Nvidia och Ubisoft släpper PC-trailer för The Division

Robot
Medlem
Nvidia och Ubisoft släpper PC-trailer för The Division

"Vi har jobbat tillsammans med Nvidia för att få med de nyaste teknikerna i The Division"

*Video som visar HBAO+*

Vill inte va sån men... Exakt samma "nyhet" som ni visade för AssCreed Syndicate...

Aja, tänker köpa spelet oavsätt, men tycker inte om Nvidias marknadsföring.

Medlem

Synd att man sitter på amd och inte kommer få se detta men åh andra sidan är detta jag aldrig tänker på i spel. Hoppas det inte sänker spelet vid launch framför allt för AMD vilket gameworks spel har en tendens att göra men den som lever om en vecka får se

Medlem

Suck Nvidia gameworks i ännu ett spel. Brukar ju gå bra...NOT.
Får se hur det fungerar när det väl släpps nästa vecka.

Medlem

Enda som är synd är ju att grafikmotorn inte är så jävla bra Optimerad.. BF4 t ex är snyggare och mycket mindre krävande för hårdvaran.

Medlem

Jag har alltid tyckt PCSS gör spelet fulare?

Medlem
Skrivet av Slackerpete:

Enda som är synd är ju att grafikmotorn inte är så jävla bra Optimerad.. BF4 t ex är snyggare och mycket mindre krävande för hårdvaran.

Det håller inte jag med om. Jag tycker division är ljusår snyggare och jävligt bra optimerat för den kvaliteten man fåri


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

ELF
Medlem
Skrivet av Jaxz:

Synd att man sitter på amd och inte kommer få se detta men åh andra sidan är detta jag aldrig tänker på i spel. Hoppas det inte sänker spelet vid launch framför allt för AMD vilket gameworks spel har en tendens att göra men den som lever om en vecka får se

Dessa saker funkar för oss också. Det är bara det att det är lite mer optimerat för nvidia.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Synd att man sitter på amd och inte kommer få se detta men åh andra sidan är detta jag aldrig tänker på i spel. Hoppas det inte sänker spelet vid launch framför allt för AMD vilket gameworks spel har en tendens att göra men den som lever om en vecka får se

Körde du inte betan? Funkade hur fint sm helst på mitt R9 280X...testade dumt nog bara High, men ändå.

Medlem

Bah, så frestad att köpa ett 970 bara för det här, men jag ger mig alltid fan på att få bang for the buck. Prestandan skall vara en tillräckligt stor uppgradering för att det ska var värt pengarna helt enkelt, och jag är inte 1000% på att 970 är det över 280X

Medlem

En Nvidia stämpel på ett spel betyder ingenting utöver lite extra ögongodis som man klarar sig utmärkt utan.

Särskilt när det gäller Ubisoft spel, hade det inneburit garanterad optimal prestanda hade jag haft mer respekt för stämpeln.

Skrivet av Ender:

Bah, så frestad att köpa ett 970 bara för det här, men jag ger mig alltid fan på att få bang for the buck. Prestandan skall vara en tillräckligt stor uppgradering för att det ska var värt pengarna helt enkelt, och jag är inte 1000% på att 970 är det över 280X

Testade betan och hade svårt att få 60 fps på med/high med mitt 970 var nere o harva ibland 37-45 på den korta tid jag testade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vill man se den i hög kvalite och inte på Youtube sönderkomprimerat så går det attt ladda ner den på Gamersyde. Filen är 510MB, rendrerad i 1080p, 60Hz, bit rate 28.4 Mbps.

http://gamersyde.com/news_the_division_nvidia_gameworks_trail...

Medlem

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har alltid tyckt PCSS gör spelet fulare?

PCSS är suveränt i de spel jag kört som har det. Skuggorna är skarpare ju närmare objektet som kastar det man är. Längre bort blir de mer och mer diffusa. Mycket mer realistiskt än hårda skarpa skuggor längs hela skuggan.

Men en del gillar förstås mer orealistiska hårda skuggor med hög kontrast.

AMD har något motsvarande i CHS. Båda teknikerna kostar prestanda.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av totte1015:

Jag har alltid tyckt PCSS gör spelet fulare?

PCSS är suveränt i de spel jag kört som har det. Skuggorna är skarpare ju närmare objektet som kastar det man är. Längre bort blir de mer och mer diffusa. Mycket mer realistiskt än hårda skarpa skuggor längs hela skuggan.

Men en del gillar förstås mer orealistiska hårda skuggor med hög kontrast.

AMD har något motsvarande i CHS. Båda teknikerna kostar prestanda.

Jag tycker spelet bara blir skarpare om man har shadows på High typ, för då är det skarpa kanter överallt

Jovisst, går jag ut i solen i verkligheten och tittar på skuggor från blad på träd och dylikt så är det ju liten grad på skugga=sol, men just i spel får jag det att känna till bara att skuggorna är lågupplösta och det gillar jag icke

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jovisst, går jag ut i solen i verkligheten och tittar på skuggor från blad på träd och dylikt så är det ju liten grad på skugga=sol, men just i spel får jag det att känna till bara att skuggorna är lågupplösta och det gillar jag icke

Det som är bra är att det går att stänga av och slå på det man vill ha och trimma ögongodis mot framerate på PC. Många gillar också olika filter/effekter som ENB, SFX och liknande.

Medlem

Ännu ett spel ruinerat av gameworks. Jag hoppar över denna och plockar upp det när det ligger i reahyllan för 50kr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Ja åt helvete med bra grafik om det innebär att AMD går under. Kul priser om bara Nvidia finns kvar.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Jaxz:

Synd att man sitter på amd och inte kommer få se detta men åh andra sidan är detta jag aldrig tänker på i spel. Hoppas det inte sänker spelet vid launch framför allt för AMD vilket gameworks spel har en tendens att göra men den som lever om en vecka får se

Körde du inte betan? Funkade hur fint sm helst på mitt R9 280X...testade dumt nog bara High, men ändå.

Jupp och det funkade okej med mitt fury x dock är det mycket som kan hända då nvidia gw är inblandat.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Ja åt helvete med bra grafik om det innebär att AMD går under. Kul priser om bara Nvidia finns kvar.

Varför skulle AMD gå under bara för att Nvidia har tagit fram egna tekniker? De måste ta och tänka om en hel del, vilket jag hoppas att de har gjort med Zen och Polaris. Nvidia har hajat vad som främjar konkurrens och utveckling. Hade det inte varit för Kalla Kriget, där man ständigt skulle överrumpla den andre, så hade vi nog inte besökt månen vid det här laget, men tack vare lite kämpaglöd så blev det möjligt. AMD har gått in i ett slags passivt kärringläge där man är rädd för att ta åt sig och visa att vi är bäst, välj oss. Det är på tiden att de placerar en gubbe på månen och visar att de fortfarande är med i leken.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ender:

Bah, så frestad att köpa ett 970 bara för det här, men jag ger mig alltid fan på att få bang for the buck. Prestandan skall vara en tillräckligt stor uppgradering för att det ska var värt pengarna helt enkelt, och jag är inte 1000% på att 970 är det över 280X

Testade betan och hade svårt att få 60 fps på med/high med mitt 970 var nere o harva ibland 37-45 på den korta tid jag testade

Låter ju jäkligt illa...970 är ju recommended...nåt annat som flaskhalsar?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har alltid tyckt PCSS gör spelet fulare?

Tja, jag håller både med och samtidigt inte. Verkligheten är inte så värst spännande men PCSS är definitivt mer realistiska skuggor från vad jag sett - men som sagt, inte lika spännande.

Medlem

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Vem bryr sig, spelet kommer se ganska likvärdigt ut på bägge sidorna.

I alla spel jag spelat som haft stöd för Gameworks/TressFX/Etc har jag nästan aldrig använt funktionerna för något av lagen. Med undantaget för senaste Tomb Raider vart TressFX vart påslaget från start.

Det är ju gnäll för gnällandets skull "att inte köpa spelet för det har gameworks", stäng av skiten då.

Själv blev jag glatt överraskad av betan och har gått från ett bestämt nej till ett väldigt starkt övervägande att köpa dag ett.

Jag sitter på AMD kort för tillfället om det är intressant info.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.

Hade jag varit massive hade jag också smörat för nvidia om dom hade hjälpt till med en massa onödiga effekter och betalat pengar för det.
Allt handlar om att tjäna pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.

Hade jag varit massive hade jag också smörat för nvidia om dom hade hjälpt till med en massa onödiga effekter och betalat pengar för det.
Allt handlar om att tjäna pengar.

Hade jag varit Massive hade jag inte valt sida, då konsumenter känner sig åsidosatta och väljer att ej köpa. Jag är en av dom....... Sälja mindre=Less Profit


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.

Hade jag varit massive hade jag också smörat för nvidia om dom hade hjälpt till med en massa onödiga effekter och betalat pengar för det.
Allt handlar om att tjäna pengar.

Hade jag varit Massive hade jag inte valt sida, då konsumenter känner sig åsidosatta och väljer att ej köpa. Jag är en av dom....... Sälja mindre=Less Profit

Tror inte den typen av kunder är allt för många. Nintendo brutalt slaktade Fire Emblem till 3DS och gav EU/US en mycket sämre version. Jävligt många var upprörda och vägrade köpa spelet. Trots alla försämringar sålde spelet som smör.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.

Hade jag varit massive hade jag också smörat för nvidia om dom hade hjälpt till med en massa onödiga effekter och betalat pengar för det.
Allt handlar om att tjäna pengar.

Jag spelade Far Cry 3 hos Massive i Malmö för fyra år sen. Division var hemligt då, men de sa att många jobbade på det hemliga projektet. Om vi ponerar att 200 pers jobbat heltid med spelet i 4-5 år så blir det tydligt att det också handlar om att sälja bra bara för att finansiera arbetskostnaden. Typ 5-10 millar i månaden bara i löner.


signatur
12
Skriv svar