick betalt för sitt jobb och om det nu va han som lobbade för att de skulle få rimlig lön för de jobb de gjort så gloves of för han!

Gloves off innebär att man är arg på honom. Tror nog det är hattten av du menar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Där gjorde allt den gode Gabe bort sig rätt rejält...

Releasehästryttare
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Devan:

Jag kommer också ihåg tiden när dota 2 streamers inte fick betalt för sitt jobb och om det nu va han som lobbade för att de skulle få rimlig lön för de jobb de gjort så gloves of för han!

Gloves off innebär att man är arg på honom. Tror nog det är hattten av du menar.

Japp tack! fixat

Medlem

där gjorde gabe och valve bort sig totalt och får sig att se ut som idioter, aldrig tappat så mycket för valve som nu, fy fan!

Medlem

Jag tycker det är riktigt sopigt av Valve om jag ska vara ärlig. Det är inte nyheter att 2GD är såhär. Det är lite som att whina på att det är för mycket blod i ett Mortal Kombat spel, det är såhär och du borde veta vad det är du ger dig in i. Det är inte direkt som att James NÅGONSIN har provat sålt sig själv som något annat.

Nej, riktigt lamt.

Medlem

Om han pratar om onani och porr i direktsändning så kanske det är lite övertramp, det räcker tillräckligt för en kick imo.

Om det ska skes på en professionell nivå så här inte sånt hemma där, även om många tycker det är roligt eller inte så, det är en kommentator - ingen stand up komiker. Vill han vara rolig så har han hamnat fel.

Tycker Valve gjorde ett bra val där, dem gav honom en extra chans och han sabbade den. Så han får väl skylla sig själv för att han inte kunde behärska sig.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Wranz:

Bra.
Någon nivå ska det vara, inte bara anpassa sig till småbarnen.

Du måste va bra dum eller? Medelåldern på de som spelar är runt 14-20 år och lite humor har ingen dött av!


signatur

AYY LMAO

Medlem

De har gjort bort sig totalt, Dota communityn kommer nog få allt till rätta igen, utan 2GD och James finns det inte mycket kvar att hämta, han och Syndaren är det ända med ett uns humor i sig.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Jag tycker det är riktigt sopigt av Valve om jag ska vara ärlig. Det är inte nyheter att 2GD är såhär. Det är lite som att whina på att det är för mycket blod i ett Mortal Kombat spel, det är såhär och du borde veta vad det är du ger dig in i. Det är inte direkt som att James NÅGONSIN har provat sålt sig själv som något annat.

Nej, riktigt lamt.

Helt klart Valves fel som ens anställde snubben. Kalla någon för "cunt" och prata om porr 10 sekunder in i sändningen är inte direkt professionellt... är förvånad att de ens kontaktade honom.

Jag bryr mig inte om vem han är eller vad han har gjort tidigare. Om man dömer från den sändningen så tycker jag att Gabe gjorde helt rätt i att sparka honom.

Medlem

"Gjorde bort sig rejält"? Ni verkar ju mer överkänsliga än Gabe. Lite professionalism krävs trots allt.

Medlem
Skrivet av DaDuke:

Sooo.. Gabe is the arse here..

eller kanske som kommentar så ska man tänka efter lite extra vad som kanske känns ok att snacka om, Gabe gjorde bara rätt, men det är ju tydligen fel att sparka någon som gör något som inte accepterades

Inaktiv

Det där var ju ingenting. PK-patrasket ska alltid få sin vilja igenom.

Medlem

Sen kanske han fått vara med en andra gång med löfte om att han borde lägga band på munnen en aning? Han är väl inte anlitad för grova skämt, och även ifall det flesta av oss antagligen skulle låta hans obekvämt dåliga skämt passera så ger det antagligen sämre publicitet åt Valve än ifall några tonårskillar saknar uteblivna runkskämt.
Det är väl fortfarande spelet och sporten i sig som är fokuset här?
Som kommentator tyckte jag personligen att han lät opåläst, grabbig och oprofessionell, så det överraskar mig inte det minsta att de ville göra sig av ned honom. Har man något som helst intresse av att e-sporten ska ses som någonting seriöst så känns "2GD" som helt fel representant för det ändamålet.

Medlem

Är inte direkt förvånad.. I dagens "tyck synd om mig"-samhälle finns det inte mycket utrymme för någon slags humor.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ender:

Sen kanske han fått vara med en andra gång med löfte om att han borde lägga band på munnen en aning? Han är väl inte anlitad för grova skämt, och även ifall det flesta av oss antagligen skulle låta hans obekvämt dåliga skämt passera så ger det antagligen sämre publicitet åt Valve än ifall några tonårskillar saknar uteblivna runkskämt.
Det är väl fortfarande spelet och sporten i sig som är fokuset här?
Som kommentator tyckte jag personligen att han lät opåläst, grabbig och oprofessionell, så det överraskar mig inte det minsta att de ville göra sig av ned honom. Har man något som helst intresse av att e-sporten ska ses som någonting seriöst så känns "2GD" som helt fel representant för det ändamålet.

Han är en av e-sportens mest respekterade casters, inte minst bland andra casters, och är en av de som genom åren verkat mest för att e-sport ska tas på allvar. Det är din kommentar om något som känns opåläst.

Gud förbjude att svärord slipper ut i den enda formen av media hittills skonad från godtycklig censur.

Genna Bain (TotalBiscuits fruga) kommenterar det hela rätt bra på twitter; https://twitter.com/GennaBain?lang=sv

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ender:

Sen kanske han fått vara med en andra gång med löfte om att han borde lägga band på munnen en aning? Han är väl inte anlitad för grova skämt, och även ifall det flesta av oss antagligen skulle låta hans obekvämt dåliga skämt passera så ger det antagligen sämre publicitet åt Valve än ifall några tonårskillar saknar uteblivna runkskämt.
Det är väl fortfarande spelet och sporten i sig som är fokuset här?
Som kommentator tyckte jag personligen att han lät opåläst, grabbig och oprofessionell, så det överraskar mig inte det minsta att de ville göra sig av ned honom. Har man något som helst intresse av att e-sporten ska ses som någonting seriöst så känns "2GD" som helt fel representant för det ändamålet.

Han är en av e-sportens mest respekterade casters, inte minst bland andra casters, och är en av de som genom åren verkat mest för att e-sport ska tas på allvar. Det är din kommentar om något som känns opåläst.

Gud förbjude att svärord slipper ut i den enda formen av media hittills skonad från godtycklig censur.

Genna Bain (TotalBiscuits fruga) kommenterar det hela rätt bra på twitter; https://twitter.com/GennaBain?lang=sv

Tyvärr kommer e-sport aldrig att tas på allvar av allmänheten om det inte blir 'rumsrent'. Proffessionalism är en nödvändighet och då finns inget utrymme alls för sån här frispråkighet oavsett hur man har betett sig tidigare.

Medlem

Jaja, det stormar i vattenglaset igen


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Såvitt jag förstår har man blandat in amerikansk TV i sändningarna? Lär ju vara där skon klämmer.

Medlem

Även om James var oprofessionell så var GabeNs agerande ännu värre. Man förtjänar inte att bli uthängd för att man drog till med ett sexskämt och någon svordom. Sånt här ska tas privat. Verkar som att GabeN är röven i det här fallet.

Ännu en anledning att välja GoG över Steam.

123
Skriv svar