HTC Vive blir 2000 kr dyrare än Oculus Rift i Europa

Robot
HTC Vive blir 2000 kr dyrare än Oculus Rift i Europa
Medlem
HTC Vive blir 2000 kr dyrare än Oculus Rift i Europa

9000kr för nått som typ har en handfull spel av vilka bara ett par ser någorlunda intressanta ut och några teknikdemos som kanske imponerar men inte för dom pengarna.

Första generationens vr kommer sälja grymt dåligt det är min gissning.
Hoppas bara dom har räknat med detta mer eller mindre som jag gissar typ nvidia och amd gör med sina titan x och fury x grafikkort, för det kan bli hur kul som helst i framtiden.

Medlem

Sitter med allting redo för förbokning idag.

Även Google Tilt Brush medföljer förresten.

Medlem

Ge mig Half-Life 3 med stöd för Vive så köper jag med en gång!

Medlem

Nä VR skitet får gärna gå ner i pris så länge, som det är nu kostar det fan mer än vad jag köpte min dator för 1 år sen...

Medlem
Citat:

rumssårning

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nä VR skitet får gärna gå ner i pris så länge, som det är nu kostar det fan mer än vad jag köpte min dator för 1 år sen...

Då får du vänta på CV2 och det kommer ungefär om 2 år och då kommer nog priset sjunka på CV1. Och under hela den här tiden så kommer jag att skaffa mig 3000 virutella "flickvänner".

Medlem

Bara att vänta och se vilken som har bäst stöd. Än så länge är det bara skit i spelväg påväg till båda. Måste komma lite AAA titlar som sparkar rumpa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är sjukt sugen, men 9000spänn....... Kul att tappa dom i golvet........

Men det blir nog att handla iallafall......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

2000kr dyrare men inkl motionkontroller. I slutändan så känns det som att det blir en bättre deal.

Medlem

Ska mycket till att övertala mig att bränna 15-20 000 på VR plus grafikkort med mera. Just nu känns det lite som vid ett konsol släpp, dyr hårdvara med ingen tillhörande mjukvara för utom några teknik demos.

Såklart jag vill prova det, men inget jag behöver äga för den slanten.

Medlem

Vore inte helt fel om de gjorde så att alla som köper en HTC Vive innan den första prissänkningen eller något i den stilen får alla framtida Valve spel gratis(eller kanske för de kommande 10 åren eller något). Jag tror inte de hade gått miste om allt för mycket på det men potentiellt sålt fler?

Sen passa på att kanske avtäcka ett nytt spel eller två.

Medlem

Så VR eller åka på semester i år? Hmm...

Medlem

Ge mig bra spel så hoppar jag på tåget. Tills dess kan det gott vänta med köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Min plånbok och jag kom överens om att det är bättre att vänta med VR.

Medlem

Kommer floppa så hårt.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Min plånbok och jag kom överens om att det är bättre att vänta med VR.

Samma här fast man måste byta ut "plånbok" mot "sambo".

Medlem

Man e allt bra sugen, men frågan e hur mycket spel de kommer till nått som kostar 9200sek

https://www.youtube.com/watch?v=iWproPHhHd0

Medlem

Kommer att köpa något, om det nu blir Rift eller Vive har jag inte riktigt beslutat än. Men nåt blir det, det är för coolt för att hoppa över

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Blackwolfe:

Min plånbok och jag kom överens om att det är bättre att vänta med VR.

Samma här fast man måste byta ut "plånbok" mot "sambo".

Samma lika, jag klarade inte att övertyga sambon att det är värt att betala 9000, jag försökte få henne att inse att hon kan utföra sin yoga med hjälmen på i en zen trädgård, -Hon köpte det inte, hon skrattade åt mig


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ska mycket till att övertala mig att bränna 15-20 000 på VR plus grafikkort med mera. Just nu känns det lite som vid ett konsol släpp, dyr hårdvara med ingen tillhörande mjukvara för utom några teknik demos.

Såklart jag vill prova det, men inget jag behöver äga för den slanten.

Håller med om att det ej kommer vara billigt att tillhöra "beta-testarna" för VR men vart får du dina prisuppgifter ifrån?

Citat:

...20 000 på VR plus grafikkort med mera

20 papp VR + grafikkort + mera

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av burkmopp:

Ska mycket till att övertala mig att bränna 15-20 000 på VR plus grafikkort med mera. Just nu känns det lite som vid ett konsol släpp, dyr hårdvara med ingen tillhörande mjukvara för utom några teknik demos.

Såklart jag vill prova det, men inget jag behöver äga för den slanten.

Håller med om att det ej kommer vara billigt att tillhöra "beta-testarna" för VR men vart får du dina prisuppgifter ifrån?

Citat:

...20 000 på VR plus grafikkort med mera

20 papp VR + grafikkort + mera

ca 10 000 för bara VR som i sin tur kräver ett värsting grafikkort som ligger på runt 5500-6000 (GTX 980). Formfaktorn kan bli ett besvär för mig så då blir det att byta chassi då mitt nuvarande R9 280 precis får plats med nöd och näppe. Kommer säkerligen behöva mer kräm så lägg till 1000 spänn på ett nätagg. Om jag skulle gå så långt så att jag hade behöva fixa både nytt nätagg och chassi så skulle jag antaligen lika gärna bygga en helt ny burk från grunden... allt detta låter inte vidare lockande. Det är var jag får mina siffror ifrån, knappast alla har det likadant men detta är mitt fall.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Blackwolfe:

Min plånbok och jag kom överens om att det är bättre att vänta med VR.

Samma här fast man måste byta ut "plånbok" mot "sambo".

Samma lika, jag klarade inte att övertyga sambon att det är värt att betala 9000, jag försökte få henne att inse att hon kan utföra sin yoga med hjälmen på i en zen trädgård, -Hon köpte det inte, hon skrattade åt mig

Aah min är ju yoga-intresserad också, kanske ska pröva den vinkeln. Att VR-porr kan bli bra var inget argument som gick hem iaf.

1
Skriv svar