Förslag: Ingen mail för bevakade trådar

Medlem
Förslag: Ingen mail för bevakade trådar

Kan man inte lägga till så man kan välja om man vill ha mail när någon skriver något i en bevakad tråd?

Medlem

Blir faktiskt en hel del mail från fz när man sitter och kollar sina bevakade trådar


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem

Eller skicka ett mail per tråd, men inte mer. Tills man har tittat till tråden givetvis, då kommer det ett nytt om nått skrivs.

W2k
Medlem

Det är ju så det funkar nu. Det kommer ett mail när någon postat något i tråden - sen kommer inga fler mail förrän du har läst tråden igen.

Att man ska bli meddelad om nya inlägg är ju hela poängen med att bevaka en tråd som jag ser det, så att ta bort e-posten känns lite snett...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

Det är ju så det funkar nu. Det kommer ett mail när någon postat något i tråden - sen kommer inga fler mail förrän du har läst tråden igen.

Att man ska bli meddelad om nya inlägg är ju hela poängen med att bevaka en tråd som jag ser det, så att ta bort e-posten känns lite snett...

Ett alternativ hade ju varit att få välja mellan att få e-mail eller att helt enkelt texten "0 bevakade trådar" under ">>Medlem" lyser upp i någon fin färg när någon av ens bevakade trådar uppdaterats.

Medlem
Skrivet av W2k:

Att man ska bli meddelad om nya inlägg är ju hela poängen med att bevaka en tråd som jag ser det, så att ta bort e-posten känns lite snett...

Jag har det mest för att jag gillar att ha den i listan över bevakade trådar, en form av egna snabblänkar till specifika trådar. 8)


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Precis, håller med MaxH, har det också som snabblänk till trådar jag gillar, och det där med att länken skulle lysa upp i en fin färg, när det hänt något nytt låter som bra idé.


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem
Skrivet av W2k:

Det är ju så det funkar nu. Det kommer ett mail när någon postat något i tråden - sen kommer inga fler mail förrän du har läst tråden igen.

Att man ska bli meddelad om nya inlägg är ju hela poängen med att bevaka en tråd som jag ser det, så att ta bort e-posten känns lite snett...

Jaaaja, nu fattar jag.
Det kommer bara en mail, men emellan man kollar sin mailkonto så tittar man till tråden, och på så vis aktiverar mailet igen

Medlem

Precis som MaxH så är det min snabbkoll när jag inte har tid att kolla igenom alla delar av forumet utan bara vill kolla de som jag redan tyckt varit intressanta på ett snabbt sätt.

Alternativt kanske man kan få bevakde trådar länken att lysa upp om någon postat i någon av länkarna, och sedan i den länk som det postats i? Kanske var det någon skrev?

1
Skriv svar