Sparkade Dota 2-kommentatorn försvarar sig med 17 sidor långt dokument

Robot
Sparkade Dota 2-kommentatorn försvarar sig med 17 sidor långt dokument
Medlem
Sparkade Dota 2-kommentatorn försvarar sig med 17 sidor långt dokument

Orka bry sig men i slutändan är det ändå valve som bestämmer hur man tycker om det eller inte är det deras sak att avgöra.

Medlem

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.

Förutom att han skötte sitt jobb och gjorde vad han blivit tillsagd.

Valve däremot har misskött hela major:n och försöker nu peka finger på andra istället för sig själva. Väldigt ledsamt beteende.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av 4liv3:

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.

Förutom att han skötte sitt jobb och gjorde vad han blivit tillsagd.

Valve däremot har misskött hela major:n och försöker nu peka finger på andra istället för sig själva. Väldigt ledsamt beteende.

Personligen bryr jag mig inte om anledningen. Men grovt språk i professionell media är onödigt och oprofessionellt. Så det var lika bra att han fick sparken när man har den motiveringen till att svära.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Mannen är rolig, gaming ska inte vara stelt med massa kostymklädda stela människor. Personligen så föredrar jag casters som inte distanserar sig från spelarna, känns som att dom är med i gänget då.
Folk som säger att det inte är professionellt förstår nog inte vad professionellt betyder. Lite som att säga att en komiker som drar könsskämt inte sköter sitt jobb.
Spelar inte dota 2 men älskar att se dom stora turneringarna och det blir ack så mycket roligare med casters som kan dra skämt lite då och då.

Medlem

Dåligt av Gabe att skriva som han gör. Hoppas på att James kommer tillbaka, utan honom kommer dota bli det samma tyvärr! Gabe har gjortt bort sig och försöker få E-sport till något det inte är!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Tycker inte det är lämpligt om barn är en de facto målgrupp. Ger inte så mycket för hans bondhumor, men det är inte direkt något uppseendeväckande. Då är det värre med pride och melodifestivalen.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av 4liv3:

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.

Förutom att han skötte sitt jobb och gjorde vad han blivit tillsagd.

Valve däremot har misskött hela major:n och försöker nu peka finger på andra istället för sig själva. Väldigt ledsamt beteende.

Personligen bryr jag mig inte om anledningen. Men grovt språk i professionell media är onödigt och oprofessionellt. Så det var lika bra att han fick sparken när man har den motiveringen till att svära.

Men det är väl anledningen som är det viktigaste här, inte din personliga åsikt om språkbruket.
Nu är det ord mot ord, och jag är inte insatt nog för att kunna dra några slutsatser, men om det han själv skriver stämmer så förtjänar Valve all kritik för ett mycket dåligt agerande.
Detta oavsett om du personligen är glad att slippa se honom.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ena dagen tänker jag att e-sporten känns mer och mer seriös med stora prispengar osv. Nästa dag handlar den om sånt här tjaffs, och "sporten" är för mej tillbaka på ruta ett.

Utan att veta mer av det här bråket än vad fz skriver, håller jag helt och hållet på valve, ska e-sporten fungera i längden behöver den bli proffsig i hela ledet.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Ena dagen tänker jag att e-sporten känns mer och mer seriös med stora prispengar osv. Nästa dag handlar den om sånt här tjaffs, och "sporten" är för mej tillbaka på ruta ett.

Utan att veta mer av det här bråket än vad fz skriver, håller jag helt och hållet på valve, ska e-sporten fungera i längden behöver den bli proffsig i hela ledet.

Ska e-sporten fungera i längden får man även se till att alla inblandade faktiskt har lön för det arbete de gör. Något Valve inte är särskilt duktiga på. Något som James sett till att det blivit ändring på.

Svårt att stå på deras sida just nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Ena dagen tänker jag att e-sporten känns mer och mer seriös med stora prispengar osv. Nästa dag handlar den om sånt här tjaffs, och "sporten" är för mej tillbaka på ruta ett.

Utan att veta mer av det här bråket än vad fz skriver, håller jag helt och hållet på valve, ska e-sporten fungera i längden behöver den bli proffsig i hela ledet.

Kommentarer som dessa blir tyvärr allt vanligare i mellanmjölkens land, där lättkränktheten och onaniskämt på egen bekostnad hålls över allt annat.

James twitter är just i detta nu full med kommentarer från kommentatorer, hosts och andra inom dota2- och esports-scenen om att han inspirerat dem och att han är en del i att de idag kan jobba med det de älskar.

James är en av de personer vi har att tacka för att esporten är där den är idag.
Valve gjorde inte ett skit fören de såg att man kunde tjäna pengar på det.

E-sport ska vara underhållande, på alla plan. Just nu är mellansnacket i väntan på matcherna i den pågående dota2-majorn en snoozefest efter att James fått sparken.

@LDdota Feb 27
For me, @follow2gd was hilarious this event. 0 issues with the joke he made at my expense, frankly thought he was brilliant. Sad situation.
https://twitter.com/LDdota/status/703525197790318592

Medlem

Jag gillar inte snubben och han är inte rolig, men om man anställer en person för en andra chans och sedan säger till honom att bara vara sig själv, så kan man inte peka finger när han sedan gör det han har blivit tillsagd att göra. Gabe Newell ska istället peka finger på de anställda som gav han dessa orders.

Medlem

1 sida. 17 sidor. 100 sidor. Han gjorde fel och ingen mängd med sidor förändrar den saken.

Inaktiv
Skrivet av Leffe76:

Ena dagen tänker jag att e-sporten känns mer och mer seriös med stora prispengar osv. Nästa dag handlar den om sånt här tjaffs, och "sporten" är för mej tillbaka på ruta ett.

Utan att veta mer av det här bråket än vad fz skriver, håller jag helt och hållet på valve, ska e-sporten fungera i längden behöver den bli proffsig i hela ledet.

Varför behöver E-sporten bli "proffsig" i hela ledet för att fungera i längden?
Det låter som något du bara hittat på.
Har du kollat på prissummorna inom Dota, LoL och CS?
E-sporten går ju bättre än någonsin.

Enligt mig ska E-sport framförallt vara roligt, inte som någon tråkig skidskytte-produktion på SVT.

Medlem

roligt att de flesta som tycker valve gjorde rätt verkar vara personer som inte tittar på e-sport.

själv tycker jag mellansnacken är det tråkigaste inom e-sporten utan personer som 2GD som leder dem. De få gånger jag tittar på fotboll eller hockey så skippar jag alltid försnacket för att det är så stelt och tråkigt, och det har varit samma inom e-sporten den senaste tiden


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Car inte bara en som fick sparken utan hela produktionsbolaget. Gabe är ett ass, han kan Fan inte leverera ett spel i tid...

Medlem
Skrivet av gunnzi:

Mannen är rolig, gaming ska inte vara stelt med massa kostymklädda stela människor. Personligen så föredrar jag casters som inte distanserar sig från spelarna, känns som att dom är med i gänget då.
Folk som säger att det inte är professionellt förstår nog inte vad professionellt betyder. Lite som att säga att en komiker som drar könsskämt inte sköter sitt jobb.
Spelar inte dota 2 men älskar att se dom stora turneringarna och det blir ack så mycket roligare med casters som kan dra skämt lite då och då.

Håller helt klart med, förutom när LlamaDownUnder castar.

Vill bara spy så torra skämt och wierd accent.

Medlem

Gabe vart störd i maten kanske?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av 4liv3:

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.

Förutom att han skötte sitt jobb och gjorde vad han blivit tillsagd.

Valve däremot har misskött hela major:n och försöker nu peka finger på andra istället för sig själva. Väldigt ledsamt beteende.

Personligen bryr jag mig inte om anledningen. Men grovt språk i professionell media är onödigt och oprofessionellt. Så det var lika bra att han fick sparken när man har den motiveringen till att svära.

Men det är väl anledningen som är det viktigaste här, inte din personliga åsikt om språkbruket.
Nu är det ord mot ord, och jag är inte insatt nog för att kunna dra några slutsatser, men om det han själv skriver stämmer så förtjänar Valve all kritik för ett mycket dåligt agerande.
Detta oavsett om du personligen är glad att slippa se honom.

Har nånting vi förmedlar här nån vikt alls om vad som har hänt? Vi alla uttrycker ju våra personliga åsikter i vilket fall ju...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Leffe76:

Ena dagen tänker jag att e-sporten känns mer och mer seriös med stora prispengar osv. Nästa dag handlar den om sånt här tjaffs, och "sporten" är för mej tillbaka på ruta ett.

Utan att veta mer av det här bråket än vad fz skriver, håller jag helt och hållet på valve, ska e-sporten fungera i längden behöver den bli proffsig i hela ledet.

Varför behöver E-sporten bli "proffsig" i hela ledet för att fungera i längden?
Det låter som något du bara hittat på.
Har du kollat på prissummorna inom Dota, LoL och CS?
E-sporten går ju bättre än någonsin.

Enligt mig ska E-sport framförallt vara roligt, inte som någon tråkig skidskytte-produktion på SVT.

Nope, dom ska verkligen inte snegla mot svt-produktioner för att bli "proffsiga", men dom kanske ska titta åt tex x-games? Dom har verkligen gjort en jättegrej av sporter som ingen egentligen tävlade i förr, nu är många av grenarna med i OS. Och det utan att säga snopp i tv. (smash)

Medlem

Vet inget om situationen. Men det låter ju knepigt att de avskedar någon utan att ge en andra chans. Det är oseriöst att avskeda någon som verkar ha byggt upp så mycket.
Man får alltid väga in vad personen tidigare åstadkommit och inte avskeda bara för att personen gjorde ett misstag.
Till och med här på FZ får man varning innan man blir avstängd.

Men Valve är ett knepigt företag. Det har man ju sett tidigare. Alltid när det blåser upp såhär kring något så betyder det ofta att det finns två olika sidor på myntet.

Om fel beslut har gjorts av Valve så har communityn alltid en chans att påverka för det är communityn som har makten!

Medlem

Vet inte mer än vad som FZ skrivit men för mig låter det här löjligt. E-sport/dota vänder sig väl inte till pryda kostymnissar/moraltanter?

Så farligt/skadligt va väl inte skämtet för våra barns "känsliga" tonårsöron?

Medlem

ganska enkelt så kanske det är för att james gjorde det james alltid gör när han är han själv, vill man inte ha den typen av skämt så får man säga det i förtid och kan inte bli sparkad av just detta skäl, så helt ärligt om dom vill ha ett rent språk i rutan så får dom säga till personerna i rutan att ha ett vårdat språk innan dom blir anställda för jobbet,

men det verkar som att dom hade lite problem överallt förutom detta och det blev lite surt bakom rutan och alla började peka finger och james är en av dom som syns när han hamnar i blåsväder, för produktionen fick skit också för hur det gick till bakom medans james tyckte dom gjorde ett bra jobb

så det var någon som inte var nöjd med hur det gick och pekade finger bort från sina egna misstag och la skulden på alla andra för sina egna problem. frågan är bara vem?

james gjorde det han alltid gjort TI2-5, förutom att han var grinig på omständigheterna som hände runt TI4 under TI4 med valve vilket alla normala människor kan förstå, och att james hamnade med samma människor igen från valve i TI5 och att dom skyllde ifrån sig hur det gick på honom kanske är den enklaste vägen ut pga personliga skäl eller skadade egon osv, det vet vi inte om, men det är det enda som james vet om som han kan peka på angående problem sen innan och skälet till varför dom egentligen sparka honom för

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av 4liv3:

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.

Förutom att han skötte sitt jobb och gjorde vad han blivit tillsagd.

Valve däremot har misskött hela major:n och försöker nu peka finger på andra istället för sig själva. Väldigt ledsamt beteende.

Personligen bryr jag mig inte om anledningen. Men grovt språk i professionell media är onödigt och oprofessionellt. Så det var lika bra att han fick sparken när man har den motiveringen till att svära.

Men det är väl anledningen som är det viktigaste här, inte din personliga åsikt om språkbruket.
Nu är det ord mot ord, och jag är inte insatt nog för att kunna dra några slutsatser, men om det han själv skriver stämmer så förtjänar Valve all kritik för ett mycket dåligt agerande.
Detta oavsett om du personligen är glad att slippa se honom.

Har nånting vi förmedlar här nån vikt alls om vad som har hänt? Vi alla uttrycker ju våra personliga åsikter i vilket fall ju...

Mest troligt har det ingen betydelse alls men en sån attityd lär definitivt inte förändra något.
Men för diskussionens skull, tycker du fortfarande det vore rätt av Valve att sparka honom om det han själv påstår är sant?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En riktig blunder av Valve och Gabe. Helt otroligt hur ett stort företag som Valve gång på gång klantar till det. Det är som om att man vill att folk ska överge steam. Nåja, mig har dom övertygat. Köp era spel på GoG om ni kan. Stöd inte det här skitföretaget längre.

Releasehästryttare
Skrivet av LoffeLuff:

Tycker inte det är lämpligt om barn är en de facto målgrupp. Ger inte så mycket för hans bondhumor, men det är inte direkt något uppseendeväckande. Då är det värre med pride och melodifestivalen.

Medlem

Gabe borde kanske fixa sin hälsa först?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av 4liv3:

Han misskötte sitt jobb och fick sparken. Ser inte det märkliga i det hela.

Förutom att han skötte sitt jobb och gjorde vad han blivit tillsagd.

Valve däremot har misskött hela major:n och försöker nu peka finger på andra istället för sig själva. Väldigt ledsamt beteende.

Personligen bryr jag mig inte om anledningen. Men grovt språk i professionell media är onödigt och oprofessionellt. Så det var lika bra att han fick sparken när man har den motiveringen till att svära.

Jag trodde jag förklarade för dig i den andra artikeln att begreppet "professionell" är kontextuellt och inte universellt? Håller jag på att bli dement? Den enda universella betydelsen "professionalism" har är att någon tjänar sitt uppehälle på en viss aktivitet. Ergo, James Harding är en professionell caster och värd. Att du anser att grovt språk är oprofessionellt innebär ingalunda att så är fallet. Nåja, gunnzi gjorde en korrekt liknelse som kanske går hem.

Medlem

Jag såg just ett inslag från Travet på kanal 12, där dom visade ocensurerad hästavel. Det var penis och rinnande "vätska" å fan och hans moster.

...Och Valve gnatar på ett par "ovårdade" skämt som en populär caster med stor fanbase (som förväntar sig detta) drar.


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar