Exklusivt – hyperrealism och rollspelsfrossa i lovande Kingdom Come: Deliverance

Robot
Exklusivt – hyperrealism och rollspelsfrossa i lovande Kingdom Come: Deliverance

FZ har som ett av få medier i världen fått besöka studion bakom medeltidsspelet, och testa kommande betan en hel dag.


Medlem
Exklusivt – hyperrealism och rollspelsfrossa i lovande Kingdom Come: Deliverance

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Medlem

Det ser lite coolt ut samtidigt som jag får lite ångest ;d

Frilansare
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

Medlem

Det här blir det definitivt att kolla närmare på, ser ju ut att kunna sluka ett x antal timmar bara på att rida runt

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

ja det är sant faktist ^^

Medlem

Jag vill ha det här spelet i mig!

Medlem

Huvud karaktärens röst verkar lite död men annars ser det ju bra ut.

Moderator | Testpilot

Så hur får man tillgång till betan, Joakim?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Finns inte många meder kvar i världen inte! (Artikeltexten)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så hur får man tillgång till betan, Joakim?

Enligt hemsidan så var/är det för backers, dock stämde inte datumen då det stod q4 2015. Men den kanske blev försenad?

Medlem
Medlem

Fasen vad fränt! kommer att följa.

Frilansare
Skrivet av KatOne:

Finns inte många meder kvar i världen inte! (Artikeltexten)

Gammelmeder!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så hur får man tillgång till betan, Joakim?

Enligt hemsidan så var/är det för backers, dock stämde inte datumen då det stod q4 2015. Men den kanske blev försenad?

Frågade just på forumet och tydligen är det bara köpa spelet på vilken nivå man vill så får man en steamnyckel skickad till sin profil.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

vart tankar man ner beta ?

Medlem

Gah vad jag vill att spelet ska ha lemlästning, Ser så sjukt lamt ut när man inte kan hugga huvud


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bupsen:

vart tankar man ner beta ?

Via hemsidan, efter att du köpt spelet.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

~Stämina. Lyssna å lär. ;P
http://dictionary.cambridge.org/media/english/uk_pron/u/uks/u...
Roligare var hille-barder, snarare hillebarder. http://sv.forvo.com/word/hillebard/
/tjat


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Får ta tilfället i akt och tacka för en super nice video och genomgång med, hoppas på mer liknande i framtiden. Stor tumme upp

Medlem

Det såg inget vidare ut. Speciellt striderna såg b aktiga ut. Ingen tyngd eller fysik som ex dark souls

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

~Stämina. Lyssna å lär. ;P
http://dictionary.cambridge.org/media/english/uk_pron/u/uks/u...
Sen heter det nog hillebArder inte hille-barder http://sv.forvo.com/word/hillebard/
/tjat

Lyssna och lär.

Uttalet av hillebard är dialektalt. Går alldeles utmärkt att säga som Bennet gjorde, och det är även den betydligt vanligare varianten.

Vad gäller ordet "stamina" finns det även där flertalet dialekter, i huvudsak brittiska, med ett "ɑː" (forumskoden stöder inte riktigt fonetisk skrift, men du fattar nog) uttal på första A:t i stamina. Ett långt A, helt enkelt. Att han sedan sa ordet med kraftig svensk brytning är en annan femma.

Engelska är ett väldigt komplext språk rent fonetiskt med mycket varierade uttal. Ta bara en sån simpel sak som att "your" uttalas "war" på flera håll i England.

Skrivet av Kiario:

Det såg inget vidare ut. Speciellt striderna såg b aktiga ut. Ingen tyngd eller fysik som ex dark souls

Antar att du trollar. Tyngden och fysiken är betydligt mer påtaglig i Kingdom Come, men det är knappast två spel vars stridssystem bör jämföras. Det senare aspirerar på realism, det förstnämnda gör det inte.

Ambassadör
Xbox

Det här ser väldigt intressant ut! Stabilt reportage och helt fraktfritt dessutom! Mer sådant här, FZ.


signatur

Jump in.

Medlem

Ja jävlar vad de lagt ner jobb på att designa skogen

Medlem

Har förljt det här spelet sedan starten, och snackat lite med Daniel Vavra på twitter. Kan bli hur bra som helst, och jag älskar deras tagline - "Dungeons and no dragons." Jag har alltid velat ha ett realistiskt medeltidsspel utan drakar, demoner, tomtar och troll.

Medlem

Satan vad mysig skog.

Medlem

Backat sen första dagen på Kickstarter

k3m
Medlem

måste. köpas. nu

Medlem
Skrivet av Rior:

Huvud karaktärens röst verkar lite död men annars ser det ju bra ut.

Det är inte "the final voices" eller vad han sa, de kommer antagligen byta ut rösterna:)

Medlem

oj den skogen och videon gör det inte ens rättvisa?

Trevligt repotage! Mer sånt!

12
Skriv svar