Analytiker: Xbox 360 på väg neråt

Robot
Analytiker: Xbox 360 på väg neråt

Branschgranskare hävdar att Microsofts spelkonsol är i övre medelåldern och har sina bästa år bakom sig.

#sony, #microsoft


Medlem
Analytiker: Xbox 360 på väg neråt

Det har märkts redan, iaf i Sverige.

Inaktiv

Analytiker? Tänker dom inte att det är finanskris i världen? Skit snack. Xbox 360 all the way! - Spelen säljer mera i alla fall och Xbox LIVE är den bästa Onlinetjänsten. (fortfarande)

Inaktiv

tycker ändå det är många som köper den. analytiker får tro vafan de vill....
De tror väl även jorden går under om 2 år -.-


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Analytiker? Tänker dom inte att det är finanskris i världen? Skit snack. Xbox 360 all the way! - Spelen säljer mera i alla fall och Xbox LIVE är den bästa Onlinetjänsten. (fortfarande)

Kan bara hålla med.

Medlem

Exakt _VAD_ är det som gör att den är bäst, har inte lyckats få klart för mig vad det är trots att jag har båda.

Medlem

Det är alltid lika underhållande med dessa spåmän/kvinnor som sitter och gissar sig till vad som kommer att ske i framtiden.

Medlem

Analytiker, skaffa er ett riktigt jobb istället.

MFZ
Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Exakt _VAD_ är det som gör att den är bäst, har inte lyckats få klart för mig vad det är trots att jag har båda.

bättre online tjänst.
dom flesta multiplatformspelen har lite bättre prestanda på 360.
dom flesta jag känner föredrar handkontrollen till 360 (förståss en smaksak).

jag äger båda... men ska ja va ärlig så stå rmin 360 och dammar just nu, mest pga att det kostar att spela online, för att inte nämna RROD som alltid lurar bakom hörnet, så att investera saker till 360n känns inte så intressant.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

oj oj oj, det var en nyhet det (INTE)
det kunde man räkna ut med lilltån hahaha

X360 var körd redan för ett år sedan, det är därför MS (microshit)
tagit fram ett smalt alternativ för alla överviktiga svenskar samt amerikaner i tron att det skall få skiten att överleva.

Sony kommer tyvärr stöta på samma problem inom kort

Kommer inte något bolag med något nytt så kommer datorerna återigen inta tronen som det enda rena alternativet för spelare.

Hårdvaran är redan såpass stressad i och med nya spel till de omtalade konsollerna att något nytt måste fram, då hjälper det inte med att projektet nataniel står i dörren och väntar för MS eller trollspöet eller dildon för PS3

Nej det är nog dax för 720 eller PS4 och några riktigt, riktigt bra spel denna gången. För om vi inte får bättre kvalitet nästa gång.

Så kommer piraterna att sluka hela skiten hel


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

hahahahaha.
Snacka om att DFC är ute och cyklar igen, samma som när de peggade 360 som sista konsol och att PS3 skulle ta ledning denna gen. för flera år sedan

Inaktiv
Skrivet av 7an:

oj oj oj, det var en nyhet det (INTE)
det kunde man räkna ut med lilltån hahaha

X360 var körd redan för ett år sedan, det är därför MS (microshit)
tagit fram ett smalt alternativ för alla överviktiga svenskar samt amerikaner i tron att det skall få skiten att överleva.

för spelare.

Hårdvaran är redan såpass stressad i och med nya spel till de omtalade konsollerna att något nytt måste fram, då hjälper det inte med att projektet nataniel står i dörren och väntar för MS eller trollspöet eller dildon för PS3

Nej det är nog dax för 720 eller PS4 och några riktigt, riktigt bra spel denna gången. För om vi inte får bättre kvalitet nästa gång.

Så kommer piraterna att sluka hela skiten hel

Lol. du har rätt dålig koll va? PS4 är inte att tänka på för sånny, deras aktieägare är deras huvudansvar och kommer inte ps3 att börja generera ordentligt med pengar så kommer fler sådana här risker (som ps3) inte att tas. För MS del så är jag ganska säker på att en ny grym konsol redan är långt under utveckling trots kinect/natal. De vet att de ska konkurrera med nintendo denna gången, inte sånny

Inaktiv
Skrivet av Rainbearer:

Exakt _VAD_ är det som gör att den är bäst, har inte lyckats få klart för mig vad det är trots att jag har båda.

Så är det, har du inte märkt det så använder du inte tjänsten.....
Jag har med båda men min stackars ps3 står och samlar damm nu i väntan på gt5...

Inaktiv
Medlem

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Xbox Live är bättre än PSN, inget snack om saken och vissa multiplayer spel är mer optimerade för 360'n och kontrollen för FPS ska visst vara bättre på 360'n. Det är rätt så accepterat. Jag lirar (OM jag lirar) FPS på dator. Mus/Tangentbord är BÄST och håller man inte med om det så är det bara söka hjälp! (Min åsikt.)

PSN plus, verkar faktiskt intressant i dagsläget, inte lika bra som Live Gold men, Wipeout HD och Destruction Derby är två spel jag har funderat på att köpa i vilket fall som helst så jag tror fasiken att det blir att skaffa plus. Med tanke på vad jag lagt ner på att bara få spela online med krysslådan så är det verkligen inget snack om att det är värt det.:up:

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Medlem

360 var gammal redan när den kom skippa Konsolerna o gå till PC!

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Edd1e:

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Sony har definitivt mer efterlängtade spel än Microsoft detta år. SOCOM 4, LittleBigPlanet 2, Killzone 3, Gran Turismo 5 (!), Move etc. Allt detta kommer i höst, lagom innan julhandeln.

Multiplatforms-spel (i detta fall Black Ops) borde du inte ens nämna då PS3 också får ta del av dem.

Du kanske ska vara tyst nästa gång du snackar bs?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Gran Turismo 5. Ogrundad spekulation? Haha, njae. Bättre än så får du nog göra. Varje släppt GT-Spel har sålt förbaskat många konsoler i samma period, det är ett rätt välgrundat antagande skulle jag snarare säga.

Skrivet av anon_81726:

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Jag känner tio-ish personer som kommer köpa PS3 när Gran Turismo 5 kommer. Jag är även rätt säker på att jag inte känner dom enda tio personerna som väntar på just det spelet. Det är Sånnys flaggskepp i julhandeln. Det är som du säger dock, många PS3 står och samlar damm (min också) i väntan på GT5. FPS spelas av dom flesta av mina vänner på dator och inte på konsoll och av det du nämnt är det endast .. eller vänta, det enda du sa som inte var ett FPS var nya X-boxen och Kinect.. Visst, jag tror absolut att X-box kommer vara jättebra för dom som lirar på den men jag tror desto mer att PS3:an kommer briljera resten av detta år.

Har du några fakta själv då? Jag menar på dina spekulationer.

Skrivet av anon_81726:

http://www.vgchartz.com/article/80715/usa-retail-sales-previe...

Spännande att se juli när 360 S boostar siffrorna

Vgchartz har ingen trovärdighet. Alls.

Inaktiv
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Edd1e:

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Sony har definitivt mer efterlängtade spel än Microsoft detta år. SOCOM 4, LittleBigPlanet 2, Killzone 3, Gran Turismo 5 (!), Move etc. Allt detta kommer i höst, lagom innan julhandeln.

Multiplatforms-spel (i detta fall Black Ops) borde du inte ens nämna då PS3 också får ta del av dem.

Du kanske ska vara tyst nästa gång du snackar bs?

Japp dom har flera efterlängtade spel. Men varför säljer spelen så mycket mera till Xbox 360? Nu ska man inte sitta och jämföra olika generationer. Men försäljningsmässigt så krossar Xbox 360 Playstation 3.

Fable 3, Gears of War 3, Halo: Reach, Kinect. Xbox 360 Slim.

Medlem

Personligen har jag sålt mitt Playstation 3 efter spelat igenom de kändare titlarna så som Uncharted 1+2, MGS4, Killzone 2, Infamous, Heavy Rain och God of war serien mfl. Maskinen fungerade mer som en Blu-ray/DVD spelare här hemma i slutet vilket kändes bara tråkigt. För pengarna jag fick ifrån försäljningen inhandlades en ny Blu-ray spelare istället som jag är kalas nöjd med.
Familjens Xbox 360 har dock från start använts flitigt till att spela spel på.
Xbox handkontrollen känns i mitt tycke skönare och smidigare till alla spel överhuvudtaget.
Det tråkiga är väl som någon sagt här tidigare just att man löper stor risk att konsolen överhettas vilket hände mig rätt nyligen. Dock ska man veta att även Sony's konsol har överhettnings problem som kan komma krypandes förr eller senare.

För mig personligen som redan har ett brett biblotek med spel så får de bli en Xbox 360 slim nu när den lanseras i hopp om att den ska fungera bättre än tidigare modeller. Och varför det blir en ny 360 är också för att den i förstahand är en spelkonsol då vi redan har en Blu-ray med allt vad vi behöver gällande att titta på film.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Edd1e:

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Sony har definitivt mer efterlängtade spel än Microsoft detta år. SOCOM 4, LittleBigPlanet 2, Killzone 3, Gran Turismo 5 (!), Move etc. Allt detta kommer i höst, lagom innan julhandeln.

Multiplatforms-spel (i detta fall Black Ops) borde du inte ens nämna då PS3 också får ta del av dem.

Du kanske ska vara tyst nästa gång du snackar bs?

Den enda som ska vara tyst är nog du lilla vän, hur du ens kan säga att Socom, lbp eller killzone (som inte har combined sales ens i närheten av bara Halo) skulle generera mer än kryssboxens spel är bara dynga. Att jag nämner Blackops är tack vare MS deal med activision (och det faktum att de spelen sålt betydligt bättre, ca 2:1 på 360 vs ps3).

Sen är jag ganska säker på att kz3 inte ens kommer i år, så du kanske ska ta en funderare på om du kanske ska kolla upp saker först och skriva SEN i fortsättningen, fast för min del så kan du lika gärna låta bli, jag har inte tid att sitta och korrigera troll som dig.

På vgachartz har de en väldigt intressant uträkning på GT spelens försäljning och det är det enda som skulle kunna komma i närheten av halo, MEN, och det är ett stort men, idag är inte simracingscenen kvar på ps3, och fps har gått om den i storlek flerfalt.

Inaktiv

Skulle nog köpa en ps3 slim i dags läget, move är uppenbarligen mycket bättre än natal/kinect. Nog är det bra med en ny uppbiffad console men kom igen, saker som trådlöst nätverk borde varit inbyggt från dag 1.

Äger dock båda consolerna, köpte ps3 på launch bara för att inse att jag spottade ut nästan 6000kr på något som 360 kunde göra lika bra för 3500kr. Blueray är såklart trevligt tröstade man sig med. Nu är det mycket mer värt pengarna.

Xbox live är knappast bättre än psn, men så här funkar xbox live. Everyone got xbox live, everyone play xbox live. Samma sak kan sägas om till exempel mw2.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

Skulle nog köpa en ps3 slim i dags läget, move är uppenbarligen mycket bättre än natal/kinect. Nog är det bra med en ny uppbiffad console men kom igen, saker som trådlöst nätverk borde varit inbyggt från dag 1.

Äger dock båda consolerna, köpte ps3 på launch bara för att inse att jag spottade ut nästan 6000kr på något som 360 kunde göra lika bra för 3500kr. Blueray är såklart trevligt tröstade man sig med. Nu är det mycket mer värt pengarna.

Xbox live är knappast bättre än psn, men så här funkar xbox live. Everyone got xbox live, everyone play xbox live. Samma sak kan sägas om till exempel mw2.

Håller med dig om det skulle vara så att man var intresserad av bluray, men idag finns det betydligt bättre och snabbare spelare än ps3ans. Vad gäller trådlösa inbyggda nätverkskort så förstår jag MS, samtidgt som jag varit irriterad på att de inte hade 802.11 inbyggt i "gamla" konsolerna.
De har nu valt att implementera detta, 802.11b/g/n
vilket inte ens PS3 stödjer (och inte kunde då den standarden inte fanns färdig när den släpptes).

Varför i hexxxke uppdaterade inte sånny bluray spelaren och wifi till N när de uppgraderade till slimkonsolen (snålhet förstås).

Angående live vs PSN så är jag inte ett dugg imponerad av kvaliteten på spelandet på ps3 (även om MAG ligger mig varmt om hjärtat) då de har alldeles för mycket lagför min smak och för få som kommunicerar, att inte headset följde med varje konsol bör ha varit deras största miss, men de förstod inte vart online gaming var på väg (och de försöker fortfarande komma ifatt MS).

Jag betalar hellre 350 kr / år för live guld än spelar på psn faktiskt (hade nog betalat fullpris med hellre än psn).

Min ps3 samlar som sagt damm nu, i väntan på gt5, men om prologue är någon riktlinje så blir det nog en ps3 slim 250 till salu i november =(

Inaktiv
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]
Familjens Xbox 360 har dock från start använts flitigt till att spela spel på.
Xbox handkontrollen känns i mitt tycke skönare och smidigare till alla spel överhuvudtaget.
Det tråkiga är väl som någon sagt här tidigare just att man löper stor risk att konsolen överhettas vilket hände mig rätt nyligen. Dock ska man veta att även Sony's konsol har överhettnings problem som kan komma krypandes förr eller senare.

För mig personligen som redan har ett brett biblotek med spel så får de bli en Xbox 360 slim nu när den lanseras i hopp om att den ska fungera bättre än tidigare modeller. Och varför det blir en ny 360 är också för att den i förstahand är en spelkonsol då vi redan har en Blu-ray med allt vad vi behöver gällande att titta på film.

Håller med dig ganska ordentligt där, handkontrollen är skönare (och billigare), dock har även jag haft problem med 360 (rrod) men tack vare MS 3åriga garanti så har det inte kostat mig mer än 1 veckas speluppehåll. De gamla ps3orna hade även de problem med överhettning (ylod) men sony var inte lika generösa med att reparera utan folk fick punga upp med 1000-1500 kr för att reparera dem, dessutom fick de tbax refurbs med mindre hds (när 60 gb utgick). Var ett jäkla rabalder i england om detta innan slim kom. Tror dock att deras kvalitetsproblem fixades iochmed slimmen och jag håller tummarna för att MS ska ha samma flyt.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Edd1e:

Höst/Julhandeln kommer vara väääldigt bra för PS3. Sommar? Meh, jag lirar verkligen inte mycket under denna säsong så jag kunde brytt mig mindre om hur det ser ut idag men jag har väldigt svårt att se riktigt bra anledningar till varför man skulle köpa sig en 360 om man har ett PS3 idag.
Å andra sidan ser jag väldigt många anledningar till att köpa PS3 om jag skulle haft en 360 idag!
Nej, jag bryr mig icket i rörselsekänsliga kontroller. Vill jag vifta lirar jag Wii, end of story. //Analytiker.

Hur kom du fram till att PS3ans julhandel blir väääldigt bra, känns som helt ogrundade och ganska dumma spekulationer då de inte har särskilt mycket som talar för massförsäljning såsom kryssboxen har.....

Kanske ska nämna att vi har reach i september, cod blackops i november och kinect i november för krysslådan tillsammans med deras redesign om två veckor (i eu). Vad är det som talar för PS3s väldigt bra julförsäljning mer än deras wii hd ?

Sony har definitivt mer efterlängtade spel än Microsoft detta år. SOCOM 4, LittleBigPlanet 2, Killzone 3, Gran Turismo 5 (!), Move etc. Allt detta kommer i höst, lagom innan julhandeln.

Multiplatforms-spel (i detta fall Black Ops) borde du inte ens nämna då PS3 också får ta del av dem.

Du kanske ska vara tyst nästa gång du snackar bs?

Den enda som ska vara tyst är nog du lilla vän, hur du ens kan säga att Socom, lbp eller killzone (som inte har combined sales ens i närheten av bara Halo) skulle generera mer än kryssboxens spel är bara dynga. Att jag nämner Blackops är tack vare MS deal med activision (och det faktum att de spelen sålt betydligt bättre, ca 2:1 på 360 vs ps3).

Sen är jag ganska säker på att kz3 inte ens kommer i år, så du kanske ska ta en funderare på om du kanske ska kolla upp saker först och skriva SEN i fortsättningen, fast för min del så kan du lika gärna låta bli, jag har inte tid att sitta och korrigera troll som dig.

På vgachartz har de en väldigt intressant uträkning på GT spelens försäljning och det är det enda som skulle kunna komma i närheten av halo, MEN, och det är ett stort men, idag är inte simracingscenen kvar på ps3, och fps har gått om den i storlek flerfalt.

Troll. Är jag ett troll? Jag kan garantera dig att jag snackade inte ett dugg nonsense. Vidga ditt ordförråd tack.

Att SOCOM 4, LBP och KZ3 tillsammans inte slår ut Halo Reach's totala försäljning är knappast sant. Ja, endast Reach. Vi pratar om framtida julhandeln 2010, inte bakåt. Kan du spå framtiden, som dessa analytiker? Förresten, vart är din källa, från dig själv?

Att Activision skulle ha en speciell deal med Microsoft säger mig inte någonting alls. Tror du att alla casual gamers vet vad som ligger bakom "duken"? Svar nej. Det blir relativt lika mycket försäljningssiffror till PS3 jämfört med 360 angående Black Ops.

Såklart simracingscenen inte finns på PS3 (än). Den kommer ju för första gången i höst! GT5 är ett av PS3's mest efterlängtade spel OCH första (riktiga) racingsimulator.

Medlem

Klart 360 har några år kvar, när Reach släpps lär den få ett rejält uppsving i försäljning och online-spelande.
Men jag kan hålal med om att jag själv (som 360-ägare) anser att det snart är dags för en ny generation, alla konsoler (360/PS3/Wii) börjar få för trött hårdvara. Spelen blir knappt snyggare och det är få nyheter *(bortsett från de stora, exklusiva) så en ny generation inom 2 år vore inte helt fel

Medlem

dom flesta jag känner har faktiskt slutat använda sin xbox och köpt sig en ps3a istället, vet inte varför men i mitt tycke ligger xboxen inte på samma nivå som ps3an (ENDAST MIN ÅSIKT!). Jag har sagt det från början att den inte kommer hålla lika länge...

123
Skriv svar