Svindyr frakt för HTC Vive

Medlem
Skrivet av MEG:

Det här känns lite som återlanseringen av 3D, var roligt första filmen man såg på bio men nu är det bara jobbigt och något man undviker, iaf jag.

Ännu en som inte har råd

Medlem
Skrivet av neocon:

Frakt? Det står shipping WITH TAX.

Ja det står frakt. Taxen är en fin bonus.

Medlem

Alltid folk som vill testa det senaste och får därmed betala för det. En annan tänker vänta och se hur utvecklingen går för det första och vad som kommer att produceras för VR.
Porrindustrin är väl de som kommer tjäna mest på det.
Finns bra områden för VR men vete katten hur det blir för spelindustrin.

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Tekniskt sett så lanseras Oculus och Vive bara i USA. Varje enhet skeppas individuellt från USA till andra länder och då blir det dyra fraktkostnader och tullavgifter.

Otroligt amatörmässig lansering från båda dessa.

Bullshit. Både Vive och Rift skickas från distributionscenter i Irland och t.ex. Elgiganten kommer att sälja Vive i butik i Sverige.

Jag kunde inte välja något annat än express i beställningen, testade. Lite surt, men det får det vara värt.

Behåller min DK2 också för Oculus innehåll.

Medlem

Sket i ny lur så har redan 7 lock till godo, så en tusenlapp eller två kan jag lägga till

KoP
Medlem

Priset mördar ju suger efter VR ganska fort. Finns inte ett enda spel som lockar i nuläget ändå. Kan nog fortsätta njuta av spel på det traditionella viset ett bra tag till.

Medlem

När videon kom i början av 80-talet fick man ge över 6000 kr för dem, det motsvarar ungefär det dubbla i dagens värde och då fanns det knappt några filmer till dem. Ändå köpte folk dem och de blev på några år standard i de flesta hem.

Jag ser ingen större skillnad med VR, de kommer inte att finnas i varje hem men folk kommer att köpa dem, priset kommer att sjunka och många kommer att ha dem; Inte bara för spel utan för 3D-film, virtuella rundturer mm.

Medlem

Inget nytt att en ny pryl på marknaden är svindyr i början, har ni glömt hur dyrt det var att köpa en DVD spelare när de kom? Upp mot 1200$. Sluta kasta ko-bajs och lugna ner er, ta en bärs och se priset falla. Om nåt år är det säkert full konkurrens och priserna kommer halveras.

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag är inte så sugen på vr, ser inget som direkt värt de pengarna och datorn man måste ha.

Då är frågan. Har du testat VR?

Man måste vara intresserad för att vilja pröva något.. Så nej är svaret på din fråga..

Hört talas om konceptet "prova något nytt?"

Jag provar nya spel och teknik prylar nästan varje dag. VR är något jag inte har något behov av att pröva. Inte för den summan de vill ha just nu iallafall.

Medlem

årets flopp 2016 .. samt att man behöver en dator för 30.000

Medlem

91,25 euro i frakt?!
Levereras den med häst och vagn i 24 karats guld eller?

Medlem

Förstår inte hur man INTE kan vara sugen på VR. Visst förstår jag att det är för dyrt, men konceptet virtual reality måste ju på något sätt farscinera alla.

Quake-konnässsör

Lite fundersam över den dyra frakten. Fraktar dem allt ifrån USA? Tycker att de borde ha ett lager i Europa, och då borde frakten bli betydligt billigare.

Väntar nog att beställa tills man läser eran recension på VR kitet.

Medlem

Sugen är man ju men tänker inte slänga 9000 på något jag inte testat.
Vilket suger en aning för hur kan man testa rift och vive för en jämförelse?

Medlem
Skrivet av snubben:

Förstår inte hur man INTE kan vara sugen på VR. Visst förstår jag att det är för dyrt, men konceptet virtual reality måste ju på något sätt farscinera alla.

Konceptet fascinerar mig visst, men utförandet är jag inte helt imponerad av. Jag har testat DK2 hos en polare och det var en häftig upplevelse visst men jag blev inte tillräckligt imponerad för att känna att jag väldigt gärna skulle vilja ha en själv. Kanske i framtiden när tekniken förfinats mer, Eller kanske StarVR kan få mig att hoppa på tåget, den ser onekligen intressant ut.

Quake-konnässsör
Skrivet av Doed:
Skrivet av snubben:

Förstår inte hur man INTE kan vara sugen på VR. Visst förstår jag att det är för dyrt, men konceptet virtual reality måste ju på något sätt farscinera alla.

Konceptet fascinerar mig visst, men utförandet är jag inte helt imponerad av. Jag har testat DK2 hos en polare och det var en häftig upplevelse visst men jag blev inte tillräckligt imponerad för att känna att jag väldigt gärna skulle vilja ha en själv. Kanske i framtiden när tekniken förfinats mer, Eller kanske StarVR kan få mig att hoppa på tåget, den ser onekligen intressant ut.

Problemet kan bli senare om de inte säljer tillräckligt är att de inte vilja fortsätta att utveckla VR om de inte säljer x antal produkter. Tror det eventuellt blir ett köp när produkterna har blivit ordentligt testade och de finns i Sverige. Angående starta, har de väldigt stora krav på sig själva med den upplösningen, bildvinklen samt uppdaterings frekvensen. Men för all del kan de lyckas, och jag hoppas verkligen de gör det också.

Sitter själv och kör en hel del arma 3 och med hjälp av VR tekniken kan man få en mycket bättre inlevelse, så tekniken är väldigt intressant. Har funderat på att eventuellt skaffa Tobii eller TrackIR under tiden man väntar på VR tekniken.

Medlem

€30 hade varit för mycket.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Varför så dyr frakt ? det är väl för fan ingen jätte stor sak eller som väger mycket ?? jävla idioter nä vr för mig går helt bort för tillfället bara priset sen ska vi bli blåsta på korkad frakt Nejtack!!!

Medlem

Än så länge finns det inga spel jag är intresserad av att lira med vr, det blir mer intressant för mig när andra områden börjar utvecklas för vr, som tex produktsidor, sjukvård, kommunikation etc.

Medlem

Jag kan fortfarande spela Arma 3 och GTA V i 60 stadiga FPS på mitt 760 (dock inte standard). Men skulle jag vilja hoppa på tåget så blir det ny GPU och VR-set vilket blir åthelvete för dyrt just nu. Med tanke på hur det har sett ut i demonstrationerna så ställer jag mig mer och mer tveksam till om verkligen ens ett 970 räcker till för mer än minimum.

Jag anser fortfarande att de har pissat bort den här möjligheten p g a girighet. Implementering i spel bygger på spelarbas och om ens 1% av alla PC gamers köper detta så är det inte tillräckligt många för att det skall bära sig. De skulle släppt en slipad DK2 i 1080p som fungerade som den skulle och låtit marknaden bli van vid det som ett kompliment/ersättning för skärm.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av almblad:
Skrivet av Doed:
Skrivet av snubben:

Förstår inte hur man INTE kan vara sugen på VR. Visst förstår jag att det är för dyrt, men konceptet virtual reality måste ju på något sätt farscinera alla.

Konceptet fascinerar mig visst, men utförandet är jag inte helt imponerad av. Jag har testat DK2 hos en polare och det var en häftig upplevelse visst men jag blev inte tillräckligt imponerad för att känna att jag väldigt gärna skulle vilja ha en själv. Kanske i framtiden när tekniken förfinats mer, Eller kanske StarVR kan få mig att hoppa på tåget, den ser onekligen intressant ut.

Problemet kan bli senare om de inte säljer tillräckligt är att de inte vilja fortsätta att utveckla VR om de inte säljer x antal produkter. Tror det eventuellt blir ett köp när produkterna har blivit ordentligt testade och de finns i Sverige. Angående starta, har de väldigt stora krav på sig själva med den upplösningen, bildvinklen samt uppdaterings frekvensen. Men för all del kan de lyckas, och jag hoppas verkligen de gör det också.

Sitter själv och kör en hel del arma 3 och med hjälp av VR tekniken kan man få en mycket bättre inlevelse, så tekniken är väldigt intressant. Har funderat på att eventuellt skaffa Tobii eller TrackIR under tiden man väntar på VR tekniken.

Självklart kan det bli problematiskt om dom inte säljer så mycket enheter, men samtidigt så kan dom ju inte förvänta sig att så jättemånga kommer att hoppa på tåget när det kostar lika mycket som en relativt hyfsad PC! Min PC är inte ens uppdaterad för att köra VR och då blir det ännu en extra kostnad då jag behöver byta praktiskt taget allt, så jag är lite glad att jag inte är inne på VR-grejen ännu!

Men jag hoppas på StarVR, tycker dom har en intressant idé där med ordentlig fov i VR-format. Vilket i dagsläget väl är det som lockar mest med den.

12
Skriv svar