Tre musikstycken kommer lastat

Medlem
Tre musikstycken kommer lastat

I och med att mitt bibliotek av plugins och program växt sig större har jag blivit säme och sämre
på att faktiskt skapa musik och lägga ut det någonstans. Det mesta ligger på datorn eller finns i mitt huvud och ibland är det bättre att bolla ideér med någon annan än sig själv hela tiden.

Tänkte lägga upp några av mina senaste (publicerade) skapelser. Hade varit trevligt med kritik
ifall det finns något specifikt.

Jag pluggar dataspelsutveckling inriktning mot musik och min klass gjorde en slags julkalender i december där vi varje dag lade upp en cover på valfritt stycke från något spel. Mitt bidrag till kalendern var en cover på två låtar från spelet Undertale. Heartache och Spear of justice lades ihop med en orkestral twist och är rätt nöjd med resultatet fast jag inte riktigt förstod alla plugins jag använde
för att skapa det.

Undertale: https://soundcloud.com/julkalender-984185046/4undertale-heart...

Sedan är det två konceptmusikstycken som jag arbetat fram till ett eventuellt spelprojekt. Tranquillity är ett mer ambient stycke som är mörkare och mer emotionellt, medan Peaceful exploration är ett lite mer hoppfyllt stycke som växer och blir större och större.

Tranquillity: https://soundcloud.com/garneback/tranquillity

Peaceful exploration: https://soundcloud.com/garneback/peaceful-exploration-wip

#blogg

Medlem
Tre musikstycken kommer lastat

Peaceful exploration var klockren. Fick direkt World of Warcraft-triggern.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Peaceful exploration var klockren. Fick direkt World of Warcraft-triggern.

Ah nice! WoW va inget jag tänkte men kul att det associerades till något iaf

Medlem
Skrivet av ichnusa:
Skrivet av Apministern:

Peaceful exploration var klockren. Fick direkt World of Warcraft-triggern.

Ah nice! WoW va inget jag tänkte men kul att det associerades till något iaf

Vad för typ av spel är det utformat till?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av ichnusa:
Skrivet av Apministern:

Peaceful exploration var klockren. Fick direkt World of Warcraft-triggern.

Ah nice! WoW va inget jag tänkte men kul att det associerades till något iaf

Vad för typ av spel är det utformat till?

Tänk mer typ, Journey blandat med monument valley Allt är fortfarande i konceptstadie och får se hur det blir i slutändad x)

Medlem

Roligt när någon vågar dela med sig av sina alster. Bara det ger en liten stjärna i kanten.

Trevliga arrangemang. Skall jag ge någon kritik så hade jag kanske velat ha lite mer nyanser/skillnader mellan de olika instrumenten. Nu låg de nästan i samma styrka och i samma ljudbild (framförallt stråkarna) och det gör att de flyter samman.

Men det är en mindre sak i det stora hela för de var välgjorda.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Roligt när någon vågar dela med sig av sina alster. Bara det ger en liten stjärna i kanten.

Trevliga arrangemang. Skall jag ge någon kritik så hade jag kanske velat ha lite mer nyanser/skillnader mellan de olika instrumenten. Nu låg de nästan i samma styrka och i samma ljudbild (framförallt stråkarna) och det gör att de flyter samman.

Men det är en mindre sak i det stora hela för de var välgjorda.

Kul att det uppskattas!

Kan hålla med om lite mer distinkta skillnader mellan stämmorna kan göra det mer intressantare. Tillexempel Heartache covern gjordes innan vi hade en musikteorikurs som breddade mitt sätt att se på stämmor lite och har sedan dess försökt att bli bättre på just det du nämner

Om det inte är meningen, vilket det är till viss del i Tranquillity. Ville ha en mörk ambiens att bygga kring och det passar utmärkt till den konceptgrafik och spelvärld som stycket är tänkt till.

Alltid kul att få kritik för det får mig att tänka i nya banor och vad som kan göras bättre till nästa stycke! Så tackar och bockar för det!

1
Skriv svar