Xbox kan komma att bli uppgraderingsbar - som en pc

Robot
Xbox kan komma att bli uppgraderingsbar - som en pc

Phil Spencer målar upp visioner där du inte behöver köpa ny konsol stup i kvarten.


Medlem
Xbox kan komma att bli uppgraderingsbar - som en pc

Hade vart kul om dom gör själva ''Xbox'' delen lika stor som en cd läsare. Kan man bara slänga in den i burken, om man vill besudla den


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Medlem

allt jag kan säga är hahahha Ah konsoller, ni är för roliga.

Jaha så dom gör en Apple och uppfinner PC:n...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

om det kommer bli något sådant så kan man ju lika gärna skrota konsoler och föra över alla konsolspel till pc endast. Känns ju aningen onödigt att behöva uppdatera en dator och även konsol. Men men det är min åsikt

Medlem

Kan funka, men då måste man i spel likt på pc kunna välja grafikinställningar efter eget tycke


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Skrivet av zliddret:

om det kommer bli något sådant så kan man ju lika gärna skrota konsoler och föra över alla konsolspel till pc endast. Känns ju aningen onödigt att behöva uppdatera en dator och även konsol. Men men det är min åsikt

Precis min tanke, då blir ju konsol totalt meningslöst, ska man behöva uppdatera konsolen för att kunna spela nya spel sen så kan man ju köpa en PC istället.

Då försvinner ju ett av de av de starkaste argumenten folk använder för att rättfärdiga konsolen, det är ju billigare, man slipper uppgradera en gång eller två per år.

Medlem

Så, en PC alltså?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Känns ju rätt värdelöst. Det enda som gör en konsol mer lockande än en pc är att man slipper fundera på om den kan köra spelet man har köpt. Man sätter in spelet och det funkar (om man nu står ut med 30 fps och massa annan skit) men oavsett, det är inget extra strul som på datorn när man upptäcker att skiten inte ens startar för att man har fel version av PhysX eller något liknande.

Inaktiv

För det första. Vi som är insatta har vetat detta i ett par år redan. För det andra. Konsolen är i stort bara en låst PC idag, det kan inte nån konsolspelare säga emot. MS har pratat i flera år om hur de ska låta konsolspelare och PC-spelare få välja sin upplevelse på serversidan, för det är ju där det skiljer sig rent spelmässigt.

Som sagt. Jag och många andra insiders har vetat detta länge nu.

Inaktiv
Skrivet av Scitalis:

Känns ju rätt värdelöst. Det enda som gör en konsol mer lockande än en pc är att man slipper fundera på om den kan köra spelet man har köpt. Man sätter in spelet och det funkar (om man nu står ut med 30 fps och massa annan skit) men oavsett, det är inget extra strul som på datorn när man upptäcker att skiten inte ens startar för att man har fel version av PhysX eller något liknande.

Konsolen är subsiderad och lättillgänglig. Konsolerna står för 70% av spelförsäljningen. Det är en viktig marknad för alla oss som bryr sig om spel.

Medlem

Då försvinner ordet Konsol och blir en PC..

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

För det första. Vi som är insatta har vetat detta i ett par år redan.

Grattis..? Det är väl det som är idén med att skriva om det nu, så folk ska veta om det?

Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

För det andra. Konsolen är i stort bara en låst PC idag, det kan inte nån konsolspelare säga emot. MS har pratat i flera år om hur de ska låta konsolspelare och PC-spelare få välja sin upplevelse på serversidan, för det är ju där det skiljer sig rent spelmässigt.

Jo, men det är ju det som folk reagerar på här. Om en konsol bara är en låst PC, och man låser upp den, så blir det inte en olåst PC, och vad är då meningen?

Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Som sagt. Jag och många andra insiders har vetat detta länge nu.

Ja, du nämnde det

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):
Skrivet av Scitalis:

Känns ju rätt värdelöst. Det enda som gör en konsol mer lockande än en pc är att man slipper fundera på om den kan köra spelet man har köpt. Man sätter in spelet och det funkar (om man nu står ut med 30 fps och massa annan skit) men oavsett, det är inget extra strul som på datorn när man upptäcker att skiten inte ens startar för att man har fel version av PhysX eller något liknande.

Konsolen är subsiderad och lättillgänglig. Konsolerna står för 70% av spelförsäljningen. Det är en viktig marknad för alla oss som bryr sig om spel.

Att konsolerna står för 70% av spelförsäljningen (om det nu stämmer, låt oss förutsätta att det är korrekt) är inte nödvändigtvis en positiv företeelse.

Det Microsoft försöker smyga in här är viljan att lura över en stor del av PC-spelare i en låst marknad som Microsoft har en större vinstmarginal i. Ju mer lik en "Xbox" blir en PC, med uppgraderingsmöjligheter, ju mer ökar risken att en stor del PC-spelare växlar över till en låst, hårt reglerad, plattform.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Förr i tiden var det konsol mot konsolkrig och pc spelarna krigade mot varandra om AMD mot Nvidia.
Nu när det kommer spekulationer kring Xbox kommer det fullt med pc ägare och gråter för minsta lilla nyhet om en konsol.
Är nog inte många i det här kommentarsfältet som är över 13 år...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Detta har vissa sagt om One från början... den kommer att uppgraderas... synd om alla nötter som inte trodde på det och köpte den klenare konsolen istället...

Inaktiv
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

För det första. Vi som är insatta har vetat detta i ett par år redan.

Grattis..? Det är väl det som är idén med att skriva om det nu, så folk ska veta om det?

Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

För det andra. Konsolen är i stort bara en låst PC idag, det kan inte nån konsolspelare säga emot. MS har pratat i flera år om hur de ska låta konsolspelare och PC-spelare få välja sin upplevelse på serversidan, för det är ju där det skiljer sig rent spelmässigt.

Jo, men det är ju det som folk reagerar på här. Om en konsol bara är en låst PC, och man låser upp den, så blir det inte en olåst PC, och vad är då meningen?

Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Som sagt. Jag och många andra insiders har vetat detta länge nu.

Ja, du nämnde det

Haha... Nu försöker du få mig att låta som en besserwisser. MS talade om detta redan för några år sedan för apputvecklare under //build.

Konsolupplevelsen är väldigt annorlunda online, det kan man inte sticka under stolen med. Men den känslan kan man skapa serversida på en PC. Sen är det det faktum att konsolen är subsiderad, vilket du hoppade över när du citerade mig.

Medlem

Mig gör detsamma, då pc'n är och förblir före i budget prioriteringen *om man skulle fantisera om vice versa med ps4.* äger ingen xbox nämligen.

Men för dom som äger en kanske det blir skoj, mindre skoj om det är "någon egen serie" kort som är "magiskt" dyra osv.
Men det återstår ju att se!
Positivt hittills.

Precis som med ps3 känner jag att min ps4'a bara lever i skuggan av min pc, med sämre, allt.
Används mer till att kolla på netflix än något annat.
Ska sluta vara kåt på exklusiva titlar i framtiden och sluta slösa pengar.

Medlem

Gta 6 "better with upgrade"

Så kanske det står på spelen sen då. Äh fy fan. Det behöver inte bli bättre grafik. Använd kraften istället på att göra smart AI och att valen man gör i spel VERKLIGEN gör skillnad i spelvärlden.

Ambassadör
Xbox

Tycker att konsoller är ganska trevligt som det är, alla spel funkar och man behöver inte fundera så mycket. Ska det bli mer och mer som PC, så kan det ju kvitta.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tycker att konsoller är ganska trevligt som det är, alla spel funkar och man behöver inte fundera så mycket. Ska det bli mer och mer som PC, så kan det ju kvitta.

Tycker precis som du.
Vill inte fippla med grafikinställningar på min konsoll. Spelar för att jag tycker själva spelandet är kul, hade jag älskat sladdar, teknik och drivrutiner hade jag köpt en pc.

Förmodligen också hängt här på fz och gått bananas varje gång ordet konsoll nämndes.

Skribent

Jobbig utveckling, men knappast något nytt i konsolvärlden.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så de tänker börja kränga PC fast de är låsta och Microsoft kontrollerar marknaden och kan ta ut samma priser som på konsol?

Lycka till!

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Mortaigne:

Tycker att konsoller är ganska trevligt som det är, alla spel funkar och man behöver inte fundera så mycket. Ska det bli mer och mer som PC, så kan det ju kvitta.

Tycker precis som du.
Vill inte fippla med grafikinställningar på min konsoll. Spelar för att jag tycker själva spelandet är kul, hade jag älskat sladdar, teknik och drivrutiner hade jag köpt en pc.

Förmodligen också hängt här på fz och gått bananas varje gång ordet konsoll nämndes.

PC spelare spelar såklart också för att själva spelandet är kul.
Men med PC tillkommer massvis med valmöjligheter och alternativ, som negativt kan bidra med krångel och arbete, så jag förstår din tanke. Själv har jag gått andra vägen och lämnat tv-spel helt för PC.

Men jag kan inte undvika att oroas över att dessa uppgraderingar blir en typ av DLC för konsoler. Varför bygga en maskin tänkt att hålla 10 år när man kan släppa uppgraderingar till överpris varje år.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):
Skrivet av Scitalis:

Känns ju rätt värdelöst. Det enda som gör en konsol mer lockande än en pc är att man slipper fundera på om den kan köra spelet man har köpt. Man sätter in spelet och det funkar (om man nu står ut med 30 fps och massa annan skit) men oavsett, det är inget extra strul som på datorn när man upptäcker att skiten inte ens startar för att man har fel version av PhysX eller något liknande.

Konsolen är subsiderad och lättillgänglig. Konsolerna står för 70% av spelförsäljningen. Det är en viktig marknad för alla oss som bryr sig om spel.

Hahaha
Eller hur...
http://hexus.net/media/uploaded/2015/3/35610da4-3070-42bd-976...

Avstängd

vänta nu lite... Vart försvann plötsligt alla xbox fanboys som höll på att skrika "Bryr man sig om grafik skaffar man en PC" varje gång det nämnts någonting om att spel flyter på bättre och är snyggar på ps4 än x1?

Xbox Fanboysen är gaming communityts Harvey Dent


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

vänta nu lite... Vart försvann plötsligt alla xbox fanboys som höll på att skrika "Bryr man sig om grafik skaffar man en PC" varje gång det nämnts någonting om att spel flyter på bättre och är snyggar på ps4 än x1?

Xbox Fanboysen är gaming communityts Harvey Dent

Vänta lite nu? Vem skriker?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jobbig utveckling, men knappast något nytt i konsolvärlden.

Problemen nu blir att spelen inte längre blir optimerade för två liknande system. Nu måste spelen optimeras efter X1/PS4 ELLER den bättre X1 super deluxe maskinen.

EDIT: Tror nog inte uppgraderingarna kommer den här generationen utan att det kommer att komma en ny bättre generation fortare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så en PC

Skrivet av kanshira:

Gta 6 "better with upgrade"

Så kanske det står på spelen sen då. Äh fy fan. Det behöver inte bli bättre grafik. Använd kraften istället på att göra smart AI och att valen man gör i spel VERKLIGEN gör skillnad i spelvärlden.

Smart Ai säljer inte konsolspel men grafik i 24-30fps gör det.

12
Skriv svar