Gömma "Snabbsvar"

Medlem
Gömma "Snabbsvar"

Jag skulle gärna se en inställning under "Preferenser" med möjligheten att helt gömma/inaktivera snabbsvar-rutan. Den förvirrar mig på två sätt; först för att jag tror att jag gjort ett inlägg i tråden när jag ser min avatar och även då det ser ut som om jag nått slutet av tråden när rutan dyker upp trots att det finns fler sidor.

Keep up the good work!

Medlem

vill också få bort snabbsvar rutan.


signatur

<3

Medlem

Instämmer helt med asker! Den är lite förvirrande ibland!

Medlem

Jag håller med, den kan vara ganska förvirrande just för att den är så lik en vanlig post. Själv skulle jag vilja ha kvar den, men med annat utseende. Det kanske skulle räcka med att ta bort texten i rutan, eller så byter man färg, eller sätter in en tydlig avgräsning.

Eller så låter man den vara kvar som den är, tror det är ganska mycket en vanesak.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Den är underbar. Putsa brillorna istället så blir det nog bättre. Själv älskar jag den. Man slipper klicka längst ner i vänster.


signatur
Medlem

Tror att "Snabbsvar" skulle bli mindre förvirrad om bara ens "profil" inte var med (avatar, titel, inlägg o.s.v)

http://img65.imageshack.us/img65/2496/eller2la.jpg

Medlem

Jag kanske var lite otydlig, jag vill definitivt ha kvar snabbsvar, bara ändra utseendet lite så man inte förväxlar den med en vanligt post.


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av Dexx:

Tror att "Snabbsvar" skulle bli mindre förvirrad om bara ens "profil" inte var med (avatar, titel, inlägg o.s.v)

Håller helt med dig där. Känns lite som en dålig design med tanke på att det instinktivt känns som man är längst ner på sista sidan i tråden, då man ser sitt egna inlägg där redo att sättas in, när man kanske är på sida 2 av 4.

Visst, det står att inlägget kommer hamna sist, men det känns ändå ändå väldigt ologiskt, så vore bättre om sin egen profil endast visades när man var på sista sidan i tråden.

Medlem

Själv skulle jag vilja ha svarsknappen för snabbmeddelanden under rutan istället, klickar alltid på "Svara"-knappen istället för "Snabbsvar" :/

Inaktiv

jag svarar nästan alltid med snabbsvar, denna post är i snabbsvar. Den enda gången jag inte skriver i snabbsvar är när jag ska använda många länkar+bilder så man kan förhandsgranska innan

Medlem

Varje tillfälle att se sin vackra avatar är ett bra tillfälle


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Dock tror man alltid att man dubbelpostat när man läser tråden när man nyss postade...

Medlem

Jag trodde personligen detta skulle bara ses som en liten fördel men folk blir tydligen lättare förvirrade än man kan tro. Jag tycker bara det är kul att kunna ha lite koll på sin egen info.

Om man bara tar sig någon sekund och verkligen tittar efter var saker är placerade så inser jag inte problemet. Plus att det också då är en vanesak, som med allt annat. Kanske ändras detta framöver, så klart för tidigt att avgöra. Om alla trådar skulle fyllas med förvirrade folk så måste väll något göras


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Nej inte göra något, stå emot, jag tycker det är en bra designlösning


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Jag trodde personligen detta skulle bara ses som en liten fördel men folk blir tydligen lättare förvirrade än man kan tro. Jag tycker bara det är kul att kunna ha lite koll på sin egen info.

Om man bara tar sig någon sekund och verkligen tittar efter var saker är placerade så inser jag inte problemet. Plus att det också då är en vanesak, som med allt annat. Kanske ändras detta framöver, så klart för tidigt att avgöra. Om alla trådar skulle fyllas med förvirrade folk så måste väll något göras

Om det krävs att användaren måste kolla efter noggrant/en sekund extra så är inte designen optimal.

Det finns ingen logisk anledning till varför man skulle vilja ha sin avatar+info längst ned på varje sida.

W2k
Medlem

Zarkow: Om jag har 999 inlägg och är på väg att posta det tusende, ser jag det tack vare att det står i rutan Där har du logisk anledning!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Nu går det att dölja snabbsvar. Se Inställningar->Preferenser.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

jag får nog instämma i att snabbsvarrutan var mycket bättre i den gamla designen. varför ska den se ut som ett inlägg?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

W2k
Medlem

Därför att det är snyggt, smälter in bättre i designen, ger mer info än den skulle ge annars och för att vi ville ha det så.

Det går numera att ta bort snabbsvarrutan om man vill. Utseendet är en vanesak och något som efter en vecka inte borde väcka någon förvirring längre. Jag ser inte riktigt någon poäng med att fortsätta diskutera saken.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Det ser inte ut som något jävla inlägg soya böna;). Tycker den är utmärkt, använder bara den.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av W2k:

Jag ser inte riktigt någon poäng med att fortsätta diskutera saken.

"Nu har jag bestämt att du skall gilla det oavsett om du gör det eller inte."

Ok, då vet man.

Medlem

Men nu har du ju alternativet att ta bort det, så om du inte kan lära dig att textfältet inte är ett inlägg är det ju bara att ta bort det...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Det är inte snabbsvars-rutan många vill ha bort, det är info-rutan till vänster. Att plocka bort hela snabbsvar blir ett blåster på det brutna benet. Eller att välja mellan pest eller kolera.

Medlem

Hehe, ja det kanske stämmer. Personligen var jag bara förvirrad första dagen...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det finns nog många som vill ha rosa skin till sajten. Och all bandbredd till sig själva från vårt filarkiv. Och annonserna ska vi nog inte börja prata om...

Vi erbjuder det du ser, välkommen. Med plåster, brutet ben eller ingetdera. And its all free.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

EDIT: hade tydligen missat vissa av inläggen i tråden, inget att se här


signatur

I never hate in plural.

Medlem

kör med snabbsvar hela tiden, grymt smidigt


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar