Svindyr frakt för HTC Vive

Robot
Medlem
Svindyr frakt för HTC Vive

Tror jag väntar ett par år med den här VR-skiten...

Medlem

Jag tänker köpa en framåt jul, då kanske det finns svenska återförsäljare + lite mer spel

Medlem

Jag är inte så sugen på vr, ser inget som direkt är värt de pengarna och datorn man måste ha.

Medlem

herregud. gjord i stål och betong eller?

Medlem

Man väntar ju tills valfri elektronikkedja börjar sälja grejerna om man har några celler där uppe i skallen

Medlem
Medlem

Är väldigt intresserad! Har spenderat många timmar med Dk2.
Bla Elgiganten har vive på sin Onlineshop, dock utan varken pris eller datum..
Enl några trådar på R/vive menar några att de läst att det ev kan finnas på butik tidigt i april?

I alla fall hade det varit najs att få testa en vive på butik innan köp

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag är inte så sugen på vr, ser inget som direkt värt de pengarna och datorn man måste ha.

Då är frågan. Har du testat VR?

Man måste vara intresserad för att vilja pröva något.. Så nej är svaret på din fråga..

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag är inte så sugen på vr, ser inget som direkt värt de pengarna och datorn man måste ha.

Då är frågan. Har du testat VR?

Man måste inte ha prövat för att inte vara sugen, själv var jag sugen i början. Men har med tiden känt att jag kan njuta av spel utan VR

Medlem

För 100 euro så ska den fan levereras till dörren av ingen mindre än Gaben själv. Inte en chans att jag spenderar nästan 1000 euro bara för att testa. Blir till att vänta tills den finns hos svenska återförsäljare.

Medlem

Så jävla glad att jag inte känner ett dugg sug för VR.... SVINDYRT ju

Inaktiv

Tekniskt sett så lanseras Oculus och Vive bara i USA. Varje enhet skeppas individuellt från USA till andra länder och då blir det dyra fraktkostnader och tullavgifter.

Otroligt amatörmässig lansering från båda dessa.

Medlem

Inget för allmänheten iår eller nästa.
Är folk inte villiga att betala mer än sketna ps4 och xboxar för gamingdatorer så lär folk inte köpa VR kit då det är i barnstadie fortfarande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Vive har inte intresserad mig det minsta ivf. Flytta runt saker i rummet / hemmet för att ha en yta att "gå runt på". Nej tack.

Beställde nyligen en Oculus CV1 (kosta 8k med leverans) och eftersom jag jobbar och har en stadig inkomst, trött på att vara ute o slänga bort pengar på fest o supa, Krogar är Meh o Clubbar now days går FET bort. Alldeles för mycket småbarn som måste hävda sig själva med för mycket sprit i blodet som slutar att man måste ge dom en lavett med ringarna åt fel håll.

Nej jag ser framemot min framtid av inlevelse i spel som ingen annan kan få på en 2d skärm.
*case cloosed*

Så,,,CANT WAIT. Och för dom som undrar. Oculus rift har en "walk around" yta på 10x10 feet. VIVE har 15x15 Meter

Medlem

Det gick att ställa om frakten till andra saker än express även om express var förinställt. vilket gjorde att frakten landade "endast" på 41€

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Okej. TILL ALLA HÄR SOM INTE KÄNNER NÅGOT SUG FÖR VR OCH INTE HAR PROVAT!
Jag vet inte om någon som inte har blivit så pass imponerade att de snudd på blivit förälskade. Visst, jag håller med om att det är alldeles för dyrt för en som inte är spel/teknik entusiast, att tekniken måste förfinas mer och att det inte finns tillräckligt med spel påväg. Men VR ger så extremt mycket mer inlevelse i spel så att det blir löjligt att ens jämföra med spel utan VR. Tack och hej leverpastej.

Yes , alla som provat min dk2 har spontan stönat och fått en redig aha upplevelse.
Bättre att erkänna på en gång att man inte har råd istället för att tramsa med div svepskäl att man inte är "sugen" "suger" "gimmick" .
(Provocerande åsikt jag vet ;p )

Jag slutar inte spela på flatscreen bara för att jag har en dk2 , den åker fram när jag vill ha en upplevelse.
VR är inte gaming det är en guldbiljett till chockladfabriken, går liksom inte att ogilla det på annat sätt än att man fysiskt inte klarar av att befinna sig VR (illamående)

Inaktiv

Håller med ovanstående.

Alla som testat min Dk2 har sagt / reagerat det samma. Ändra så har det varit "aha, är detta vad VR verkligen är" elr så har dom mer elr mindre vägrat att ta av sig Dk2,et då dom är helt fast i upplevelsen.

Känns också som att dom flästa som använder orden "suger" "gimmick" "Will not make it" är dom som inte har några pengar att lägga på en VR enhet och på det viset försöker övertala sig själva.

Jag tycker dock inte att det är så irriterande att höra "Suger/Gimmic" då jag ser lite på dom som generationen som satt o sa i början av när smart phones komm ut. ( för dom som minns det) " vem sitter o glor på luren hela tiden?" Ja du vem gör det nu förtiden mon tro?

Kommer inte heller sluta spela på "flatscreen" när jag får mitt CV1, Användningen av skärmen kommer fortfarande vara där men närjag som Gerald sa vill ha en upplevelse som en 2D skärm inte äns kommer nära så sätter jag på mig mitt CV1 och försvinner totalt .

Medlem

Sjukt sugen, men kommer nog vänta tills recensionerna är inne och priset fallit (lite iaf). Inte jättelust att lägga 10k på någonting jag inte provat även om alla säger att det är fantastiskt.

Avstängd
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag är inte så sugen på vr, ser inget som direkt värt de pengarna och datorn man måste ha.

Då är frågan. Har du testat VR?

Man måste vara intresserad för att vilja pröva något.. Så nej är svaret på din fråga..

Hört talas om konceptet "prova något nytt?"

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Sjukt sugen, men kommer nog vänta tills recensionerna är inne och priset fallit (lite iaf). Inte jättelust att lägga 10k på någonting jag inte provat även om alla säger att det är fantastiskt.

Skulle rekommendera en DK2 i fint skick på blocket , den tar dig till narnia för 2-3bagare.
Hade jag inte varit så satans tekniknördig hade jag skippat cv1 och kört vidare med dk2 för den är potent.
(Likvärdig playstation vr)

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:

Det gick att ställa om frakten till andra saker än express även om express var förinställt. vilket gjorde att frakten landade "endast" på 41€

Attans då, när jag försökte första gången så fanns det bara express, men när jag skulle checka ut, så var den slutsåld.
Startade om från början och då gick det vägen, men tänkte inte på att försöka ändra på frakten :/
Frågan är ju hur många dagars skillnad det är på express och vad nu 41-varianten kallades?

Medlem

Väntar 5 år, kommer vara 5 gånger bättre till ett 5 gånger bättre pris förhoppningsvis

Ambassadör
Xbox

Fanns det inte en ny sajt för den här skiten?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fanns det inte en ny sajt för den här skiten?

Jo, men det betyder inte att nyheterna skyfflas dit, nu kopieras det och blir DUBBEEELT!!!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns ju som att Sony redan vunnit VR kriget, allt dom behöver göra nu är att vara billigare än konkurenterna. Deras system är plug'n play till en redan väl etablerad plattform med många duktiga utvecklare i spetsen

(Suck... Ja, jag är en Sony- fanboy så det sjunger om det)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mortaigne:

Fanns det inte en ny sajt för den här skiten?

Jo, men det betyder inte att nyheterna skyfflas dit, nu kopieras det och blir DUBBEEELT!!!

OMG YES! Spam är ju såå fränt lixom!


signatur

Jump in.

Medlem

Hm synd att betala mycket frakt kanske, men kan tänka mig att det är ett rejält packet med kontroller och lighthouse etc. Blir ett köp av VR förr eller senare, kanske inte just nu dock.

Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av Timosaki:

Okej. TILL ALLA HÄR SOM INTE KÄNNER NÅGOT SUG FÖR VR OCH INTE HAR PROVAT!
Jag vet inte om någon som inte har blivit så pass imponerade att de snudd på blivit förälskade. Visst, jag håller med om att det är alldeles för dyrt för en som inte är spel/teknik entusiast, att tekniken måste förfinas mer och att det inte finns tillräckligt med spel påväg. Men VR ger så extremt mycket mer inlevelse i spel så att det blir löjligt att ens jämföra med spel utan VR. Tack och hej leverpastej.

Yes , alla som provat min dk2 har spontan stönat och fått en redig aha upplevelse.
Bättre att erkänna på en gång att man inte har råd istället för att tramsa med div svepskäl att man inte är "sugen" "suger" "gimmick" .
(Provocerande åsikt jag vet ;p )

Jag slutar inte spela på flatscreen bara för att jag har en dk2 , den åker fram när jag vill ha en upplevelse.
VR är inte gaming det är en guldbiljett till chockladfabriken, går liksom inte att ogilla det på annat sätt än att man fysiskt inte klarar av att befinna sig VR (illamående)

Well jag är inte sugen på VR det sitter inte i priset om jag har råd eller ej så varför döma alla? Vad har ekonomin med saken att göra om man bara kände ett sug i början för att sedan känna att man lär ändå aldrig använda det?

Nej din kommentar var inte provocerande, utan bara ren dumhet att skriva och påstå alla säger bara så för att inte våga erkänna att dom inte har ekonomin till att köpa.

MEG
Medlem

Det här känns lite som återlanseringen av 3D, var roligt första filmen man såg på bio men nu är det bara jobbigt och något man undviker, iaf jag.


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar