HTC Vive drog in 126 miljoner på 10 minuter

Robot
HTC Vive drog in 126 miljoner på 10 minuter
Medlem
HTC Vive drog in 126 miljoner på 10 minuter

Wow.

Medlem

Jag kommer vänta tills det finns hos svenska återförsäljare och lite humanare pris.

Då lär det även finns lite fler speltitlar som stöds också.

Medlem

Samma här blir att vänta tills priset sjunkit några grader.

Inaktiv

Sååå dom sålde 20 stycken?

Medlem

Imponerande! Med denna popularitet av VR kanske det blir riktiga investeringar i mjukvara.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sååå dom sålde 20 stycken?

15 000 enheter, om du faktiskt läser mer än rubriken och sen försöker göra dig lustig.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sååå dom sålde 20 stycken?

Svenska skolan lyckas igen.

Medlem

Have fun med att spela tech-demos i 3 år för nästan 10 000 kronor. När det faktiskt kommer finnas genuina bra grejjer till VR så kan du köpa en Vive ekvalent för en fraktion av det priset.....


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Beror väl på hur man ser på det. 15000 enheter är ju en spottstyver om man jämför med hur många som spelar PC spel.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sååå dom sålde 20 stycken?

Känsligt ämne att skämta om tydligen

Medlem

Frakten var lite väl dyr men köpte ändå, Mars kommer vara en ganska långsam månad :/

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sååå dom sålde 20 stycken?

Haha, humorlösa jäklar här alltså.

Ambassadör
Xbox

Kan man få ett filter på FZ så att man slipper det här tjatet om fraktpriser på elektronikprodukter? En egen sajt räckte tydligen inte.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Kan man få ett filter på FZ så att man slipper det här tjatet om fraktpriser på elektronikprodukter? En egen sajt räckte tydligen inte.

Ett fraktpris som är 10 procent av vad produkten kostar har högt nyhetsvärde. Om du inte gillar VR-nyheter överlag får du låta bli att läsa dem. Att vi startat VRGeeks betyder inte att vi slutar skriva gamingrelaterade VR-nyheter här på FZ.


signatur
Medlem
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Menar du allvarligt att 15000 sålda ex är en succe ?
Ja jag kan ju tänka mig alla aaa titlar som började göras igår med tanke på att det finns ca 50000 möjliga kunder.......
Nog lite tidigt att dra några slutsatser än så länge.

Medlem

Fan vad kluvna folk är med VR. Varför finns det folk som ens ropar "FLOPP! FLOPP!!!"

Vem gynnar det egentligen? Varför inte hoppas på att det blir bra och stötta det så mycket som möjligt även om man inte har råd vid nuläget? Minns ni när plattskärmar först kom ut? De var dyra som bara satan och nu kan man få en för under tusenlappen.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av grollo_92:

Sååå dom sålde 20 stycken?

15 000 enheter, om du faktiskt läser mer än rubriken och sen försöker göra dig lustig.

<--- Skämtet --->

<---Du och Kadavriak--->

Inaktiv

Oj det var visst några som inte förstod skämet så låt mig förklara. Skämtet var att jag tycker att Vive är dyr.

Redaktör
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Menar du allvarligt att 15000 sålda ex är en succe ?
Ja jag kan ju tänka mig alla aaa titlar som började göras igår med tanke på att det finns ca 50000 möjliga kunder.......
Nog lite tidigt att dra några slutsatser än så länge.

15 000 ex såldes de första 10 minuterna, var det - inte 15 000 totalt. Såvida man inte sitter med HTC:s försäljningsprognos framför sig vet man inte om det är bra eller dåligt. Men en flopp lär det inte vara eftersom HTC går ut med det.


signatur
Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av grollo_92:

Sååå dom sålde 20 stycken?

15 000 enheter, om du faktiskt läser mer än rubriken och sen försöker göra dig lustig.

<--- Skämtet --->

<---Du och Kadavriak--->

Med tanke på att jag skrev att han/hon försökte göra sig lustig är det väl rätt uppenbart att jag inser att det är ett skämt. Nästa steg i läsförståelsen för din del är att haja att jag antydde att skämtet var ungefär lika långt från roligt som du målar upp med dina pilar och blankrader.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mortaigne:

Kan man få ett filter på FZ så att man slipper det här tjatet om fraktpriser på elektronikprodukter? En egen sajt räckte tydligen inte.

Ett fraktpris som är 10 procent av vad produkten kostar har högt nyhetsvärde. Om du inte gillar VR-nyheter överlag får du låta bli att läsa dem. Att vi startat VRGeeks betyder inte att vi slutar skriva gamingrelaterade VR-nyheter här på FZ.

Ser fram emot fler fraktprisrelaterade, djuplodande reportage!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Menar du allvarligt att 15000 sålda ex är en succe ?
Ja jag kan ju tänka mig alla aaa titlar som började göras igår med tanke på att det finns ca 50000 möjliga kunder.......
Nog lite tidigt att dra några slutsatser än så länge.

Menar du att 15k sålda på mindre än 10 min inte är det?

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mortaigne:

Kan man få ett filter på FZ så att man slipper det här tjatet om fraktpriser på elektronikprodukter? En egen sajt räckte tydligen inte.

Ett fraktpris som är 10 procent av vad produkten kostar har högt nyhetsvärde. Om du inte gillar VR-nyheter överlag får du låta bli att läsa dem. Att vi startat VRGeeks betyder inte att vi slutar skriva gamingrelaterade VR-nyheter här på FZ.

Ser fram emot fler fraktprisrelaterade, djuplodande reportage!

Lägg syrligheten åt sidan och förklara för mig varför vi inte ska skriva produkternas totalpris när det intresserar så många av våra läsare. Finns det fler skäl än att du inte är intresserad?


signatur
Medlem
Skrivet av Preed:

Have fun med att spela tech-demos i 3 år för nästan 10 000 kronor. När det faktiskt kommer finnas genuina bra grejjer till VR så kan du köpa en Vive ekvalent för en fraktion av det priset.....

Åh nej. Stackars plånbok.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Menar du allvarligt att 15000 sålda ex är en succe ?
Ja jag kan ju tänka mig alla aaa titlar som började göras igår med tanke på att det finns ca 50000 möjliga kunder.......
Nog lite tidigt att dra några slutsatser än så länge.

15 000 ex såldes de första 10 minuterna, var det - inte 15 000 totalt. Såvida man inte sitter med HTC:s försäljningsprognos framför sig vet man inte om det är bra eller dåligt. Men en flopp lär det inte vara eftersom HTC går ut med det.

Nåväl jag önskar av hela mitt hjärta att det är en succé och att det snart ligger en vr hjälm på mitt skrivbord (när jag ändå håller på att önska så önskar jag att jag får tillbaks massa på skatten så jag slipper äta nudlar resten av året för det där hjämen skull )

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Det kan fortfarande bli en flopp, finns ingenting som säger i dagsläget att det kommer finnas i mer än 3 år.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Fan vad kluvna folk är med VR. Varför finns det folk som ens ropar "FLOPP! FLOPP!!!"

Vem gynnar det egentligen? Varför inte hoppas på att det blir bra och stötta det så mycket som möjligt även om man inte har råd vid nuläget? Minns ni när plattskärmar först kom ut? De var dyra som bara satan och nu kan man få en för under tusenlappen.

Att jämföra vad en plattskärm kostade när de kom är inte samma sak, VR har redan floppat 2 gånger tidigare (på 90-talet och på 2000-talet), det finns ingenting i dagsläget som säger att det kommer att lyckas bättre denna gång.

Medlem
Skrivet av Ringu:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Shinsen:

Vilka var det nu som sa att VR skulle bli en flopp?

Menar du allvarligt att 15000 sålda ex är en succe ?
Ja jag kan ju tänka mig alla aaa titlar som började göras igår med tanke på att det finns ca 50000 möjliga kunder.......
Nog lite tidigt att dra några slutsatser än så länge.

Menar du att 15k sålda på mindre än 10 min inte är det?

Som sagt så tycker jag inte man kan säga vare sig det ena eller andra än.
Om du tex måste sälja 100 ex av något för att du ska gå runt och säljer 10 ex dom första 10 minuterna så blir du naturligtvis glad och skyter gärna med det (det är ju dessutom grymt bra reklam) men det byter ju inte per automatik att du säljer dom andra 90 exemplaren som gör att du gå runt.

12
Skriv svar