Medlem
Fz Filarkiv

Varför fungerar det nästan aldrig att tanka ifrån fz filarkiv för mig? Är det för att era servrar är överbelastade just då när någon ny liten rulle släppts eller vad är det?

Kan ju vara min uppkoppling jag har just nu men jag upplevde ibland samma problem när jag hade 10/10 BBB...

Eller är det mig det är fel på?


signatur

Jäh..

Redaktör

Det fungerar fint för mig (tar noll till kanske 30 sekunder innan nedladdningen drar igång). Som du antar är vi ibland hårt belastade, men endast i extrema fall är det verkliga problem att kunna tanka, vardagliga ting som filmklipp ska inte inverka. Uppkopplingen ska inte spela någon roll vad gäller nedladdningsstarten.

För att sammanfatta: vet inte vad problemet beror på.


signatur
Medlem

Okey dude


signatur

Jäh..

Medlem

Ett tip är att du använder dig av GetRight, det är gratis i ett par dagar, funkar dock hela livet om du vill. Jag kan känna att det tar lite tid också, då kör jag bara igång GetRight och kopierar in adressen, sen kör den igång, skit bra. Annars har jag inte påträffat nått problem med Filarkivet.


signatur

Niet.

Inaktiv

Jag har samma problem, kör jag genom IE så går det men använder jag mig av Firefox och kör "Right klick save.." får jag bara en download.php fil.

Väldigt störande! Blir endast så på FZ.se

Går det att lösa, utan att behöva ladda ner extra nerladdningsassistenter?

MVH
/Sean

Medlem

Sean: japp, innan du högerklickar och väljer "save as..." så markerar du vad filen heter (finns på iallafall två ställen) och kör Ctrl+C


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Medlem

...eller så går man bara in i Tools->Opts->DLs->View and edit actions, där ställer man bara in att t ex WMV alltid skall sparas till disk, då funkar det perfekt, utan att behöva jiddra med massa save as.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vet inte hur många som instämmer, men jag skulle gärna vilja ha tebax listan på de senaste inlagda filerna i filarkivet.

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag vet inte hur många som instämmer, men jag skulle gärna vilja ha tebax listan på de senaste inlagda filerna i filarkivet.

titta under de översta fem puffarna på http://www.fz.se/


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:

titta under de översta fem puffarna på http://www.fz.se/

Aah! :>

Medlem
Skrivet av MaxH:
Skrivet av Tony:

Jag vet inte hur många som instämmer, men jag skulle gärna vilja ha tebax listan på de senaste inlagda filerna i filarkivet.

titta under de översta fem puffarna på http://www.fz.se/

Vad är en puff egentligen? Har alltid undrat.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

W2k
Medlem

En "puff" är en liten bild- eller textsnutt som länkar till exempelvis en nyhet, en artikel eller en fil på FZ. Ett sätt att tipsa er besökare om intressant innehåll på sajten. De fem bilderna som ligger överst på varje sida (fyra på den gamla sajten) är puffar. Den andra raden på förstasidan som folk jämt tycks missta för reklam (t ex "Nytt i FZ:s filarkiv") är också puffar, för att ge ett par exempel.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

En "puff" är en liten bild- eller textsnutt som länkar till exempelvis en nyhet, en artikel eller en fil på FZ. Ett sätt att tipsa er besökare om intressant innehåll på sajten. De fem bilderna som ligger överst på varje sida (fyra på den gamla sajten) är puffar. Den andra raden på förstasidan som folk jämt tycks missta för reklam (t ex "Nytt i FZ:s filarkiv") är också puffar, för att ge ett par exempel.

Aah... tack så hemskt mycket Plötsligt hittar jag det som MaxH hänvisade till.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

...eller så går man bara in i Tools->Opts->DLs->View and edit actions, där ställer man bara in att t ex WMV alltid skall sparas till disk, då funkar det perfekt, utan att behöva jiddra med massa save as.

Hur gör man om man inte har några formatförkortningar där då? (Jo jag har laddat hem ungefär 1 miljard olika filer i olika format så något borde det finnas där).

1
Skriv svar