BBC: "Nintendo NX väntas redan i juni"

Robot
Medlem
BBC: "Nintendo NX väntas redan i juni"

Nintendo gör bara rätt i att visa upp NX samma år som den släpps. Med Wii U så hann en redan gammal hårdvara bli ännu äldre genom att vänta nästan 1.5 år på att släppa maskinen. Dock så tror jag att BBC har missuppfattat E3 med release. Release lär till 95% ske i slutet av året.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo gör bara rätt i att visa upp NX samma år som den släpps. Med Wii U så hann en redan gammal hårdvara bli ännu äldre genom att vänta nästan 1.5 år på att släppa maskinen. Dock så tror jag att BBC har missuppfattat E3 med release. Release lär till 95% ske i slutet av året.

Håller med. Känns mycket mer troligt att de först visar upp NX på E3 och sedan släpper den lagom till Thanksgiving/Jul.

Medlem

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Medlem
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Har redan en dator, finns inget unikt nog till de två konsolerna för att jag ska köpa någon av dem. Köpte wii u för smash bros och ville ha monster hunter och zelda. Men de två sista spelen kom aldrig. Inget nytt i alla fall :/

Medlem
Skrivet av salle94:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Har redan en dator, finns inget unikt nog till de två konsolerna för att jag ska köpa någon av dem. Köpte wii u för smash bros och ville ha monster hunter och zelda. Men de två sista spelen kom aldrig. Inget nytt i alla fall :/

Känner i stort sett samma sak, känner mig nästan lurad.

Ambassadör
Xbox

Nintendo...gääääääääsp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av salle94:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Har redan en dator, finns inget unikt nog till de två konsolerna för att jag ska köpa någon av dem. Köpte wii u för smash bros och ville ha monster hunter och zelda. Men de två sista spelen kom aldrig. Inget nytt i alla fall :/

Zelda kommer förmodligen att släppas både till Wii U och NX, precis som Twilight Princess. Det var många titlar jag hoppades på att få se till Wii U. Metroid, F-Zero, en uppföljare till antingen Mario 64, Galaxy eller Sunshine.

Men jag är ändå nöjd för de spel jag hittills fått till Wii U. Mario Kart, Super Smash Bros, Mario 3D World, Wonderful 101, Xenoblade, Splatoon, Donkey Kong, Wind Waker remake, ja listan på spel i högsta klass kan göras ganska lång. Och snart kommer ju även Twilight Princess remaken som ska införskaffas.

Tiden med Wii U blev kort, men jag har fått ut många underbara speltimmar under dessa 4 år.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Har en PS4 och en Wii U och skulle säga att spelen till konsolerna är helt annorlunda.
Du kan inte ersätta den ena med den andra då alla exklusiva titlar till båda konsolerna inte har någon liknande motsvarighet på den andra.

När jag spelar Mario Kart eller Wind Waker på min Wii U så kan jag inte göra det samma på min PS4 för liknande spel finns inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Tror man gör en större förlust på det.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Tror man gör en större förlust på det.

Varför, till skillnad mot WiiU har ju Ps4/Xbox bra spel för oss tröttnat på mario.

Medlem

Jag har haft alla Nintendos stationära konsoler. De exklusiva titlarna är helt enkelt för bra och unika för att missas. Visst har det under alla generationer funnits unika titlar på andra plattformar, men då finns det ofta alternativ i genren på en annan plattform. Men Super Mario Galaxy saknade konkurrens förra generationen och Super Mario 3D world saknar konkurrens den här generationen.

Men jag förstår om inte alla har råd att lägga så mycket pengar som det blir att köpa en konsol för att spela tio spel. Men som begagnatpriserna ser ut så kan man nästan köpa-spela-sälja utan förlust....

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Köp en Ps4 eller Xbox istället

Tror man gör en större förlust på det.

Varför, till skillnad mot WiiU har ju Ps4/Xbox bra spel för oss tröttnat på mario.

Ja för det finns bara Mario på Wii U....

Medlem
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Nintendo började gräva sin grav för flera år sedan. bla att inte slåss i toppen teknikmässigt, stöd till andra speltillverkare. Samma suparmario, smash, zelda i all evighet. Alla som köper en nintendokonsol vet vad de kommer att få, på både gott och ont.

Jag hoppas att nintendo hittar ur graven och hittar tillbaka till sin nisch, men just nu ser det mörkt ut.

Inaktiv
Skrivet av employed:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Nintendo började gräva sin grav för flera år sedan. bla att inte slåss i toppen teknikmässigt, stöd till andra speltillverkare. Samma suparmario, smash, zelda i all evighet. Alla som köper en nintendokonsol vet vad de kommer att få, på både gott och ont.

Jag hoppas att nintendo hittar ur graven och hittar tillbaka till sin nisch, men just nu ser det mörkt ut.

Gräva sin grav? De har sjukt mycket kapital samt så går det inte så speciellt dåligt för dom heller. Deras handburna maskiner säljer rätt bra än.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Nintendo började gräva sin grav för flera år sedan. bla att inte slåss i toppen teknikmässigt, stöd till andra speltillverkare. Samma suparmario, smash, zelda i all evighet. Alla som köper en nintendokonsol vet vad de kommer att få, på både gott och ont.

Jag hoppas att nintendo hittar ur graven och hittar tillbaka till sin nisch, men just nu ser det mörkt ut.

Deras nisch är ju högkvalitets Mario och Zelda o.s.v.!

En konsol kan inte mäta sig med PC iaf så toppteknik är inte det viktigaste, bra spel är det viktigaste. Tyvärr har det kommit för få såna till Wii-U. Dom som finns är riktigt bra och har gett hela familjen massor av timmar med skoj men att det inte kommit ett enda nytt Zelda till Wii-U t.ex. är skandal. Nysläpp av gamla Zelda spel duger inte.

Medlem
Skrivet av Berrabub:
Skrivet av employed:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Nintendo började gräva sin grav för flera år sedan. bla att inte slåss i toppen teknikmässigt, stöd till andra speltillverkare. Samma suparmario, smash, zelda i all evighet. Alla som köper en nintendokonsol vet vad de kommer att få, på både gott och ont.

Jag hoppas att nintendo hittar ur graven och hittar tillbaka till sin nisch, men just nu ser det mörkt ut.

Gräva sin grav? De har sjukt mycket kapital samt så går det inte så speciellt dåligt för dom heller. Deras handburna maskiner säljer rätt bra än.

Det går sämre än förväntat och dom tjänade under sin prognos. 2016 kommer bli ett tungt år för Nintendo.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av employed:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Nintendo började gräva sin grav för flera år sedan. bla att inte slåss i toppen teknikmässigt, stöd till andra speltillverkare. Samma suparmario, smash, zelda i all evighet. Alla som köper en nintendokonsol vet vad de kommer att få, på både gott och ont.

Jag hoppas att nintendo hittar ur graven och hittar tillbaka till sin nisch, men just nu ser det mörkt ut.

Deras nisch är ju högkvalitets Mario och Zelda o.s.v.!

En konsol kan inte mäta sig med PC iaf så toppteknik är inte det viktigaste, bra spel är det viktigaste. Tyvärr har det kommit för få såna till Wii-U. Dom som finns är riktigt bra och har gett hela familjen massor av timmar med skoj men att det inte kommit ett enda nytt Zelda till Wii-U t.ex. är skandal. Nysläpp av gamla Zelda spel duger inte.

Kan det vara så att Nintendo har prestationsångest och inte kan leverera så bra som de historiskt gjort och det är därför det tar hela konsolegenerationer utan att det kommer något nytt? Tycker själv att vid varje ny Nintendo konsol så ska det finnas nya mario/Zelda/metroid m.m. spel under första året. Det skulle ju kunna komma ett storspel varje kvartal första året. Känns även som de nya spelen måste vara 20ggr större än föregående spels värld, gör hellre mindre spel och släpp nya lite oftare.

Medlem
Skrivet av sledde:
Skrivet av ixon:
Skrivet av employed:
Skrivet av salle94:

Vi som köpt Wii U borde få rabbat på NX eftersom nintendo knappt släppte något till Wii U :/

Nintendo började gräva sin grav för flera år sedan. bla att inte slåss i toppen teknikmässigt, stöd till andra speltillverkare. Samma suparmario, smash, zelda i all evighet. Alla som köper en nintendokonsol vet vad de kommer att få, på både gott och ont.

Jag hoppas att nintendo hittar ur graven och hittar tillbaka till sin nisch, men just nu ser det mörkt ut.

Deras nisch är ju högkvalitets Mario och Zelda o.s.v.!

En konsol kan inte mäta sig med PC iaf så toppteknik är inte det viktigaste, bra spel är det viktigaste. Tyvärr har det kommit för få såna till Wii-U. Dom som finns är riktigt bra och har gett hela familjen massor av timmar med skoj men att det inte kommit ett enda nytt Zelda till Wii-U t.ex. är skandal. Nysläpp av gamla Zelda spel duger inte.

Kan det vara så att Nintendo har prestationsångest och inte kan leverera så bra som de historiskt gjort och det är därför det tar hela konsolegenerationer utan att det kommer något nytt? Tycker själv att vid varje ny Nintendo konsol så ska det finnas nya mario/Zelda/metroid m.m. spel under första året. Det skulle ju kunna komma ett storspel varje kvartal första året. Känns även som de nya spelen måste vara 20ggr större än föregående spels värld, gör hellre mindre spel och släpp nya lite oftare.

Kanske mest sugna på att behålla ett vinnande koncept?

Medlem

Aldrig mer ett nintendo. Trött på amibos och för lite spel. Super mario party 10.... herregud alltså... smash va det ända bra som kommit till den konsollen. World var väl med rätt skoj.... näe. Dom ska behöva impa mig otroligt mycket om jag ens ska överväga det.

Medlem

Aldrig mer att jag går på Nintendos försäljningsbedrägerier.

1
Skriv svar