Rykte: Nintendo NX extremt tacksam för utvecklare

Robot
Rykte: Nintendo NX extremt tacksam för utvecklare
Medlem
Rykte: Nintendo NX extremt tacksam för utvecklare

Det är inte sista april än inte!

Medlem

Välkomna tillbaka i leken, Nintendo. Jag håller tummarna för er.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag hoppas att denna "bärbara" enhet har en cpufläkt, annars kommer den garanterat bli stekhet och lagg infaller ganska snart....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Gen
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Välkomna tillbaka i leken, Nintendo. Jag håller tummarna för er.

Hoppas som du samt lite klassiker som Castlevania, Metroid, Mega Man osv.

Medlem

Hoppas det kommer lite coola spel som gör att jag köper Nintendo igen. Senast var 8 bit.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

50 gånger kraftfullare än Wii U och 100 gånger kraftfullare än PS Vita? Vad fan menas med det? De här ryktena är ju bara för gulliga. Det skulle bli en fet klump med 5 minuter batteritid.

Medlem

Jag hoppas verkligen att det är mer kräm i den än Xbox One. Inte för att jag bryr mig om prestandan, men det är av denna anledning som PS4 drog iväg i raketfart. Allt för många tittar tyvärr först och främst på prestandan och sen på spelutbudet.

Men ska man tro på det där med 50x kraftfullare än Wii U så innebär det ju att NX kommer bli ett monster med tanke på att PS4 bara är 10x kraftfullare än PS3. Alltså borde NX vara omkring 5x kraftfullare än PS4, eller i geeksiffror närmare 9 TFLOPs, vilket till och med får en high-end PC med Titan X att verka klen.

Nej, jag tror faktiskt inte att dessa rykten stämmer. Nu står vi ju visserligen inför en krympning till 16nm med FinFET-transistorer, men 9 TFLOPs låter ändå väldigt osannolikt för att vara Nintendo, men jag antar att vi får vänta och se helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Pjotor:

Välkomna tillbaka i leken, Nintendo. Jag håller tummarna för er.

Hoppas som du samt lite klassiker som Castlevania, Metroid, Mega Man osv.

Ja, släpper de ett nostalgipack med gamla godingar som dessa + alla Mariospel m.m. så blir det ett köp på direkten. Saknar en fyrkantig grå låda vid min tv...

Medlem

Om detta stämmer så kanske det blir ett köp, trodde inte man skulle skaffa något mer från dom sen deras senaste två skit konsoler.

Medlem

Det blir väl släpp på windwaker i 4k nu då????

Medlem

Jag hoppas att nintendo denna gång fattar att det är deras unika spel som säljer konsoler, inte gimmicks.

Inaktiv

Det här verkar för bra för att vara sant... Sjukt intressant. Hatar rykten dock.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Pjotor:

Välkomna tillbaka i leken, Nintendo. Jag håller tummarna för er.

Hoppas som du samt lite klassiker som Castlevania, Metroid, Mega Man osv.

Castlevania = Konami, så vettefan om vi kommer få något från det håller =/

Skrivet av disinfect:

Jag hoppas att nintendo denna gång fattar att det är deras unika spel som säljer konsoler, inte gimmicks.

Mjo. Lagoma gimmicks möjligen. Tyckte wii, om man bortser från prestandan, funkade rätt fint med dess wiimote . Det var bara många utvecklare som insisterade på waggle-kontroll istället för att använda dosan+nunchuck som en vanlig hederlig kontroll.

Jag är försiktigt optimistisk till vad dom nu än tar sig för.

Medlem

Låter som guld och gröna skogar, hoppas det inte i själva verket är aluminium och en buske brännässlor som tittar fram istället. Hade varit kul med en handhållen enhet, har inte haft någon sen Game Boy Color

Medlem
Skrivet av Natrium:

Det är inte sista april än inte!

Wait. What?

Medlem
Skrivet av Natrium:

Det är inte sista april än inte!

Antingen så är du ute och cyklar, eller så har jag missat nåt.. XD


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Har inte killen på bilden dött?

Medlem

Jag vill inte betala för trådlös HDMI-dongle när jag har HDMI slad hemma. Nintendo har sådan jävla fetish för gimmicks så det är inte sant.

Medlem

"operativsystemet NintendoOS är så effektivt att PS4- och Xbox One-spel med lätthet kan köras på NX nästan utan modifikationer."

Man kan alltså köra PS4-, och XB1-spel på Nintendo NX? Vad säger Sony och Microsoft om det..?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Natrium:

Det är inte sista april än inte!

Nähä? Vad händer då?

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av Natrium:

Det är inte sista april än inte!

Nähä? Vad händer då?

Valborg? Men vad har det med något i artikeln att göra? o.O

Medlem
Skrivet av Nunk:

Det blir väl släpp på windwaker i 4k nu då????

A Link to the Past remastrat i 4K!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dralion:

Har inte killen på bilden dött?

Reagerade också på det. Det sitter inte riktigt rätt.

edit: "Prestandamässigt är Nintendo NX jämförbar med Xbox One" - lite fail.
Hoppas sannerligen att e-shopen blir kompatibel med spel man redan skaffat. Känns väldigt surt när man köpt exempelvis DKC-trilogin på Wii U, & för att få spela dessa på NX måste man skaffa det återigen.

Medlem

Alltså, om de inte gör en konsoll kraftigare än xbone och ps4, om de tänker köra Wii U en gång till, ja då undrar jag hur det står till. "Det går lika bra att spela på våran" haha men för fan KOM IGEN och försök göra något annorlunda om ni ska vara med överhuvudtaget och släpp sargen. Behövs det verkligen en konsoll till som är samma? NEJ


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Emyxia:

50 gånger kraftfullare än Wii U och 100 gånger kraftfullare än PS Vita? Vad fan menas med det? De här ryktena är ju bara för gulliga. Det skulle bli en fet klump med 5 minuter batteritid.

Saker som kan höja "kraften" utan att höja strömförbrukningen är:
- effektivare algoritmer.
- implementeringen. T.ex. vilket programmeringsspråk som används, vilken kompilator som används.
- hur själva hårdvaran är konstruerad, minnesval, placering på själva kortet, hastighet på interna bussar. m.m.

Även hur många kärnor som finns och HUR de används påverkar effektiviteten.
Med mera, med mera...

Det existerar inte nödvändigtvis ett linjärt samband mellan hur kraftfull en konsol är och hur mycket ström den förbrukar.

Medlem
Skrivet av Incal:

Det existerar inte nödvändigtvis ett linjärt samband mellan hur kraftfull en konsol är och hur mycket ström den förbrukar.

Fullt medveten om detta. Det jag tänkte på var siffrorna. 50 gånger kraftfullare än Wii U? Oavsett optimeringar finns det ingen hårdvaru- och mjukvarukombination i nuläget som kan klämma ur sig sådan kraft i ett bärbart format med acceptabel batteritid.

Medlem
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av Incal:

Det existerar inte nödvändigtvis ett linjärt samband mellan hur kraftfull en konsol är och hur mycket ström den förbrukar.

Fullt medveten om detta. Det jag tänkte på var siffrorna. 50 gånger kraftfullare än Wii U? Oavsett optimeringar finns det ingen hårdvaru- och mjukvarukombination i nuläget som kan klämma ur sig sådan kraft i ett bärbart format med acceptabel batteritid.

Vad är det som säger att den är en bärbar konsol?
Finns inget i dessa rykten som säger att den är bärbar, nämns bara som Nintendos nästa konsol (vilket för mig låter som en stationär konsol istället för något bärbart).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Frågan är vilka eller vem som är hårdvarupartner? Om det ska vara effektivt nog för handhållet och dessutom topprestanda är det väl i princip bara Samsung eller Nvidia som gäller? Vet att Samsung har ny chipfabrik klar nu i vår.
Intel fitness kunna vara ett wild card.

Medlem
Skrivet av Stadigast:

Intel fitness kunna vara ett wild card.

... Skulle kunna...

12
Skriv svar