Microsofts Hololens kan förbokas – för 26 000 kr

Robot
Microsofts Hololens kan förbokas – för 26 000 kr
Medlem
Microsofts Hololens kan förbokas – för 26 000 kr

Verkar vara en grymt intressant grej, skall bli kul att se vad som kan göras med den. När den nu kommer...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Var finns filmerna med vuxna som intimkramas?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tycker tyvärr det känns som den har mer flopp-potential än kinect. Hoppas jag har fel.

Medlem

26 papp? Som hittat.

Medlem
Skrivet av Andyaction:

Jag tycker tyvärr det känns som den har mer flopp-potential än kinect. Hoppas jag har fel.

Utveckling är alltid bra oavsett om det floppar på grund av för hög pris / dålig mjukvara.

Mer konkurrens desto bättre för oss kunder.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Andyaction:

Jag tycker tyvärr det känns som den har mer flopp-potential än kinect. Hoppas jag har fel.

Hurså? Tycker Kincet redan från början kändes väldigt limiterad medan HoloLens redan nu går att applicera på riktiga scenarion utan att just kännas limiterad. Tycker själv det känns som början på något som kommer bli mycket stort (hur länge har människor inte drömt om hologram?).

Jag tänker förövrigt inte på spel nu då. Denna är ju främst tänkt i andra marknader till att börja med.

Medlem
Medlem

Lite dyrt men detta koncept kommer sopa banan med "klassisk VR" när det slår igenom på riktigt.

Medlem

Pokémon GO + HoloLens = <3

Medlem

Det är första M A R S idag...någon måste ha tagit fel på månad

rot
Medlem

Alltså tekniken verkar riktigt häftigt och potentialen är säkert hur stor som helst, men jag vet inte,

Hela det där med att man ändå sitter och pekar runt i sitt episkt trista vardagsrum känns som total ångest,

Det skulle nog inte ta lång tid för verkligheten att sjunka in och man inser hur mycket pengar man just blåst på något star trek visir man trodde skulle ge någon slags lycka och börjar gråta.

Ambassadör
Xbox

Det vi alla undrar nu är ju; vad blir fraktpriset!?


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem
Skrivet av cybo:
Skrivet av Andyaction:

Jag tycker tyvärr det känns som den har mer flopp-potential än kinect. Hoppas jag har fel.

Utveckling är alltid bra oavsett om det floppar på grund av för hög pris / dålig mjukvara.

Mer konkurrens desto bättre för oss kunder.

Jag är ganska säker på att Microsoft främst räknar med denna som en företagslösning och jag kan nästan lova att de redan har avtal i flera branscher.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av cybo:
Skrivet av Andyaction:

Jag tycker tyvärr det känns som den har mer flopp-potential än kinect. Hoppas jag har fel.

Utveckling är alltid bra oavsett om det floppar på grund av för hög pris / dålig mjukvara.

Mer konkurrens desto bättre för oss kunder.

Jag är ganska säker på att Microsoft främst räknar med denna som en företagslösning och jag kan nästan lova att de redan har avtal i flera branscher.

Jo det är ju sant, den känns ju som ett bra verktyg för många ställen, holo-cad, arkitektur, ingenjörskonst osv. Och som sagt så är det alltid bra med utveckling för oss. Men tråkigt nog känns det inte som den kommer vara nått att ha inom spel för privatpersoner inom de närmsta åren, tänker på hur utannonseringen såg ut i början, lite som kinect. Men jag ser ljust på framtiden för tekniken iaf.

1
Skriv svar