Forza Motorsport kommer till pc!

Medlem
Forza Motorsport kommer till pc!

Yessss! fyfanva kul! Endan sen Forza 4 har ja längtat efter en PC version då jag aldrig köpte xbox one utan gick över till ps4! Awesome!

CTI
Medlem

Men vadå kommer det inte någon fullversion av Forza?

Ghha skiter i f2p vill köpa hela spelet.

"Under våren släpps en nerbantad free2play-version av Forza 6, kallad Forza Motorsport 6: Apex till Windows 10. "


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Just det där med "en nerbantad F2P version" låter onekligen inte alls bra i mina öron.

Medlem

Det är inte hela versionen utan en avskalad version som ska bli Free 2 play. så titeln är något fel.

Medlem

Alltså, jag älskar Forza och det tillsammans med Halo är egentligen det enda jag saknar när jag valde att ta Playstation 4 som konsol och den här nyheten var ju underbar, tills jag läste innehållet.. "nerbantad free2play-version".

F*ck you Microsoft.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Just det där med "en nerbantad F2P version" låter onekligen inte alls bra i mina öron.

agreed!

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är inte hela versionen utan en avskalad version som ska bli Free 2 play. så titeln är något fel.

Titeln säger att Forza Motorsport kommer till PC, vilket det gör, så titeln är 100% korrekt. Det vore dock fel att skriva "Forza Motorsport 6 kommer till PC".

Medlem

Låter som mycket microtransfer i mina öron. "Nu har du kört 2 race, vill du vänta 15 minuter eller för enbart 1 euro få köra ett race till?"

Redaktör
Skrivet av Stich:

Låter som mycket microtransfer i mina öron. "Nu har du kört 2 race, vill du vänta 15 minuter eller för enbart 1 euro få köra ett race till?"

De lärde sig förhoppningsvis något av snålvargen Forza 5.


signatur
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Just det där med "en nerbantad F2P version" låter onekligen inte alls bra i mina öron.

Läste nyheten och blev väldigt glad, tills jag såg ditt inlägg =(

Fan =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kilrah:

Just det där med "en nerbantad F2P version" låter onekligen inte alls bra i mina öron.

Läste nyheten och blev väldigt glad, tills jag såg ditt inlägg =(

Fan =(

Fast man vet ju aldrig, det KAN ju bli bra, har bara dålig erfarenhet själv av F2P....

Medlem

Microsoft är äntligen på G.
Nu finns även Gears of War UE på store

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kilrah:

Just det där med "en nerbantad F2P version" låter onekligen inte alls bra i mina öron.

Läste nyheten och blev väldigt glad, tills jag såg ditt inlägg =(

Fan =(

Fast man vet ju aldrig, det KAN ju bli bra, har bara dålig erfarenhet själv av F2P....

Jag gissar att detta är för att dom inte vågar ta forza helt till PC, för då riskerar dom kanske att tappa ännu mer på Xboxen. Jag var en sådan person som kunde tänka mig köpa en box innan Shift och Shift 2 kom ut på PC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pr-folket har lyft fram den som en banbrytande mänsklig AI i de tre senaste Forza-spelen - undertecknad har kallat den kass och robotartad samtliga gånger den använts.

Spelet håller nybörjare i handen med "en guidad upplevelse" och "ständiga belöningar".

Varje event ska ge en "helt unik upplevelse med oändligt omspelbarhetsvärde". Hur sägs inte.

Spelet ska vara fyllt av utmaningar.

Jamen tack ska ni ha då MS.... då ställdes det köpet in snabbt och snärtigt.
Verkligen synd, vilket magplask det blev...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stich:

Låter som mycket microtransfer i mina öron. "Nu har du kört 2 race, vill du vänta 15 minuter eller för enbart 1 euro få köra ett race till?"

De lärde sig förhoppningsvis något av snålvargen Forza 5.

Detta kom ju idag med Tompa


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Redaktör
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stich:

Låter som mycket microtransfer i mina öron. "Nu har du kört 2 race, vill du vänta 15 minuter eller för enbart 1 euro få köra ett race till?"

De lärde sig förhoppningsvis något av snålvargen Forza 5.

Detta kom ju idag med Tompa

https://www.youtube.com/embed/mE6ynmEnLFg

Yes, jag har just skrivit den nyheten, går ut om en stund. Tack ändå!


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stich:

Låter som mycket microtransfer i mina öron. "Nu har du kört 2 race, vill du vänta 15 minuter eller för enbart 1 euro få köra ett race till?"

De lärde sig förhoppningsvis något av snålvargen Forza 5.

Detta kom ju idag med Tompa

https://www.youtube.com/embed/mE6ynmEnLFg

Yes, jag har just skrivit den nyheten, går ut om en stund. Tack ändå!

Suveränt


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Worth adding nu efter embargot på deras press event är över; alla nya Forza Motorsport spel(vet inte om det inkluderar Horizon) kommer utvecklas till PC & XBONE.

Medlem

Det är fortfarande en plattformsexklusiv titel. Endast på Win10 plattform. Något Microsoft kommer tjäna på i längden. Det största orosmolnet är om deras vision för PC är att fålla in oss i en betalmodell liknande Xbox Live, ständigt betala månadsavgift för att få spela windows 10 titlar online.
Usch! om det händer.

Medlem

Snacka om att vi alla kommer bli mindfuckade om detta inte innehåller någon som helst microtransaktion utan endast gjort i goodwill.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av DAoG:

Microsoft är äntligen på G.
Nu finns även Gears of War UE på store

Tyvärr verkar gears strula ganska rejält med vissa amd kort och även g-sync skärmar så på G är nog inte helt rätt...
http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2016/03/01/gears-o...

Medlem

Endast på Windowst Store vilket innebär:
- Inget fullscreen-läge
- Inget stöd för SLI/Crossfire
- Ingen vsync-kontroll, always on gäller.
- Ingen ångerrätt
- Inga moddar

http://www.howtogeek.com/243012/why-you-shouldnt-buy-rise-of-...

Artikeln rörde Rise of the Tomb Raider men det bör nämnas att detta var problem som tillkom med Windows Store och som inte finns i Steam-versionen.

Medlem

Har dem släpt nå update som fixar till motorljuden på Forza motorsport 6? Vart jävligt besviken och för mig tappade känslan helt och hållet. Testade Lambo Aventador Audi RS4 RS6 Audi R18 Formel 1 bilen och alla lät EXAKT likadana. Menar om jag kör Aventadoren vill höra den där vrålande V12an och inge sunkig V6/V8 vilket gjorde att jag tappade lusten att fortsätta spela Motorsport 6.

k3m
Medlem

med Steam machine på g och även nintendo o Sonys försprång o MS sunkiga Win10 så gör MS ta me fan allt för att få över folk till Win10. fy fan för MS alltså.

Medlem
Skrivet av k3m:

med Steam machine på g och även nintendo o Sonys försprång o MS sunkiga Win10 så gör MS ta me fan allt för att få över folk till Win10. fy fan för MS alltså.

Ja, fyfan för att dom försöker få folk att använda deras produkter istället för andras! Det är det ingen annan som gör!

Medlem

Oj. Wow. Did not see this coming.
Ganska big deal det här.
Nu lär väl serien leva vidare på XB1 också men vem vet, en vacker dag kanske pc-versionen trampar sin konsolbroder på tårna grafiskt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stich:

Låter som mycket microtransfer i mina öron. "Nu har du kört 2 race, vill du vänta 15 minuter eller för enbart 1 euro få köra ett race till?"

De lärde sig förhoppningsvis något av snålvargen Forza 5.

Jag har själv inte spelat Forza sen Forza 1 på xbox och det spelet gillade jag skarpt. Då fanns inget krav internet, jag kommer att låta som en gammal gubbe men vissa saker var bättre förr.

Medlem

Spelet stödjer inte racing wheels heh...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Just det där med "en nerbantad F2P version" låter onekligen inte alls bra i mina öron.

Jag ser det på samma sätt som Gran Turismo Prolouge, som är en nerbantad version av titeln.
En "slimmad" version av Forza för att visa upp det på PC för att senare (kanske nästa år) släppa fler fullmatade titlar till Windows.

Det är i all fall vad jag tror och hoppas på.

12
Skriv svar