Snart kan du streama PS4-spelande till pc och Mac

Robot
Snart kan du streama PS4-spelande till pc och Mac
Medlem
Snart kan du streama PS4-spelande till pc och Mac

Åååh... Dom funktionerna är ju precis vad jag har önskat mig....................

Medlem

Även fast jag är Xbox fanboy så är jag glad över denna nyhet.
Är bara bra ifall det här blir en ny standard framöver

Medlem

Blir spännande! Jag undrar hur detta kommer funka i detalj men får vänta och se antar jag!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Streaming-funktionen har använts flitigt med Xbox One, så det här är en riktigt välkommen nyhet

Inaktiv

Största frågan för mig är då, kan man bara streama inom sitt egna nätverk?

Skulle gärna stream till jobbet så jag äntligen får något att göra när jag är där

Avstängd

Dock så har ju streaming varit möjligt ganska lång tid redan för ps4. Även streaming till pc via Android emulator.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Sett fram emot de två första punkterna, i alla fall punkt nummer två! Kan vara skönt ibland att slippa alla invites!

Men ska bli spännande med Remote play!

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Största frågan för mig är då, kan man bara streama inom sitt egna nätverk?

Skulle gärna stream till jobbet så jag äntligen får något att göra när jag är där

Till PS Vita går det att streama över nätet om båda är kopplade till varandra. Så bygger det på den tekniken borde det ju vara möjligt.

Medlem

Detta är faktiskt inte alls helt dumt! Hade varit skönt om de kunde fixa minnesläckan i sin browser som de haft sen release också.

Medlem

Kan man köra med keyboard också så är det dags att köpa PS4.

Medlem
Skrivet av Johan:

Kan man köra med keyboard också så är det dags att köpa PS4.

Precis min tanke, även om jag redan har en PS4:a. Hade varit trevligt med tvärtom också, att kunna strömma PC till PS4:a, men det fungerar ju rätt bra med min Steam link, så... men en låda mindre är alltid trevligt.

Om man nu bara kunde spela alla PS3-spel också, så jag slipper laga/skaffa ny PS3:a... Men det lär väl hända när helvetet fryser till is, och då får man köpa titlarna en gång till dessutom...

Medlem

varför strema sitt PS4 till PC när man redan sitter vid tv:en och spelar??

Medlem
Skrivet av aldorgan:

varför strema sitt PS4 till PC när man redan sitter vid tv:en och spelar??

Någon annan familjemedlem kanske vill titta på tv eller film?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Johan:

Kan man köra med keyboard också så är det dags att köpa PS4.

Det är lite det som är grejen. Visst är det ok att kunna streama till datorn om tv:n är upptagen, vilket ju går redan även om det är tråkigt att det inte tillåts i mer än 720 och med en del problem att får bilden bra, men just att köra keyboard och mus är det som vore meningen med att sitta vid datorn, men det verkar svårt.

Nu kanske sonys kodknackare kan slå sina skallar ihop och lösa det bättre än en ensam kille kunnat, men det står inget någonstans om att de lovar stöd för mus och tangentbord tyvärr.


signatur

K9
:.:

Avstängd
Skrivet av Johan:

Kan man köra med keyboard också så är det dags att köpa PS4.

De spel till ps4 som redan har stöd för mus och tangentbord kommer troligtvis även fungera med mus och tangentbord via streaming.

Märk väl. Det är inte på grund av konsolen man inte kan spela med m&t, det är spelutvecklarna som sätter den begränsningen eftersom ps4an redan har fullt stöd för just m&t.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Rätta mig om jag har rätt eller fel, men jag har för mig att om man har en Sony telefon så kan man spela sina Playstation 4 spel på telefonen?

Avstängd
Skrivet av RedZour:

Rätta mig om jag har rätt eller fel, men jag har för mig att om man har en Sony telefon så kan man spela sina Playstation 4 spel på telefonen?

Du har så rätt.
Finns även en inofficiell remote play app som gör att man kan streama till valfri Android enhet som kör Android 4 eller högre. Denna app fungerar även med Android emulator till pc.

Brukar själv köra remote play på antingen min Sony z3 eller på min asus tp300 platta.

Underbart när det inte heller kräver att man är uppkopplad till samma nätverk som ps4an. Brukar ibland lira lite gtav via telefonen på lunchen på jobbet. (ds4 syncar trådlöst till telefonen)


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar